Σε πλήρη λειτουργία πλέον το εκπαιδευτικό κέντρο του ΟΣΕ (Σιδηροδρομική Ακαδημία),διασφαλίζει την παροχή εκπαίδευσης και πιστοποιήσεων απο το Δημόσιο για τις κρίσιμες ειδικότητες στον σιδηρόδρομο και δίνοντας έτσι τέλος στα σενάρια για ιδιωτικά ΙΕΚ που ονειρευόταν ένα ολόκληρο σύστημα προκειμένου να μοιράζει
άδειες μηχανοδήγησης και πιστοποιήσεις για άλλες ειδικότητες σαν τα μαρουλόφυλα!
Πρόκειται για την ουσιαστική ανατροπή συγκεκριμένων πολιτικών σχεδιασμών που είχαν εκπονηθεί την τετραετία 2011-2015 απο συγκεκριμένους -γνωστούς στους σιδηροδρομικούς- κύκλους εξουσίας,που νέμονταν τον σιδηρόδρομο (με την ανοχή πολλών "φωστήρων").
Ξεκίνησε λοιπόν την Δευτέρα, η διαδικασία της πιστοποίησης των 23-24 συναδέλφων ηλεκτροδηγών στο Μετρό που εργάζονται στην επίγεια γραμμή Δουκ. Πλακεντίας - Αεροδρόμιο και θα πρέπει να πιστοποιηθούν με βάση τις διατάξεις του Νόμου 3911 μέ την Ευρωπαική άδεια μηχανοδήγησης μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.
Οι συνάδελφοι σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα 30 περίπου ημερών και σε 3 group θα λάβουν πιστοποιητικό τύπου Α, και πιστοποίηση για την γραμμή Δουκ. Πλακεντίας - Αεροδρόμιο, γεγονός που θα δώσει και λύση στο πρόβλημα που υπήρχε με τα διπλώματα τους εδώ και καιρό.
Την διαδικασία πιστοποίησης μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου με βάση τις διατάξεις του 3911 για το Ευρωπαικό δίπλωμα μηχανοδήγησης (τύπου Β για όλες τις κινητήριες μονάδες και όλο το τροχαίου υλικό και υποδομές) θα πρέπει να ακολουθήσουν και όλοι οι εν ενεργεία μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε πρόγραμμα όμως που θα διαρκέσει περίπου 1 εβδομάδα (λόγω της ήδη υπάρχουσας άδειας μηχανοδήγησης).
Τέλος και σε σχέση με την σύγχυση που η ημιμάθεια ορισμένων συνειδητά καλιεργεί στον σιδηρόδρομο (πολλοί συνάδελφοι επικοινώνησαν μαζί μας αυτήν την εβδομάδα για το θέμα), ενημερώνουμε ότι η πιστοποίηση με βάση τον 3911 για την Ευρωπαική άδεια μηχανοδήγησης στους συναδέλφους ηλεκτροδηγούς χορηγείται ως πιστοποιητικό τύπου Α και φυσικά για την γραμμή Πλακεντίας - Αεροδρόμιο αποκλειστικά.
Για το πιστοποιητικό τύπου Β (που κατέχουν οι μηχανοδηγοί) απαιτείται πολλαπλός χρόνος μαθητείας, ενώ για τους συναδέλφους ηλεκτροδηγούς που εργάζονται στην ανοικτή γραμμή (Πλακεντίας - Αεροδρόμιο) -ορθώς- αναγνωρίστηκε η εμπειρία τους και η διαδικασία διαρκεί 30 ημέρες.
Αν για παράδειγμα η ΣΤΑΣΥ θελήσει να πιστοποιήσει άλλους ηλεκτροδηγούς (που δεν έχουν εργαστεί στην επίγεια γραμμή), τότε ακολουθούνται επακριβώς οι διατάξεις του Νόμου 3911 (μαθητεία 1 χρόνου κτλπ).
Το ερώτημα που προκύπτει βέβαια είναι πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καταφέρει να πιστοποιήσει όλους τους μηχανοδηγούς αφού υπάρχει τεράστια έλλειψη προσωπικού και οι μεταβατικές διατάξεις του 3911 λήγουν στις 30 Οκτωρίου....
Τέλος, η πλήρης λειτουργία της σχολής εδώ και 2-3 μήνες, αποδομεί και το τελευταίο επιχείρημα όσων ήθελαν να πιστοποιήσουν συνταξιούχους μηχανοδηγούς.
Ο ΟΣΕ και η ΡΑΣ φρόντισαν το τελευταίο διάστημα και η σχολή τρέχει κανονικά και έτσι όποιοι επιθυμούν μπορούν να πιστοποιήσουν νέο προσωπικό.
Μεταξύ αυτών και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους 60 νέους μηχανοδηγούς που αναμένεται να ανακοινωθούν εντός των επομένων ημερών.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου