Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 9 Απριλίου 2024

Τρένα: Μεταφερόμενοι φύλακες για αφύλακτες διαβάσεις - Ζητήματα ασφαλείας σε εκατοντάδες σημεία


 Με ...μεταφερόμενους φύλακες με τρένα, οι οποίοι θα ανεβοκατεβαίνουν από τους συρμούς για να ρυθμίζουν την κυκλοφορία θα δοκιμάσει να λύσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το μείζον ζήτημα με τις εκατοντάδες διαβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, οι οποίες παραμένουν αφύλακτες.

Η μέθοδος αυτή άλλωστε ήδη χρησιμοποιείται από εργαζομένους, οι οποίοι εν έτει 2024 όταν το τρένο φτάσει σε αφύλακτη διάβαση κατεβαίνουν, ρυθμίζουν την κυκλοφορία με σημαία και ένα ...σχολικό STOP και επανεπιβιβάζονται στο τρένο που τους περιμένει, όπως είχε κάνει γνωστό το «Εθνος» με σχετικό βίντεο από το Τελωνείο Δοϊράνης.

Η διαδικασία που προωθεί ο ΟΣΕ

Μετά το συμβάν αυτό, όπως επεσήμανε η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο ΟΣΕ προχωρεί στην τοποθέτηση φύλαξης στη συγκεκριμένη διάβαση. Συγκεκριμένα για τις δύο ισόπεδες διαβάσεις στην Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς, η μία στο χωριό Ακρίτας ήδη από 1η Απριλίου του 2024 φυλάσσεται από προσωπικό της αναδόχου εταιρείας που έχει συμβατικά αναλάβει το έργο φύλαξης των ανισόπεδων διαβάσεων στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, ενώ για τη δεύτερη διάβαση που οδηγεί προς Δοϊράνη και Τελωνείο, η φύλαξη πρόκειται να ξεκινήσει το επόμενο χρονικό διάστημα με προσωπικό της ίδιας αναδόχου εταιρείας, σύμφωνα με ενημέρωση του ΟΣΕ

Η υφυπουργός απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ/Κίνημα Αλλαγής, Στέφανου Παραστατίδη, ανέφερε ότι ο ΟΣΕ, αφού λάβει και τη συναίνεση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), προτίθεται να διαθέσει εκπαιδευμένους φύλακες επί των αμαξοστοιχιών προκειμένου να καλύπτουν τις διαβάσεις, διακόπτοντας την οδική κυκλοφορία και αφού προηγουμένως η αμαξοστοιχία σταθμεύσει. «Η διαδικασία αυτή είναι ασφαλής για τους οδηγούς, πεζούς και επιβάτες, καθώς προϋποθέτει την ακινητοποίηση της αμαξοστοιχίας», τόνισε η κυρία Αλεξοπούλου.

Ο κ. Παραστατίδης, επεσήμανε, πάντως, ότι το Σαββατοκύριακο έτυχε να περάσει ο ίδιος από τον Ακρίτα: «είδα πράγματι ότι υπάρχει ένα αυτοκίνητο παρκαρισμένο και στη διάβαση δεν υπάρχουν καν μπάρες ασφαλείας. Με βλέπει με το αυτοκίνητο, κατεβαίνει ο άνθρωπος της ασφάλειας εκεί, μου κάνει νόημα να περάσω και η ζωή συνεχίζεται. Είναι εικόνα αυτή για τη χώρα μας εν έτει 2024;».

Εκατοντάδες παραμένουν οι αφύλακτες διαβάσεις

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ίδια, στο ενεργό δίκτυο της υπηρεσίας συντήρησης γραμμής Κεντρικής και Νοτίου Ελλάδος του ΟΣΕ υπάρχουν 269 αφύλακτες διαβάσεις και της αντίστοιχης Βορείου Ελλάδας 283. Συνολικά στο δίκτυο οι αφύλακτες ισόπεδες διαβάσεις πεζών, ζώων και τροχοφόρων είναι 552, εκ των οποίων οι 304 εξασφαλίζονται με αυτόματα ηχοφωτεινά σήματα και αυτόματα δρύφακτα.

Το πρόβλημα θα επιχειρηθεί να λυθεί με τους μεταφερόμενους φύλακες, καθώς, όπως παραδέχτηκε και η υφυπουργός, στο περιφερειακό δίκτυο και ειδικά σε αυτό της βόρειας Ελλάδας υπάρχει μεγάλη διασπορά διαβάσεων «ενίοτε σε ερημικές τοποθεσίες που καθιστά αδύνατη την πλήρη κάλυψή τους με μόνιμη παρουσία φύλακα».

Ωστόσο και σε αρκετές από όσες διαθέτουν αυτόματα συστήματα, υπάρχουν σημαντικά ζητήματα που έχουν προκύψει λόγω επανειλημμένων βανδαλισμών, παραβιάσεων, αλλά και της παλαιότητας των αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων. Αποτέλεσμα είναι σήμερα να μην υπάρχουν σοβαρά προβλήματα μόνο στον κεντρικό σιδροδρομικό άξονα με την εικόνα όμως να είναι εντελώς διαφορετική στο περιφερειακό δίκτυο.

Για την οριστική λύση του προβλήματος, πάντως, θα χρειαστεί περισσότερη υπομονή καθώς τώρα ο ΟΣΕ προετοιμάζει τα τεύχη προκήρυξης της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων συστημάτων, η οποία θα τεθεί προς ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η προμήθεια αφορά 90 – 100 νέα αυτόματα συστήματα ισόπεδων διαβάσεων, με πενταετή πρόβλεψη συντήρησης στους προϋπολογισμούς της μελέτης της τάξης 18 έως 20 εκατομμυρίων ευρώ.

Εως τότε, σύμφωνα με την υφυπουργό, σε όλες τις γραμμές του σιδηροδρομικού δικτύου οι ισόπεδες διαβάσεις εξασφαλίζονται βάσει του θεσμοθετημένου μητρώου ισόπεδων διαβάσεων και των γενικών κανόνων του Γενικού Κανονισμού Κίνησης, Κανονισμός Σημάτων.

Για τις φυλασσόμενες διαβάσεις – όπως είπε - διατίθεται προσωπικό μέσω τρίτων αναδόχων που αναλαμβάνουν το έργο της φύλαξης.

Για την ασφαλή διέλευση των αμαξοστοιχιών τοποθετούνται σήματα, σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης, που ενημερώνουν την αμαξοστοιχία για την προσέγγιση σε ισόπεδη διάβαση και επιβάλλουν την εκπομπή μακρού προειδοποιητικού σφυρίγματος προς τους χρήστες των οδών.

Ειδικότερα, στις ισόπεδες διαβάσεις που διαθέτουν αυτόματο σύστημα ισόπεδης διάβασης υφίσταται ειδική φωτοσήμανση που εξασφαλίζει τον μηχανοδηγό ενημερώνοντάς τον για την προσέγγιση σε ισόπεδη διάβαση, για το εάν το ανωτέρω σύστημα λειτουργεί κανονικά ή όχι.

Παράλληλα, προς τον δρόμο επιδεικνύονται από το αυτόματο σύστημα τα προβλεπόμενα φωτεινά σήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και κατεβαίνουν κινητά φράγματα.

«Σε κάθε περίπτωση επιβάλλεται να εφαρμόζεται ο Κανονισμός Σημάτων που περιγράφει ακριβώς τη συμπεριφορά του μηχανοδηγού αμαξοστοιχίας που προσεγγίζει διάβαση που εμφανίζει δυσλειτουργία. Τέλος, για την ασφάλεια των οδηγών οχημάτων και των πεζών προβλέπεται η τοποθέτηση κατάλληλης σήμανσης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και συντήρησης του οδοστρώματος από τους ΟΤΑ», κατέληξε.

Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την έκθεση ασφαλείας της ΡΑΣ, τα σοβαρά ατυχήματα σε ισόπεδες διαβάσεις αποτέλεσαν την κατηγορία με τα περισσότερα ατυχήματα για το 2022, συνολικά 5 σε αριθμό. Τα ατυχήματα αυτά αφορούν σύγκρουση οχημάτων με τρένο και οφείλονται κατά κύριο λόγο σε παραβάσεις σημάτων και ενδείξεων, φωτεινών και ηχητικών, των διαβάσεων από διερχόμενους οδηγούς. Το 2022 καταγράφηκε ένα συμβάν σε αφύλακτες διαβάσεις (2 συμβάντα το 2021), 2 συμβάντα σε διαβάσεις με χειροκίνητη λειτουργία συστήματος προστασίας (2 συμβάντα το 2021) και 2 συμβάντα σε διαβάσεις με αυτόματο σύστημα προστασίας (3 συμβάντα το 2021).

www.ethnos.gr - Μαρία Λιλιοπούλου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου