Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022

Τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε η μετωπική σύγκρουση με άλλη αμαξοστοιχία

Σε σιδηροδρομική τραγωδία θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί ο σημερινός εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας της Hellenic Train στην Τιθορέα, καθώς κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση του κινούμενου τρένου με
άλλο που βρισκόταν σταθμευμένο.

Σύμφωνα με την ενημέρωση της εταιρείας, το πρωί της Παρασκευής 21 Οκτωβρίου εκτροχιάστηκε το πρώτο φορείο της αμαξοστοιχίας 882 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Καλαμπάκα στον σταθμό της Τιθορέας χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν τραυματισμοί επιβατών ή του προσωπικού. Ωστόσο, έως και αυτήν την ώρα η Ελλάδα σιδηροδρομικά είναι σχεδόν κομμένη στα δύο, αφού εξαιτίας του περιστατικού καταγράφονται μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, ενώ η σιδηροδρομική κυκλοφορία άρχισε να ομαλοποιείται μετά τις 15.30.

Όπως μεταδίδουν οι μηχανοδηγοί, πάντως, τα πράγματα θα μπορούσαν να είχαν πάρει πολύ πιο δυσάρεστη τροπή με βασική αιτία τη μη λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης, το οποίο όπως επισημαίνει η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), εγκαινιάστηκε μόλις 4 μήνες πριν, αλλά ουσιαστικά δε λειτουργεί.

Αποτέλεσμα ήταν σήμερα ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας να λάβει εντολή να μπει σε παρακαμπτήριο και φτάνοντας στο σήμα να αντιληφθεί ότι μπαίνει στην ευθεία. Φρέναρε ακαριαία, μίλησε στο σταθμάρχη, ο οποίος σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες γύρισε εκείνη τη στιγμή το κλειδί και το τρένο βγήκε εκτός γραμμών.

Ουσιαστικά το σημερινό συμβάν θα μπορούσε να είχε καταλήξει σε μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών από την οποία πιθανότατα θα υπήρχαν το λιγότερο τραυματισμοί.

«Ο σημερινός νέος εκτροχιασμός (δεύτερος σε δέκα ημέρες) επιβατικής αμαξοστοιχίας (882) στην περιοχή της Φθιώτιδας και στην περίφημη «Τηλεδιοίκηση Τιθορέας- Δομοκού» που εγκαινίασαν – έθεσαν σε λειτουργία οι Διοικούντες τον ΟΣΕ και η πολιτική ηγεσία μόλις 4 μήνες πρίν, αποτελεί απόδειξη για το ότι τίποτα δεν λειτουργεί καλά στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο», σημειώνει η ΠΕΠΕ σε ανακοίνωσή της.


Όπως μάλιστα επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρός της, Κώστας Γενιδούνιας: «Χάρη στην ετοιμότητα του μηχανοδηγού αποφεύχθηκαν τα χειρότερα για άλλη μια φορά. Στην πραγματικότητα αυτό που σώζει το σύστημα είναι το γεγονός ότι δεν έχουμε μεγάλη κυκλοφορία τρένων σε συνδυασμό με την εμπειρία των μηχανοδηγών».

Να σημειωθεί ότι παρά τα επαναλαμβανόμενα συμβάντα, αλλά και το πλήθος προβλημάτων στη λειτουργία του σιδηροδρόμου, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει θεωρήσει απαραίτητη μια συνάντηση με τους μηχανοδηγούς παρόλο που σχετικό αίτημα έχει υποβληθεί πολλές φορές: «Στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών που - κατά δήλωση της - στο τελευταίο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών ανέφερε ότι «κάνει συναντήσεις με συνδικαλιστές σε περίεργες ώρες», αλλά αρνείται τον διάλογο με τους μηχανοδηγούς και να ακούσει την πραγματικότητα για την κατάσταση στην σιδηροδρομική υποδομή, αλλά και στους Διευθυντές του ΟΣΕ που αντί να εργαστούν για το καλό του ελληνικού Σιδηροδρόμου, συμμετέχουν σε συνέδρια ως εκλεγμένοι συνδικαλιστές, στέλνουμε το εξής μήνυμα: Ανοχή και υπομονή τέλος», αναφέρουν οι μηχανοδηγοί στην ανακοίνωσή τους.

Ο κ. Γενιδούνιας προειδοποιεί για δυναμικές κινητοποιήσεις, τις οποίες – όπως λέει – προκαλεί το ίδιο το υπουργείο με τη στάση του: «Το υπουργείο αρνείται να μας δει ώστε να πούμε την ωμή πραγματικότητα για να λάβουν μέτρα και μας οδηγεί σε σύγκρουση» τονίζει.

Ο ΟΣΕ

Τα λάθη επιβεβαιώνονται και από την ανακοίνωση που έστειλε ο διαχειριστής της υποδομής, ΟΣΕ, ο οποίος επισημαίνει ότι «το γεγονός, σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις οφείλεται σε λάθος χειρισμό στην αλλαγή τροχιάς κατά την είσοδο του συρμού στο Σταθμό της Τιθορέας».

Ο Οργανισμός σημειώνει ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του εργάζονται για την κατά το δυνατόν ταχύτερη αποκατάσταση της κυκλοφορίας.Παράλληλα, όπως ενημέρωσε η Hellenic Train, διευθετεί και συντονίζει την προώθηση των επιβατών προς τους προορισμούς τους με την ελάχιστη δυνατή καθυστέρηση.

Υπογραμμίζει μάλιστα ότι «τα ακριβή αίτια και οι ευθύνες του συμβάντος θα αποτελέσουν αντικείμενο ενδελεχούς έρευνας».

Σιδηροδρομικές πηγές, πάντως, επισημαίνουν ότι από το σύνολο των συμβάντων της τελευταίας 3ετίας έχουν γνωστοποιηθεί μόνο δύο πορίσματα.

Πολλά τα συμβάντα

Να σημειωθεί ότι ο σημερινός εκτροχιασμός είναι ο τρίτος σε διάστημα δύο μηνών και ο δεύτερος σε διάστημα μόλις δέκα ημερών.

Υπενθυμίζεται ότι λίγο έξω από την Τιθορέα είχε εκτροχιαστεί ακόμα ένα τρένο την 1η Αυγούστου. Τότε τα περίπου 200 άτομα που επέβαιναν στην αμαξοστοιχία 1521 ταλαιπωρήθηκαν αρκετές ώρες καθώς μισή ώρα μετά την αναχώρησή τους, στον παλιό σταθμό του Ελευθεροχωρίου το τρένο συγκρούστηκε με αγελάδα και ακινητοποιήθηκε. Λίγα λεπτά μετά η αμαξοστοιχία ξεκίνησε ξανά, αλλά εκτροχιάστηκε σε μικρή απόσταση από τον σταθμό της Τιθορέας.

Βάσει των πρώτων ενδείξεων και των πληροφοριών που έχουν μεταδώσει σιδηροδρομικές πηγές, τα κλειδιά είχαν ξεχαστεί ανάποδα σε ένα σημείο όμως, το οποίο όπως αναφέραμε και πιο πάνω, θεωρητικά διαθέτει τηλεδιοίκηση. Αποτέλεσμα ήταν το τρένο να εκτροχιαστεί και τα χειρότερα να αποφευχθούν κυρίως επειδή ο μηχανοδηγός πρόλαβε να ελαττώσει ταχύτητα.

Ωστόσο, το γαϊτανάκι των επικίνδυνων λαθών δεν σταμάτησε στον εκτροχιασμό καθώς οι περίπου 200 επιβάτες της αμαξοστοιχίας αναγκάστηκαν να κινηθούν με τα πόδια από το σημείο του εκτροχιασμού έως τον σταθμό της Τιθορέας διανύοντας επί της γραμμής απόσταση περίπου ενός χιλιομέτρου.

Περίπου μία εβδομάδα πριν το συμβάν του Αυγούστου το δίκτυο είχε υποστεί πλήρη κατάρρευση καθώς η μία μετά την άλλη οι αμαξοστοιχίες έμεναν και ακινητοποιούνταν κατά τη διάρκεια των δρομολογίων.

www.ethnos.gr - Μαρία Λιλιοπούλου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου