Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023

Ασυμβίβαστα με ελεγκτές και ελεγχόμενους

 Η κυβέρνηση όρισε πρώην εξωτερικούς συμβούλους του ΟΣΕ σε καίριες θέσεις στη διαχείριση της κρίσης στους σιδηροδρόμους μετά την τραγωδία στα Τέμπη ●
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Π. Τερεζάκης εμφανίζεται ακόμη και σήμερα ως
εξωτερικός σύμβουλος που αμείβεται μέσω της εταιρείας LDK

 ● Ο ίδιος λέει ότι έχει παραιτηθεί 

● Ο «ελεγκτής» του ΟΣΕ, Χρ. Πυργίδης, είχε συνάψει στο πρόσφατο παρελθόν 2 συμβάσεις με τον ελεγχόμενο ΟΣΕ.

Την ώρα που η κυβέρνηση ξιφουλκεί ενάντια στις «παθογένειες του Δημοσίου», εκθέτοντας την ακαταλληλότητα υπαλλήλων του σιδηροδρόμου η οποία οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών, η ίδια κυβέρνηση έχει βαλθεί να παραβιάσει κάθε έννοια ασυμβίβαστου και κάθε κανόνα δεοντολογίας, ορίζοντας πρόσωπα σε καίριες θέσεις για τη διερεύνηση του δυστυχήματος και τη διαχείριση της κρίσης τα οποία μέχρι πριν από λίγο καιρό αμείβονταν από τον ελεγχόμενο ΟΣΕ.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος που όρισε η κυβέρνηση στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, Παναγιώτης Τερεζάκης, εμφανίζεται ακόμη στις επίσημες βάσεις δεδομένων του κράτους να αμείβεται από τον ίδιο τον ΟΣΕ ως εξωτερικός σύμβουλος μέσω ιδιωτικής εταιρείας.

Ο καθηγητής του ΑΠΘ Χρίστος Πυργίδης, που ορίστηκε μέλος της Ειδικής Επιτροπής Διερεύνησης μετά την εντός 24ώρου παραίτηση του άλλοτε επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train) Αθ. Ζηλιασκόπουλου, λάμβανε μέχρι πριν από λίγους μήνες αμοιβή από τον ΟΣΕ για παροχή συμβουλών. Θεωρητικά, ο κ. Πυργίδης θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να καλέσει ως ελεγχόμενο και τον κ. Τερεζάκη καθώς εκείνος ήταν από τον Απρίλιο του 2022 τεχνικός σύμβουλος του ΟΣΕ ακριβώς για θέματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, δηλαδή για τα συστήματα που εάν υπήρχαν θα είχαν αποτρέψει την απώλεια τόσων ανθρώπινων ζωών. Ας δούμε όμως τα πράγματα με τη σειρά:

● Ο Παναγιώτης Τερεζάκης άρχισε να γίνεται γνωστός στο ευρύ κοινό από την επομένη του δυστυχήματος στα Τέμπη. Εμφανίστηκε μιλώντας ως τεχνικός σύμβουλος του ΟΣΕ την ώρα που γίνονταν γνωστές ανατριχιαστικές λεπτομέρειες από τις συνομιλίες με τον προφυλακισμένο πλέον σταθμάρχη Λάρισας. Την επομένη του δυστυχήματος, ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε από τον τόπο της καταστροφής την παραίτηση του τότε προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, Σπ. Πατέρα. Ωστόσο, ο κ. Πατέρας παρέμεινε στον ΟΣΕ και συνέχιζε να αναρτά 120 αποφάσεις στη Διαύγεια του Οργανισμού μέχρι τις 21 Μαρτίου 2023.

● Πέρασαν μέρες μέχρι να ανακοινωθεί ότι τη θέση του κ. Πατέρα αναλαμβάνει ο Π. Τερεζάκης. Στη Διαύγεια του ΟΣΕ είναι αναρτημένη η σχετική απόφαση συγκρότησης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ στις 17 Μαρτίου. Δεν αναφέρεται όμως πουθενά η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) με την οποία οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών-Μεταφορών τον ορίζουν επικεφαλής. Φαίνεται όμως ότι η παραίτηση Πατέρα έχει γίνει δεκτή από την 1η Μαρτίου!

● Ομως η «Εφ.Συν.» εντόπισε ακόμη μία σοβαρή παρατυπία και ρώτησε σχετικά χθες τον κ. Τερεζάκη. Ο κ. Τερεζάκης, συνταξιούχος και πρώην εργαζόμενος της Αττικό Μετρό, εργαζόταν ως σύμβουλος του ΟΣΕ με ετήσια σύμβαση από τις 20/4/2022. Για την ακρίβεια, ο ΟΣΕ είχε συνάψει σύμβαση με την εταιρεία συμβούλων LDK, η οποία, όπως σχετικά αναφέρεται, «προτείνει για εξειδικευμένο στέλεχός του Τεχνικό Σύμβουλο τον κ. Τερεζάκη Παναγιώτη ο οποίος έγινε δεκτός από τον ΟΣΕ Α.Ε.». Ομως, το Καταστατικό του ΟΣΕ ορίζει ότι «τα καθήκοντα του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου είναι ασυμβίβαστα προς την ιδιότητα του Βουλευτή και του συναλλασσόμενου με τον Οργανισμό όπως, ενδεικτικώς, του προμηθευτή, του εργολάβου ή αναδόχου του ΟΣΕ». Οταν ρωτήσαμε χθες τον κ. Τερεζάκη σχετικά με το ασυμβίβαστο αυτό, μας ενημέρωσε μέσω εκπροσώπου του ότι παραιτήθηκε την 1η Μαρτίου 2023, δηλαδή λίγες ώρες μετά το δυστύχημα. Προσφέρθηκε, μάλιστα, να μας κοινοποιήσει την παραίτησή του, αλλά μας διεμήνυσε ότι αυτό δεν μπορούσε να συμβεί χθες...

● Ταυτόχρονα, δεν εντοπίσαμε πουθενά στις αναρτημένες αποφάσεις του ΟΣΕ κάποια ενημέρωση από την LDK για τη σύμβαση ύψους 28.000 ευρώ που προφανώς παραμένει ενεργή. Στην αρχική σύμβαση αναφέρεται ότι «στην περίπτωση που αυτό απαιτηθεί, το παραπάνω εξειδικευμένο στέλεχος θα αντικαθίσταται με άλλο στέλεχος αντιστοίχων προσόντων». Ομως δεν βρήκαμε κάπου απόφαση για ορισμό άλλου στελέχους αντιστοίχων προσόντων. Ισως πλέον τον ρόλο αυτό να έχει αναλάβει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, για τον οποίο μάθαμε ότι συνομίλησε με τον πρόεδρο της ALSTOM σχετικά με την επιτάχυνση της σύμβασης 717 για το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης.

● Ο κ. Τερεζάκης καλείται αυτές τις μέρες να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου. Από εκείνον ζητούν γραπτές διαβεβαιώσεις για την ασφάλεια του δικτύου και ειδικά των σηράγγων οι μηχανοδηγοί. Ο ίδιος υποστήριξε χθες ότι ενημέρωσε σχετικά όχι τους μηχανοδηγούς αλλά τη διοίκηση των Ιταλών της Hellenic Train. Ομως οι εργαζόμενοι μας ενημερώνουν πως δεν έλαβαν από πουθενά γραπτές διαβεβαιώσεις και έτσι δεν θα ξεκινούσαν χθες, όπως είχε αρχικώς ανακοινωθεί, τα εμπορευματικά δρομολόγια στον άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης.

● Το δεύτερο πεδίο στο οποίο οι αποφάσεις της κυβέρνησης εγείρουν πλήθος ερωτημάτων για ασυμβίβαστα είναι η Ειδική Επιτροπή Διερεύνησης που συνεστήθη ad hoc με υπογραφή του γραμματέα Μεταφορών Ι. Ξιφαρά. Για την ελλιπή ανεξαρτησία της επιτροπής αυτής εγείρει ερωτήματα τις τελευταίες μέρες και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ η «Εφ.Συν.» είχε θέσει στις 8/3 το θέμα και στον Γ. Γεραπετρίτη, θυμίζοντάς του ότι ο νόμος 5014 προβλέπει άλλη διαδικασία. Αρχικά στην τριμελή της σύνθεση είχε περιληφθεί ο Αθ. Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος παραιτήθηκε την επόμενη μέρα μετά τη σφοδρή κριτική που ασκήθηκε για το γεγονός ότι διοικούσε την πάλαι ποτέ ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταξύ 2010-2015.

● Στη θέση του τοποθετήθηκε ο καθηγητής Χρ. Πυργίδης, το όνομα του οποίου ακουγόταν από πριν, χωρίς να περιληφθεί στην αρχική σύνθεση. Η «Εφ.Συν.» εντόπισε δύο συμβάσεις μέσω των οποίων ο κ. Πυργίδης αμειβόταν για παροχή συμβουλών στον ΟΣΕ – τον οποίο τώρα καλείται να ελέγξει. Η μία εμφανίζεται στη βάση προκηρύξεων (ΚΗΜΔΗΣ) να υπογράφεται στις 29/6/2021, με κόστος 20.000 ευρώ και εννεάμηνη διάρκεια. Ο κ. Πυργίδης αναλαμβάνει επιστημονικός υπεύθυνος με αντικείμενο την «Ασφάλεια στις Ισόπεδες Σιδηροδρομικές Διαβάσεις του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου». Η Επιτροπή για την παραλαβή της σύμβασης αυτής, μάλιστα, ορίζεται με απόφαση στη Διαύγεια λίγες μέρες νωρίτερα, στις 14/5/2021.

● Το όνομα του κ. Πυργίδη εμφανίζεται σε ακόμα μία σύμβαση για τη «Μελέτη της Εγκάρσιας Δυναμικής Συμπεριφοράς των συρμών Desiro 460 Siemens και Railbus 4400-Stadler» για την οποία δεν βρέθηκαν ίχνη στο ΚΗΜΔΗΣ και κόστος, αλλά μόνον ο ορισμός Επιτροπής Παραλαβής στις 7/6/2021. Είναι συμβατό να ασκήσει τέτοιον κρίσιμο έλεγχο στον ΟΣΕ κάποιος που μέχρι πριν λίγο καιρό αμειβόταν από τον Οργανισμό; Παρά τις προσπάθειες και τα μηνύματα που στείλαμε, δυστυχώς δεν εντοπίσαμε τον κ. Πυργίδη για να έχουμε κάποια σχετική απάντηση.

«Είδαμε τις παθογένειες και αυτό το οποίο με βαραίνει και θα με βαραίνει πάντα είναι ότι δεν πρόφτασα επί ημερών μου να ολοκληρώσω ένα έργο το οποίο σίγουρα, αν είχε ολοκληρωθεί, οι πιθανότητες θα ήταν με το μέρος μας ότι δεν θα συνέβαινε το ατύχημα», είπε ο κ. Μητσοτάκης στη συνέντευξή του προς τον Στ. Θεοδωράκη.

 Μήπως τελικά φταίει η έλλειψη... αρίστων για την ανακύκλωση των ίδιων προσώπων σε θέσεις κλειδιά;

Άρης Χατζηγεωργίου - www.efsyn.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου