Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024

Επίδειξη Σταϊκούρα και κουβάρι ελεγκτών και ελεγχόμενων στον σιδηρόδρομο


 Υποκριτική επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για να ζητήσει από τη Δικαιοσύνη «να επιβάλει την τάξη» στον ελληνικό σιδηρόδρομο που οι χειρισμοί του ιδίου και της κυβέρνησής του έχουν διαλύσει. ● Οι «παπαγαλίστικες» συστάσεις του έκνομου
διοικητικού συμβουλίου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και το οκταήμερο των 1.730 ευρώ «για τη διερεύνηση του σιδηροδρομικού ατυχήματος των Τεμπών» από τον αναπληρωτή πρόεδρο και όχι από την αρμόδια επιτροπή!

Όταν πριν από 40 μέρες, στις 13/9/2024, δύο τρένα βρέθηκαν να κινούνται από λάθος του ρυθμιστή κυκλοφορίας σε αντίθετη πορεία στην ίδια γραμμή, στους Αγίους Αναργύρους, ο τότε πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης βγήκε σε συνέντευξή του και υποσχέθηκε τη σύσταση «Σιδηροδρομικής Αστυνομίας»! Χθες, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας το πήγε ένα βήμα παρακάτω και μόνο που δεν ζήτησε «Σιδηροδρομική Εισαγγελία»…

Πιεζόμενος από αλλεπάλληλα περιστατικά που δείχνουν τη «διάλυση» του ελληνικού σιδηροδρόμου αλλά και από την κριτική που του ασκήθηκε στο εσωτερικό της κυβέρνησης επειδή δεν ενημέρωσε εγκαίρως για το περιστατικό που αποκάλυψε την περασμένη εβδομάδα η «Εφ.Συν.», με το τρένο του Προαστιακού που μπήκε στη γραμμή του Μετρό, ο κ. Σταϊκούρας αποφάσισε να κάνει μια επικοινωνιακή ρελάνς. Ανήγγειλε από την Κυριακή ότι θα επισκεφθεί την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γεωργία Αδειλίνη και πήγε χθες στο γραφείο της, συνοδευόμενος από κάμερες. Οι δηλώσεις που έκανε, αρκούντως σιβυλλικές, δείχνουν ότι ο αρμόδιος υπουργός περιμένει από τη Δικαιοσύνη «να επιβάλει την τάξη» και να εξαφανίσει με απαγορευτική διάταξη τα «ανθρώπινα λάθη» που, κατά την κυβέρνηση, φέρνουν τα τρένα σε πορεία σύγκρουσης, τα αφήνουν να πέφτουν σε πεσμένους κορμούς δέντρων, να ξεκινούν με ανοιχτές πόρτες και να σταματούν στις διαβάσεις μέχρι να σταματήσουν τα διερχόμενα αυτοκίνητα.

Το μεγάλο ανακάτεμα

Ζητά, με άλλα λόγια, ο αρμόδιος υπουργός από τη Δικαιοσύνη να αναλάβει τον ρόλο που θα έπρεπε να παίζουν αφενός οι διοικήσεις των σιδηροδρομικών φορέων και αφετέρου οι αρχές που θα έπρεπε να τους εποπτεύουν με ανεξαρτησία και αυστηρότητα. Η «Εφ.Συν.» έχει με πολλές αφορμές αναφερθεί στο αδιανόητο μπέρδεμα που έχει προκαλέσει η κυβέρνηση, ανακατεύοντας «ελεγκτές» και «ελεγχόμενους». Εάν η κυβέρνηση ενδιαφερόταν πραγματικά για το μέσο μαζικής μεταφοράς που ονομάζεται σιδηρόδρομος, θα έπρεπε πρωτίστως να φροντίζει να τοποθετεί τις κατάλληλες διοικήσεις και να έχει δημιουργήσει στεγανά ώστε να μην επηρεάζονται οι ελεγκτές από τους ελεγχομένους. Στην πραγματικότητα, ο κ. Σταϊκούρας αλλά και οι προκάτοχοί του κινούνται επί σειρά μηνών σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση, καθώς:

1. Χθες, ο κ. Σταϊκούρας ξεκίνησε τη δήλωσή του με μια διατύπωση που θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί «αιχμή» εις βάρος της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου. «Προσήλθα, σήμερα, προκειμένου να ενημερωθώ για την πορεία δύο μηνυτήριων αναφορών που υπέβαλα, τον Απρίλιο του 2024, καθώς και να ενημερώσω για την τρίτη αναφορά που κατέθεσα, την προηγούμενη εβδομάδα, σχετικά με ανησυχητικά περιστατικά που λαμβάνουν χώρα στον ελληνικό σιδηρόδρομο». Τον περασμένο Απρίλιο, όμως, ο κ. Σταϊκούρας έκανε και κάτι άλλο. Αποφάσισε να θέσει τέλος στη διοικητική απραξία που ταλαιπωρούσε τον ΟΣΕ καθώς το διοικητικό του συμβούλιο δεν συνεδρίαζε επί 4 μήνες αφού στο μεταξύ είχε παραιτηθεί μέσω εξωδίκου και η αντιπρόεδρός του.

Πρόεδρος του ΟΣΕ τοποθετήθηκε ο νομικός Γιάννος Γραμματίδης, ο οποίος, όμως, είχε εμφανιστεί στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για το «έγκλημα των Τεμπών» ως πληρεξούσιος δικηγόρος του Μαουρίτσιο Καποτόρτο, δηλαδή του διευθύνοντος συμβούλου της Hellenic Train. Ο κ. Καποτόρτο κατέθεσε στην επιτροπή, έριξε τις ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα στον σταθμάρχη και στον ΟΣΕ και οι βουλευτές είχαν χαρακτηρίσει την κατάθεσή του «προσβλητική και υποτιμητική», ενώ ζήτησαν και την παραπομπή του για ψευδορκία. Οπως φαίνεται και στο έγγραφο που παραθέτουμε, λίγες μέρες μετά την κατάθεση Καποτόρτο, ο Γ. Γραμματίδης έστειλε έγγραφο στον πρόεδρο της εξεταστικής Δημ. Μαρκόπουλο και τον ενημέρωνε ότι ο πελάτης του εντόπισε λάθη στη μετάφραση της κατάθεσής του από τα ιταλικά στα ελληνικά.

Δύο μήνες αργότερα, ο κ. Σταϊκούρας επέλεγε τον δικηγόρο του Ιταλού μάνατζερ για να αναλάβει πρόεδρος στον ΟΣΕ! Ισως να περίμενε πως με αυτόν τον τρόπο θα σταματούσαν οι έριδες μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train... Λίγο αργότερα, πάντως, ο κ. Καποτόρτο απομακρύνθηκε από τη Hellenic Train, ενώ η θητεία Γραμματίδη έληξε άδοξα πριν από λίγες μέρες, στις 19 Οκτωβρίου. Μάλιστα, ο κ. Γραμματίδης δήλωσε παραίτηση την 1η Οκτωβρίου, αλλά υποχρεώθηκε να παραμείνει ώς τις 19, ενώ ακόμη και σήμερα δεν έχει οριστεί αντικαταστάτης του και ο ΟΣΕ παραμένει ακέφαλος παρά τις κρίσιμες εκκρεμότητες που αντιμετωπίζει.


2. Μια από τις κρίσιμες ελλείψεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, που συνδέονται ευθέως και με τα Τέμπη, αφορά τον φορέα διερεύνησης των σιδηροδρομικών ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Ο φορέας είχε συσταθεί από τον Ιανουάριο του 2023 αλλά δεν είχε τοποθετηθεί διοίκηση, με αποτέλεσμα τη διερεύνηση για τα Τέμπη να αναλάβει η Τροχαία Λάρισας και εμπειρογνώμονες που επέλεξε ο τότε εκτελών χρέη υπουργού Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ απέκτησε διοίκηση 6 μήνες μετά, τον Σεπτέμβριο και ενώ η «Εφ.Συν.» αποκάλυπτε το πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) που εντόπιζε πρόβλημα στην έλλειψη ανεξαρτησίας του φορέα (η κυβέρνηση επιλέγει τη διοίκησή του, όπως και τη διοίκηση του ελεγχόμενου ΟΣΕ). Για να γίνει ακόμη χειρότερο το αποτέλεσμα, αναπληρωτής πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ανέλαβε ο επίσης νομικός Χρήστος Παπαδημητρίου, έως τότε νομικός σύμβουλος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) – του φορέα του οποίου η πρόεδρος είναι σε θέση ελεγχομένου.

3. Οπως πρόσφατα (18/9/24) δημοσίευσε η «Εφ.Συν.» χωρίς να λάβει κάποια απάντηση, ο Χρήστος Παπαδημητρίου ήταν επί σειρά ετών και συνεργάτης στο νομικό γραφείο του Γιάννου Γραμματίδη. Δηλαδή, θα έπρεπε να ασκήσει εποπτεία στον ΟΣΕ και τη Hellenic Train ενώ στον πρώτο φορέα προήδρευε ο πρώην εργοδότης του, ο οποίος είχε πελάτη του και τον δεύτερο φορέα. Είναι προφανές ότι όλα τα παραπάνω τελούσαν σε γνώση του Χρήστου Σταϊκούρα που έλεγε ότι δυσκολευόταν να βρει στελέχη για τον σιδηρόδρομο λόγω του κλίματος που είχε διαμορφωθεί μετά τα Τέμπη. Λες και δεν είναι ακριβώς ο φόβος για τον έλεγχο των ποινικών ευθυνών ύστερα από 57 θανάτους που θα έπρεπε να επιβάλει την απόλυτη ανεξαρτησία μεταξύ ελεγκτών και ελεγχομένων…

4. Η κατάσταση με τις «περιστρεφόμενες πόρτες» άρχισε να περιπλέκεται επικίνδυνα. Ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ Αθ. Μπίνης παραιτήθηκε ύστερα από σύγκρουση με τον Χρ. Παπαδημητρίου και αντικαταστάθηκε. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ εξέδωσε σύσταση για να καθαρίσει άμεσα ο ΟΣΕ τις σιδηροτροχιές από τα δέντρα και έπειτα από δύο μέρες την ανακάλεσε ζητώντας σχεδόν και συγγνώμη. Μέσα στο καλοκαίρι, ο ΟΣΕ αποφάσισε να διαμορφώσει γραφεία για τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ μέσα στο δικό του κτίριο, ίσως για να... εποπτεύει ευχερέστερα τον ελεγκτή του. Προκειμένου να συμβεί αυτό, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Π. Τερεζάκης υπέγραψε απόφαση για να εκταμιευθεί γρηγορότερα προκαταβολή εργολαβίας ύψους 33.400 ευρώ διότι «οι αιτούμενες εργασίες θεωρούνται εξαιρετικά επείγουσες για την εγκατάσταση νέου Φορέα στο κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ».

Χωρίς νόμιμη σύσταση

5. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ συνέχισε να εκδίδει συστάσεις ύστερά από κάθε περιστατικό στον ελληνικό σιδηρόδρομο, επαναλαμβάνοντας ορισμένες φορές διαπιστώσεις που ανέφερε σε προηγούμενες αποφάσεις της η ΡΑΣ. Μετά το πρόσφατο περιστατικό, με το τρένο του Προαστιακού που οδηγήθηκε στην υπόγεια σήραγγα του Μετρό, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ εξέδωσε ακόμη μία σύσταση, συνεδριάζοντας στις 17 Οκτωβρίου 2024. Το πρακτικό της συνεδρίασης, όπως και εκείνα των προηγούμενων εβδομάδων, υπέγραφαν τα τέσσερα από τα πέντε μέλη του συμβουλίου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Ο λόγος είναι ότι το πέμπτο μέλος είχε αποβιώσει από τον Ιούνιο χωρίς να αντικατασταθεί από τον Χρ. Σταϊκούρα. Το πρόβλημα είναι ότι ο εκλιπών ήταν και το μόνο μέλος που ως μηχανικός είχε γνώση για τα σιδηροδρομικά, ενώ ο Χρ. Παπαδημητρίου είναι νομικός και οι υπόλοιποι τρεις γνωρίζουν μόνο από Αεροπορία (ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ ασχολείται και με τη διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων). Το ακόμη πιο σοβαρό πρόβλημα είναι ότι βάσει του νόμου 2690/1999, η σύνθεση του συμβουλίου παύει να θεωρείται νόμιμη όταν περάσουν τρεις μήνες από την απώλεια κάποιου μέλους. Με άλλα λόγια, εάν ο κ. Σταϊκούρας δεν αντικαταστήσει τον εκλιπόντα, οι από εδώ και μπρος αποφάσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ απλώς δεν υφίστανται, αλλά ο υπουργός περιμένει να καλυφθούν οι ελλείψεις από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου.

6. Μέσα σε όλο το παραπάνω μπέρδεμα μεταξύ ελεγκτών και ελεγχομένων, πάντως, φαίνεται πως πάντοτε μένει χρόνος και για ένα... ταξιδάκι. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που δημοσιεύει στη Διαύγεια και τα «δελτία Τύπου» του, έχει ανεβάσει εκεί και μία απόφαση έγκρισης εξόδων 1.730 ευρώ για ένα ταξίδι (Βόλος-Λάρισα-Τέμπη-Θεσσαλονίκη) οκτώ ημερών, 21 έως 28 Οκτωβρίου (εκ των οποίων οι τρεις αργίες), «για τη διερεύνηση του σιδηροδρομικού ατυχήματος των Τεμπών»! Μόνο που το ταξίδι δεν θα κάνουν τα τρία μέλη της επιτροπής (Καπετανίδης, Accou, Carpinelli) που όρισε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, αλλά ο αναπληρωτής πρόεδρος του φορέα, Χρ. Παπαδημητρίου. Η ίδια απόφαση, επίσης, μας ενημερώνει ότι τα Τέμπη συνέβησαν την 1η Μαρτίου 2023 και όχι στις 28 Φεβρουαρίου…

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, μόνο θυμηδία προκαλούν τα όσα ανέφερε χθες έξω από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ο Χρήστος Σταϊκούρας για περιστατικά «που βλάπτουν και τον σιδηρόδρομο και τη χώρα μας» και «εγείρουν ερωτήματα, τα οποία πρέπει να απαντηθούν αρμοδίως». Αρα ο υπουργός θεωρεί αρμόδια την Εισαγγελία και όχι τους φορείς διερεύνησης που είναι εντεταλμένοι για αυτό αλλά έχουν μπλέξει στις «περιστρεφόμενες πόρτες»;

Για «υποκριτική επίσκεψη» Σταϊκούρα στον Αρειο Πάγο μίλησε σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της Νέας Αριστεράς, λέγοντας ότι μετά το μπάζωμα στα Τέμπη η κυβέρνηση και ο υπουργός παρακολουθούν αμέτοχοι την κατάρρευση, «ανίκανοι να προστατέψουν τη δημόσια περιουσία και να θωρακίσουν την ασφάλεια των μεταφορών».

www.efsyn.gr - Άρης Χατζηγεωργίου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου