Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 6 Μαΐου 2018

Εκλογές Σωματείων ΤΡΑΙΝΟΣΕ : Ιστορικά, η μεγαλύτερη ήττα για το κατεστημένο των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ

Μετά την ολοκλήρωση των εκλογών στα Σωματεία της -ιδιωτικής πλέον-ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να εξαχθούν σαφή και ασφαλή συμπεράσματα για το μέλλον στο συνδικάτο μας. Το πρώτο και βασικό συμπέρασμα είναι ότι οι 
παραδοσιακές δυνάμεις, το κατεστημένο του χτες, υπέστη ιστορικά την μεγαλύτερη ήττα του σε εκλογές σε Σωματεία Εργαζομένων,αφού ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ είδαν τις δυνάμεις τους να μειώνονται πλέον αισθητά παρά την επιστράτευση κορυφαίων στελεχών τους τους τελευταίους μήνες για αυτές τις εκλογές.

Η ήττα των ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ αποτελεί και καθαρή ήττα των Παρασκευόπουλου, Κιουτσούκη, Θεοδωρόπουλου, εκ των κορυφαίων τους διαχρονικά, που ενεπλάκησαν ενεργά μετά τον Γενάρη στις εκλογές, προσπαθώντας να ιχυροποιήσουν τις παρατάξεις τους στα 2 Σωματεία.
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι ο απερχόμενος Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών συνάδελφος Παρασκευόπουλος Παναγιώτης, με την προσωπική πολιτική και τακτική που ακολούθησε- ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο με τις επιθέσεις στο Σωματείο Μηχανοδηγών και την προσφυγή της ΠΟΣ στην Τριμερή του Υπουργείου Εργασίας ενάντια στην συμφωνία ΠΕΠΕ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ- απέναντι στα Σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όχι μόνο ενίσχυσε τις δυνάμεις που βρίσκονται απέναντι στην ΠΑΣΚ, αλλά πλέον ξεκάθαρα οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια την δημοκρατική και άλλοτε κραταία παράταξη στην διάλυση.  Με συνεργασίες με την ΔΑΚΕ και ψηφοδέλτια που περιελάμβαναν γραφικούς.
Ενδεικτικό της αγωνίας του  Προέδρου της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, συναδέλφου Παρασκευόπολου Παναγιώτη είναι  ότι παρακολούθησε στενά τις εκλογές της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δίνοντας πραγματικό αγώνα υπέρ της ΕΣΑΣ και επιχειρώντας ακόμα και να παραστεί στην αίθουσα την ώρα της καταμέτρησης των ψηφοδελτίων χρησιμοποιώντας την ιδιότητα του!
Ο  Πρόεδρος της ΠΟΣ και της ΠΑΣΚ Σιδηροδρομικών, οδήγησε την ΠΑΣΚ σε ιστορικά χαμηλά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την παράταξη να εκλέγει 2 αντιπροσώπους στην Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών απο τα 2 Σωματεία, αντί των 4 που είχε το 2015 την ώρα που το Δίκτυο Σιδηροδρομικών με επικεφαλή τον συνάδελφο Ζαβογιάννη,Αντιπρόεδρο ΠΟΣ, που εργάζεται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέλεξε 9,όσους και το 2015 και παρά το ότι συνολικά φέτος οι αντιπρόσωποι είναι 17 (αντί 19 τo 2015)! 
Στον ίδιο δρόμο και η  επιλογή του Νώντα Θεοδωρόπουλου,που επεδίωξε και πέτυχε -στα πλαίσια του προσωπικού του φανατισμού ενάντια στον συνάδελφο Γενιδούνια και την +ΣυνΕξέλιξη-  να κατέβει η ΠΑΣΚ σε κοινό ψηφοδέλτιο με την ΔΑΚΕ και τον γραφικό εκπρόσωπο τύπου -του Νώντα-.
Αποτέλεσμα, η ΠΑΣΚ να χάσει ένα σύνεδρο στην Ομοσπονδία,να υποστεί -νέα- δεινή ήττα στο Σωματείο μηχανοδηγών όπου μετά βίας -στην δεύτερη κατανομή- εξέλεξε 2 μέλη στο ΔΣ του Σωματείου μηχανοδηγών σε κοινό ψηφοδέλτιο με την ΔΑΚΕ!.
 Αν ο Παρασκευόπουλος οδηγεί την ΠΑΣΚ στον σιδηρόδρομο στην διάλυση, είναι βέβαιο ότι στον χώρο των μηχανοδηγών ο Θεοδωρόπουλος το κατάφερε με πλήρη επιτυχία.Παρέλαβε την ΠΑΣΚ παντοδύναμη,στις αρχές της δεκαετίας, το 2012 την οδήγησε στις 3 έδρες μετά την τριχοτόμηση της, το 2015 στις 2 και το 2018 στις 2 σε συνεργασία με την ΔΑΚΕ και τον γραφικό του εκπρόσωπο.
 Μετά μάλιστα και το αποτέλεσμα των εκλογών στους μηχανοδηγούς είναι εν γνώση μας,ότι και άλλα ιστορικά στελέχη της ΠΑΣΚ Έλξης δήλωσαν την απομάκρυνση τους απο την παράταξη,αφού αποδείχτηκαν φρούδες οι διαβεβαιώσεις του Νώντα για επικράτηση της παράταξης έναντι της Νέας Έλξης ενώ ήδη είχαν γνωστοποιήσει την διαφωνία τους για την σύμπλευση με την  ΔΑΚΕ.

Την ίδια ώρα η ΔΑΚΕ Σιδηροδρομικών γνώρισε άνευ προηγουμένου ήττα στις εκλογές των Σωματείων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφού εκλέγει 2 αντιπροσώπους για την Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών,αντί των 6 το 2015! Και λέμε 2 γιατί ο συνάδελφος Ντάνος δεν έχει δηλώσει δημόσια ότι έχει παραιτηθεί  απο την Ενότητα, της οποίας ήταν ιδρυτικό μέλος. 
Η ήττα της ΔΑΚΕ είναι και προσωπική ήττα του Γενικού Γραμματέα της ΓΣΕΕ, Νίκου Κιουτσούκη, που είναι πλέον σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα καταφέρει να επανεκλεγεί στην ΓΣΕΕ μέσω σιδηροδρομικού Σωματείου. Ο Κιουτσούκης τους τελευταίους μήνες έκανε τα πάντα,για να ενισχύσει την ΔΑΚΕ,απο παρεμβάσεις και δηλώσεις μέχρι δικαστικές προσφυγές για συνδικαλιστικές διαφορές. Χρεώνεται την διάσπαση της ΔΑΚΕ σε όλα τα επίπεδα,με την Ενότητα, ενώ σε συνδικάτα του χώρου που εκλέγεται ΔΕΝ κατάφερε να συγκροτήσει η ΔΑΚΕ ψηφοδέλτιο (ΠΕΠΕ)ιστορικά για ίσως πρώτη φορά! Κατάφερε να στρέψει και άλλο κομμάτι εργαζομένων στην απομάκρυνση απο την ΔΑΚΕ, η οποία για πρώτη φορά στην ιστορία ΔΕΝ έχει εκπροσώπηση στο Σωματείο Μηχανοδηγών! Φυσικά στις εκλογές της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αρνητικό αντίκτυπο σε όλον τον σιδηροδρομικό κόσμο προκάλεσε η ένσταση  της ΔΑΚΕ για την συμμετοχή των αποσπασθέντων σε αυτές, την ώρα που στέλεχος της είχε υπογράψει τους εκλογικούς καταλόγους!

Είναι πλέον απόλυτα βέβαιο ότι το συνδικαλιστικό κατεστημένο των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ καταποντίζεται στον σιδηρόδρομο,εξαιτίας της συνδικαλιστικής ανέπαρκειας και των προσωπικών πολιτικών-επιλογών συγκεκριμένων προσώπων.

Ας δούμε τα αποτελέσματα σε αντιπροσώπους στην ΠΟΣ συγκριτικά με το 2015 για να καταλάβετε τι εννοούμε..

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΕ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΙΝΟΣΕ  2018 (Αντιπρόσωποι στην ΠΟΣ, 17, 2 λιγότεροι απο το 2015)

Δίκτυο Σιδηροδρομικών  9  (όσους και το 2015)
ΠΑΣΚ                              2  (απο 4 το 2015)
ΔΑΚΕ                              2   (απο 6 το 2015)
Ενότητα                           3     
ενώ άγνωστο παραμένει τι θα επιλέξει ο συνάδελφος Νίκος Ντάνος .

Αν σε αυτά τα αποτελέσματα προσθέσουμε και τους ήδη εκλεγέντες αντιπροσώπους σε άλλα Σωματεία (και με την ΠΕΣΟΣΕ όπου έχει εκλογές αύριο και μεθαύριο να αποτελεί πηγή δύναμης του Δικτύου Σιδηροδρομικών)  είναι πλέον μαθηματικά απίθανο να ανατραπεί ο υπάρχον συσχετισμός δυνάμεων σε αντιπροσώπους στο επόμενο συνέδριο της Ομοσπονδίας, αφού αφενός έχει μειωθεί η συνδικαλιστική πυκνότητα (και άρα θα εκλεγούν λιγότεροι αντιπρόσωποι) αφετέρου είναι απίθανο να καλυφθεί η υπάρχουσα διαφορά. 
Μάλιστα, είναι  πλέον εξαιρετικά αμφίβολο  αν στο επόμενο συνέδριο της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ μαζί θα καταφέρουν να έχουν 14 μέλη στο 27 μελές Διοικητικό Συμβούλιο. 
Και αυτό έχει την δική του σημασία μετά τα όσα συνέβησαν στο συνδικάτο ΟΑΣΑ, όπου ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ συνεργάστηκαν αφήνοντας εκτός Προεδρείου την πρώτη παράταξη!
Κομβικό ρόλο στις νέες εξελίξεις θα διαδραματίσει και η Ενότητα, η οποία πλέον αποκτά βέβαιη παρουσία στο επόμενο ΔΣ της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών ενώ ενδέχεται να έχει και παραπάνω αντιπροσώπους.

Με λίγα λόγια βρισκόμαστε μπροστά σε μια -ακόμα-ιστορική ΑΝΑΤΡΟΠΗ στον συσχετισμό δυνάμεων στο συνδικάτο μας.
Άλλωστε το χτεσινό αποτέλεσμα στην ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την καθαρή νίκη της ΑΣΚ θα επιφέρει και μεγάλες αλλαγές σε όλα τα επίπεδα στην ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ,αλλαγές που διακαώς επιθυμεί όπως αποδείχθηκε, η πλειοψηφία των εργαζομένων σε αυτήν.


Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου