Μάλιστα, πηγές της κυβέρνησης εκφράζουν την έκπληξή τους για την ταχύτητα με την οποία συνάδελφοί τους βουλευτές υπερψήφισαν το νομοσχέδιο για τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες (Rail Public Ownership Bill).
Πλέον, απαιτείται μόνο η Βασιλική συναίνεση για να τεθεί σε ισχύ το ψηφισθέν νομοσχέδιο, ενώ αποτελεί την πρώτη μεγάλη μεταρρύθμιση των Εργατικών από τη στιγμή που ανέλαβαν την εξουσία.
Όπως αναφέρει το “Indepedent”, η νομοθετική μεταρρύθμιση θα επαναφέρει τους σιδηροδρομικούς operators υπό δημόσιο έλεγχο όταν λήξουν τα συμβόλαια των ιδιωτικών εταιρειών -ή νωρίτερα σε περίπτωση κακής διαχείρισης- με τη διαχείρισή τους να περνά πλέον στον οργανισμό “Great British Railways”.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, αυτό θα επιτρέψει την αποφυγή καταβολής αποζημιώσεων στους ιδιώτες διαχειριστές, με όλες τις τρέχουσες συμβάσεις να λήγουν έως το 2027.
Υπενθυμίζεται ότι, η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων έλαβε χώρα στα μέσα της δεκαετίας του 1990 υπό τον πρωθυπουργό John Major, αλλά το σιδηροδρομικό δίκτυο παρέμεινε δημόσιο, το οποίο διαχειριζόταν η Network Rail.
Τέσσερις από τους 14 παρόχους εκμετάλλευσης στην Αγγλία έχουν εξαγοραστεί από το κράτος τα τελευταία χρόνια λόγω κακής απόδοσης.
Επίσης, οι βρετανικοί σιδηρόδρομοι έχουν αντιμετωπίσει συνεχείς απεργιακές κινητοποιήσεις για τους μισθούς και τις συνθήκες εργασίας τα τελευταία χρόνια.
www.metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου