Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 5 Αυγούστου 2024

Φταίνε οι "άλλοι", όχι εμείς (που υπογράψαμε)

 Συνεχίζει το καθημερινό του παραλήρημα το γνωστό φιλοκυβερνητικό Σωματείο προσπαθώντας να αποπροσανατολίσει τους εργαζόμενους στην Hellenic Train απο τα ουσιαστικά επίδικα της διαπραγμάτευσης της επιχειρησιακής ΣΣΕ.

Για την προηγούμενη ΣΣΕ δεν φταίνε αυτοί (που την  υπογράψανε και ήταν κατά τα δικά τους γραπτά -επί χρόνια-  οι μοναδικοί "αντιπροσωπευτικοί") , αλλά "κάποιοι άλλοι" που υπονόμευσαν την διαπραγμάτευση.  

Προσπαθώντας να δικαιολογήσουν την υπογραφή τους, -καθώς είχαν τάξει ουρανούς με άστρα το 2022 για να προσελκύσουν μέλη στο Σωματείο τους-, αναφέρουν σοβαρές ανακρίβειες. 

Η πρώτη ανακρίβεια είναι ότι  ότι το Σωματείο των Μηχανοδηγών δεν στήριξε την αναπροσαρμογή των κλιμακίων, κάτι που είναι  απόλυτα ανακριβές καθώς η ΠΕΠΕ είχε καταθέσει πρόταση στην διαπραγματευτική ομάδα των Σωματείων με τα κλιμάκια στο υφιστάμενο μισθολόγιο να αλλάζουν ανά 2/3 χρόνια, πρόταση που δεν συζητούσε το ΣΕΠ -ΤΡΑΙΝΟΣΕ γιατί επεδίωκε...ενιαίο μισθολόγιο. 

Επί 5 μήνες γίνονταν συζητήσεις επί συζητήσεων μεταξύ των 3 Σωματείων, με το αποτέλεσμα να είναι τελικά να υπογραφεί το ίδιο μισθολόγιο με κλιμακωτές αυξήσεις 130 ευρώ στην διετία. Και να υπογραφεί απο ΟΛΑ τα Σωματεία. Μια αρκετά ικανοποιητική Σύμβαση για εκείνη την περίοδο. 

ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ότι το Σωματείο των Μηχανοδηγών είχε βάλει στόχο τα 150 Ευρώ στην διετία στους βασικούς μισθούς τους. Αν η συζήτηση δεν αναλωνόταν επί μήνες στην εμμονή για το ενιαίο μισθολόγιο, πεποίθηση μας είναι ότι η προηγούμενη ΣΣΕ θα ήταν ΑΚΟΜΑ καλύτερη για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους και θα είχε κλείσει ΠΡΙΝ τα Τέμπη. 

Η 2η ανακρίβεια είναι ότι οι μηχανοδηγοί - δήθεν- υπέσκαψαν την διαπραγμάτευση γιατί είχαν συμφωνήσει να υπογράψουν "ενοχικού τύπου συμφωνία". 

Η συμφωνία των Μηχανοδηγών, που υπεγράφη τον Μάιο του 2023, δύο μήνες μετά την υπογραφή της επιχειρησιακής ΣΣΕ, αφορούσε

  • προσλήψεις νέων μηχανοδηγών(η 4η που υπογράφει το Σωματείο απο το 2017 με τέτοιο όρο)
  • θεσμικά αιτήματα και ανατροπή των αντεργατικών ρυθμίσεων του Κανονισμού Εργασίας (2012) για τις ώρες ανάπαυσης των μηχανοδηγών όταν εργάζονται εκτός έδρας στα εμπορικά τρένα
  •  αμοιβές των πιστοποιημένων εκπαιδευτών
  • ανακαίνιση χώρων εργασίας 
  • παροχή φορητών GSMR  καθώς και
  •   ανανέωση των όρων που αρνήθηκε να υπογράψει το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ΣΣΕ του 2022 και ισχύουν για τους μηχανοδηγούς απο το 2017.

Γιατί ακριβώς λοιπόν κατηγορεί τους μηχανοδηγούς το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 

Οι εκπρόσωποι του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ αρνήθηκαν να υπογράψουν όρους που έχει διαπραγματευτεί, συμφωνήσει και υπογράψει ΟΜΟΦΩΝΑ απο το 2017 το Σωματείο των Μηχανοδηγών, η ΠΕΠΕ σεβάστηκε την απόφαση τους και ανανέωσε την συμφωνία της με την εργοδοσία  ΜΕΤΑ την υπογραφή της Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας

Και την ανανέωσε ΜΕΡΑ ΜΕΣΗΜΕΡΙ με υπογραφές των 2 μερών, όχι στέλνοντας απειλητικά SMS και email. 

Η πλειοψηφία στην Δημοκρατία.

Η άποψη της πλειοψηφίας είναι σεβαστή στην δημοκρατία, όπως και η άποψη της μειοψηφίας. Αρκεί αυτή η άποψη να μην είναι καταχρηστική ΚΑΙ κυρίως να μην  παράγει αποτελέσματα που θίγουν δικαιώματα.   

Ίσως στο ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν επηρεαστεί απο την Κυβερνητική πλειοψηφία και θεωρούν ότι μπορούν να επιβάλλουν σε άλλα Σωματεία την άποψη τους. Σωματεία που έχουν ΟΜΟΦΩΝΑ αντίθετη άποψη απο αυτήν των εκπροσώπων του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ γύρω από συγκεκριμένα ζητήματα. 

Η διαπραγμάτευση 

Το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμφωνα με τους  Νόμους που επικαλείτο  είναι το αντιπροσωπευτικό Σωματείο στην Hellenic, επειδή εκπροσωπεί το 35% -40% (μπορεί και λιγότερο) των εργαζόμενων σε αυτή. Το υπόλοιπο 60%-65% των εργαζομένων εκπροσωπείται από 2 άλλα Σωματεία, αυτό της ΠΕΠ και αυτό των μηχανοδηγών.  

Οι ίδιοι Νόμοι που καθιστούν αντιπροσωπευτικό το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δίνουν και το δικαίωμα στα άλλα 2 Σωματεία να συμμετέχουν και να ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΟΥΝ στην διαπραγμάτευση. 

Το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφασίζει αν θα υπογράψει την επιχειρησιακή ΣΣΕ. 

ΑΠΟΦΑΣΤΙΣΕ ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΥΠΕΓΡΑΨΕ με την εργοδοσία τον Απρίλη του 2023 την ισχύουσα επιχειρησιακή ΣΣΕ και την συνυπέγραψαν και τα 2 Σωματεία που επίσης δραστηριοποιούνται στην Hellenic. 

Αν δεν ήθελαν ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΕΓΡΑΦΑΝ οι εκπρόσωποι του ΣΕΠ, οι οποίοι - ΤΟΥΣ ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ- ΔΕΝ έκαναν ούτε μια κινητοποίηση κατά την διάρκεια της 7μηνης διαπραγμάτευσης. 


Ποιος κοροϊδεύει ποιον λοιπόν ΕΚΤΟΣ απο όσους κοροϊδεύουν εαυτούς και όσους εκπροσωπούν! 

Ας αφήσουν κατά μέρος την υποκρισία όσοι  συμμετείχαν και το 2023 στην διαπραγμάτευση και κυρίως ας σεβαστούν  όσους απο το Σωματείο τους υπέγραψαν μια καλή Σύμβαση, αντί να  τους προσβάλουν -τους ίδιους τους εκπροσώπους τους-, γράφοντας για.... μαϊμούδες.

Με λίγα λόγια, ψυχραιμία.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 

Υ.Γ. Το ΣΕΠ -ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει ότι το στέκι έχει αναγράψει κατάπτυστα άρθρα εναντίον των εργαζομένων στην ΗΤ, κάτι που είναι απόλυτα ψευδές. Αυτό που είναι αληθές είναι ότι το ΣΕΠ αποκάλεσε απο τον επίσημο χώρο του,  τους μηχανοδηγούς "προύχοντες" πριν 3 μέρες, μια αναφορά που ξεσήκωσε ΟΡΓΗ μεταξύ των εργαζόμενων μηχανοδηγών. 

Υ.Γ. 2 Η διαπραγμάτευση γίνεται μεταξύ εργαζόμενων - εργοδοσίας. Όχι μεταξύ εργαζόμενων, όπως θέλει να πείσουν οι εκπρόσωποι του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να δικαιολογούν την ανεπάρκεια τους όταν δεν έχουν το επιθυμητό -για αυτούς- αποτέλεσμα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου