Επίσημη επίσκεψη στη χώρα μας πραγματοποιεί, το διάστημα 3 – 5 Οκτωβρίου, η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ, Κορίνα Κρέτσου, η οποία θα επισκεφθεί έργα χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η κα Κρέτσου θα έχει σήμερα το μεσημέρι συνάντηση με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ενώ στο πρόγραμμά της εντάσσεται η επίσκεψη σε τρία μεγάλα έργα στον τομέα των μεταφορών (Θριάσιο Πεδίο, σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός) και του περιβάλλοντος (αναδημιουργία λίμνης Κάρλα) που έλαβαν χρηματοδοτική στήριξη, συνολικού ύψους 1,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ.
Επίσκεψη στο Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός και το Θριάσιο
Στις 4 Οκτωβρίου, η Ευρωπαία επίτροπος θα επισκεφτεί το έργο στη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, το οποίο βρίσκεται στην τελική φάση ολοκλήρωσής του.
Η γραμμή υψηλής ταχύτητας θα μειώσει κι άλλο τον χρόνο του σιδηροδρομικού ταξιδιού Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Μόλις ολοκληρωθούν οι πρόσθετες εργασίες σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδεύουν στον χρόνο-ρεκόρ των τρεισήμισι ωρών μεταξύ των δύο μεγαλύτερων αστικών κέντρων της Ελλάδας.
Η μακροχρόνια και σημαντική χρηματοδοτική στήριξη από διαφορετικά ταμεία της ΕΕ, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ, είχε τεράστια συμβολή στην κατασκευή της γραμμής.
Με την ολοκλήρωση του έργου το 2019, η καθαρή κινητικότητα θα λάβει νέα πνοή στη χώρα και το τρένο θα αποκτήσει νέα ελκυστικότητα, σε σχέση με το αεροπλάνο, το αυτοκίνητο και τα υπεραστικά λεωφορεία.
Η κα. Κρέτσου θα επισκεφτεί επίσης το εμπορευματικό συγκρότημα του Θριάσιου Πεδίου στην Αττική, τον πρώτο ολοκληρωμένο σταθμό εμπορευματικών και σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα, για τη δημιουργία του οποίου έχουν χορηγηθεί 200 εκατ. ευρώ από κονδύλια της ΕΕ.
Το συγκρότημα αυτό θα αποτελέσει έναν βασικό κόμβο της σιδηροδρομικής αρτηρίας Αθήνας-Θεσσαλονίκης και αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη στο εμπόριο και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.
Οι εμπορευματικοί συρμοί με αφετηρία το Θριάσιο θα μπορούν να διέρχονται τα βόρεια σύνορα της Ελλάδας στην Ειδομένη μέσα σε 6,5 ώρες.
Χάρη στη σιδηροδρομική σύνδεση με τον λιμένα του Πειραιά, το συγκρότημα θα βοηθήσει την Ελλάδα να γίνει πύλη εισόδου των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη στον διάδρομο Ανατολής – Ανατολικής Μεσογείου του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).
Επιπλέον, η λειτουργία του εμπορευματικού συγκροτήματος και η κατασκευή του νέου κέντρου διαχείρισης εμπορευμάτων προβλέπεται να δημιουργήσουν πάνω από 3.000 θέσεις εργασίας.
www.metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου