Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή, 29 Ιανουαρίου 2017

«Σκληρό παζάρι» για ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Άγονες γραμμές και παράνομες ενισχύσεις το «κλειδί» για ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ.

Αλλάζουν μέρα με τη μέρα τα δεδομένα στην εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους, οι οποίοι ξεκαθαρίζουν ότι επιθυμούν να πάρουν μόνο το σιδηροδρομικό έργο απαλλαγμένο τόσο από το τροχαίο υλικό όσο
και από την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού που βρίσκεται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης.
Από την πλευρά του το ελληνικό δημόσιο για να «ισοσταθμίσει» τις απώλειες εξετάζει τη σύσταση μιας νέας κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας, αλλά και τη μείωση του τιμήματος για τις άγονες γραμμές που ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ ετησίως.
Ραγδαίες εξελίξεις στη σιδηροδρομική αγορά φέρνει η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους η οποία, αν και δεν έχει ολοκληρωθε, φαίνεται πως προκαλεί τριβές μεταξύ της διοίκησης της ιταλικής εταιρείας και του ελληνικού δημοσίο, τα σχέδια του οποίου φαίνεται να ανατρέπονται. Ήδη το ΤΑΙΠΕΔ έδωσε πεντάμηνη παράταση για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για την ΕΕΣΣΤΥ, ενώ η ελληνική κυβέρνηση αναζητά τρόπους για να ολοκληρωθεί η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τις λιγότερες πιθανές απώλειες.
Σε αυτό το πλαίσιο είναι σχεδόν βέβαιο ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ θα καταθέσει αίτηση για μία άδεια σιδηροδρομικής εταιρείας, ενώ στελέχη του υπουργείου Υποδομών αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο επαναδιαπραγμάτευσης με τους Ιταλούς της αποζημίωσης των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών.
Υπενθυμίζεται ότι οι Ιταλοί εξαγόρασαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με προίκα 200 εκατ. ευρώ, για τις άγονες γραμμές μέχρι το 2020. Συγκεκριμένα η ετήσια επιδότηση ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ, ποσό που φαίνεται να μπαίνει σε διαπραγμάτευση μεταξύ των δύο πλευρών.
Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι το υπουργείο Μεταφορών διαμήνυσε τους Ιταλούς περί επαναδιαπραγμάτευσης του ετήσιου τιμήματος και εξεύρεσης νέου κοστολογικού μοντέλου, «κουρεύοντάς το» από τα 50 εκατ. σε 39 εκατ. ετησίως.
Ωστόσο υπάρχουν και άλλα στελέχη που κάνουν λόγο ακόμα και για μη εκτέλεση των άγονων δρο μολογίων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μια και η απελευθέρωση και των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών είναι προ των πυλών στην Ε.Ε.

Οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι

Μία σιδηροδρομική εταιρεία με υπέρογκες επενδύσεις σε καινούργιο τροχαίο υλικό που θα συντηρείται από την ίδια την εταιρεία σχεδιάζει η Ferrovie Dello Stato η οποία εξαγγέλλει βήμα - βήμα τις κινήσεις της προκαλώντας συνεχείς εκπλήξεις στην ελληνική πλευρά. Μάλιστα στόχος είναι να επεκταθεί το έργο της νέας εταιρείας και στα μέσα σταθερής τροχιάς (τραμ, ηλεκτρικός και μετρό).
Ο διευθύνων σύμβουλος της FS Ρενάτο Ματσοντσίνι, απέκλεισε την προηγούμενη Κυριακή το ενδεχόμενο κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς για την ΕΕΣΣΤΥ, δηλώνοντας ότι «είναι σημαντικό να έχουμε υπηρεσίες συντήρησης εντός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ». Λίγες ημέρες νωρίτερα είχε εξαγγείλει φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο 500 εκατ. ευρώ για την ανανέωση του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Στόχος είναι μέσα στα επόμενα χρόνια η ΤΡΙΝΟΣΕ να μην ανανεώσει τις συμβάσεις τόσο για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού μέσω της ΕΕΣΣΤΥ όσο και με την ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία έχει αναλάβει το τροχαίο υλικό με το οποίο σήμερα εκτελείται το σιδηροδρομικό έργο της χώρας μας. Σημειώνεται ότι η ΕΕΣΣΤΥ, η οποία είναι κρατική εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού, έχει υπογράψει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση συντήρησης των βαγονιών της για 5 + 5 χρόνια. Μάλιστα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί τον κύριο πελάτη της ΕΕΣΣΤΥ.
Οι εναλλακτικές των ιταλικών σιδηροδρόμων είναι είτε να προχωρήσουν σε καταγγελία της σύμβασης με την ΕΕΣΣΤΥ και την ΓΑΙΑΟΣΕ είτε να τις ανανεώσει μετά την έλευση της πενταετίας.
Μέχρι στιγμής δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά της κάτι που θα ξεκαθαρίσει μέχρι το καλοκαίρι οπότε και είναι η νέα καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για την ΕΕΣΣΤΥ.
Βέβαια είναι πλέον κοινό μυστικό ότι οι Ιταλοί θέλουν και τις αστικές συγκοινωνίες προκειμένου να «κουμπώσουν» με το υπεραστικό δίκτυο. Και σε αυτό θα βοηθήσουν οι θυγατρικές του Ιταλικού Ομίλου ανάμεσα στις οποίες και η θυγατρική με έργο τις μετακινήσεις με λεωφορεία.
Οι Ιταλοί εντοπίζουν ακόμη δυναμική ανάπτυξης στις εμπορευματικές μεταφορές από και προς τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, ενώ κομβικό ρόλο στο επενδυτικό πλάνο τους εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει το νέο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο.

Τα οικονομικά

Το 2015, ο ιταλικός όμιλος είχε συνολικά έσοδα 8,6 δισ. (η θυγατρική Trenitalia 5,5 δισ.), έναντι 8,4 δισ. το 2014 και καθαρά κέρδη 464 εκατ., έναντι 303 εκατ. το 2014. Αντίστοιχα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε, το 2015, κύκλο εργασιών 68,7 εκατ., έναντι 77,9 εκατ. το 2014, ήτοι μείωση 11,8%. Εάν συμπεριληφθεί η κρατική επιδότηση για τις «άγονες γραμμές», τότε ο συνολικός κύκλος εργασιών έφτασε 125,2 εκατ., έναντι 140,8 εκατ. το 2014. Ωστόσο η εταιρεία που τους επόμενους 2-3 μήνες πρόκειται να περάσει στον έλεγχο των Ιταλών της FS, προβλέπεται να παρουσιάσει έσοδα 128,16 εκατ., έξοδα 122,5 και κέρδη 5,65 εκατ. ευρώ το 2017. Οι προβλέψεις αυτές προβλέπονται στον προϋπολογισμό της που ενέκρινε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με το ισχύον «Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών» - ΕSA.

Για τη διαγραφή χρεών 714 εκατ. ευρώ
Το «πράσινο φως» της Κομισιόν αναμένει η συμφωνία

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων των αρμόδιων ευρωπαϊκών αρχών, ενώ εκκρεμεί το κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 714 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για χρέη της εταιρείας προς τον ΟΣΕ, τα οποία ο τελευταίος είχε διαγράψει, με αποτέλεσμα να θεωρηθούν παράνομες κρατικές ενισχύσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι τον Οκτώβριο η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν απέστειλε πολυσέλιδη επιστολή στον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, ζητώντας του πλήρη και σε βάθος ανάλυση των επιχειρημάτων της ελληνικής πλευράς σχετικά με την πορεία της ιδιωτικοποίησης και τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις, προκειμένου να προχωρήσει στη διαγραφή τους. Μάλιστα στην επιστολή οι Βρυξέλλες ζητούσαν αναλυτική ενημέρωση για το πού ακριβώς βρισκόταν η ιδιωτικοποίηση, πότε ακριβώς θα την εγκρίνει το Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς και ένα πλάνο με τα επόμενα βήματα.
 Μαρία Μόσχου- imerisia.gr

Η απόκτηση σιδηροδρομικής άδειας από δημόσιο φορέα που δεν θα είναι όμως η ΓΑΙΑΟΣΕ θα εξεταστεί, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για τις επιβατικές μεταφορές, εφόσον θεωρηθεί απαραίτητο για την κάλυψη των άγονων γραμμών. Συζήτηση όμως που για την ώρα δεν αποτελεί προτεραιότητα, λίγες μόλις ημέρες μετά την υπογραφή της συμφωνίας εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους.

Εξάλλου φαίνεται πως δεν υπάρχει πρόθεση καθυστέρησης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης, παρά τις ανησυχίες που εκφράστηκαν μες στην εβδομάδα για «εκτροχιασμό» με αφορμή διορθώσεις στην υπουργική απόφαση σχετικά με την επιχορήγηση για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας. Μένει λοιπόν η έγκριση διαγραφής των παράνομων κρατικών ενισχύσεων, ύψους 750 εκατ. ευρώ, ακολούθως η έκδοση ΚΥΑ για τη διαγραφή καθώς και ο έλεγχος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού. Εκτιμάται ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί περίπου τον Απρίλιο.

Η ετήσια επιχορήγηση αποτελεί δικλίδα ασφαλείας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως δείχνει ο προϋπολογισμός που εγκρίθηκε για το 2017. Η εταιρεία παρουσιάζει έσοδα της τάξεως των 128,16 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 50 εκατ. αφορούν τις άγονες γραμμές, με τα έξοδα να διαμορφώνονται στα 122,5 εκατ. Χωρίς λοιπόν την κρατική επιδότηση των 50 εκατ. ετησίως η επένδυση θα καταστεί προβληματική.

Παράλληλα φαίνεται πως η εξέλιξη σχετικά με τη διαγραφή των κρατικών ενισχύσεων δεν αποτελεί «κλειδί» μόνο για τη μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», μετά την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας στις 30 Ιουνίου 2017, υπάρχει και νέο ενδιαφέρον για την εταιρεία συντήρησης.

Οποιοσδήποτε νέος επενδυτής όμως οφείλει να συμπράξει με έναν εκ των δύο αρχικά ενδιαφερομένων, Ferrovie Dello Stato Italiane και Skoda Transportation, για την κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς. Μια συνεργασία ίσως να είναι το κίνητρο για αναθέρμανση του ενδιαφέροντος των Ιταλών για τη ROSCO, μετά τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου στο «Βήμα της Κυριακής» για «υπηρεσίες συντήρησης εντός ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Ολγα Κλώντζα- tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου