Το στέκι της έλξης για άλλη μια χρονιά επιχειρεί με τον δικό του τρόπο την σιδηροδρομική ανασκόπηση της χρονιάς που μας πέρασε !
Ξεκινάμε με το πρόσωπο της χρονιάς
Αναμφίβολα πρόκειται για τον κ. Ζηλιασκόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα τελευταία 5 χρόνια και μια προσωπικότητα που προκάλεσε πολλές συζητήσεις στο διάστημα της παραμονής του στο σιδηρόδρομο.
Με φανατικούς υποστηρικτές αλλά και πολέμιους,γεγονός που αποδεικνύει ότι ο manager της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν δραστήριος σε όλους τους χώρους.Αναμφίβολα πρόκειται για δυνατό παίκτη,αφού διατηρήθηκε στην θέση του για σχεδόν 6 χρόνια (σπάζοντας κάθε ρεκόρ στον σιδηρόδρομο) και συνεργάστηκε με 7 υπουργούς απο διαφορετικούς πολιτικούς χώρους (ΠΑΣΟΚ, ΛΑΟΣ,ΝΔ )ενώ είχε ερείσματα και στον ΣΥΡΙΖΑ στους ΑΝΕΛ (θυμίζουμε τα καλά λόγια του κ. Σγουρίδη και του κ. Πιτσιόρλα- Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ προερχόμενου απο τον ΣΥΡΙΖΑ).
Οδήγησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ απο τα τεράστια ελλείμματα (250 + Εκ. τον χρόνο το 2009) στην κερδοφορία το 2012, αξιοποίησε στο έπακρο την σύνδεση με το Ικόνιο,'έβαλε με "τσαμπουκά" την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Θριάσιο και έκλεισε την συμφωνία με την Cosco, ανοίγοντας την κουβέντα για τον ρόλο του σιδηροδρόμου στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Ο λεγόμενος και δρόμος του μεταξιού είναι και δικό του δημιούργημα, πέραν της δεδομένης θέλησης της ελίτ της ΕΕ για την ανάπτυξη κεντρικού ρόλου της χώρας στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές απο τον Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη. Άλλωστε η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι στα προαπαιτούμενα του 3ου μνημονίου |(και απο το 2010 ζητούμενο) για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Δημιούργησε με ελάχιστα χρήματα το Web ticketing και εξορθολογισε την τιμολογιακή πολιτική στα επιβατικά τρένα, τα οποία όμως μειώθηκαν σημαντικά κατά την θητεία του,με τον Προαστιακό της Πάτρας μόνο,να αποτελεί σημείο αναφοράς και επιτυχίας.Για πρώτη φορά απο την ίδρυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εισπράχθηκαν ΥΓΟΣ για τις υπηρεσίες που προσφέρονταν.
Στα αρνητικά χρεώνεται η πολιτική των μετατάξεων που βοήθησε να γίνουν εκρηκτικά τα προβλήματα της έλλειψης προσωπικού, το κλείσιμο του δικτύου στην Πελοπόννησο,μια κλειστή ομάδα συνεργατών -συμβούλων που κινούσε τα πάντα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ , τα προβλήματα στην συντήρηση και η κατάρρευση του τροχαίου υλικού (μαθηματικός τύπος για την συντήρηση με τον Νόμο Ρεππα),τα μεγάλα προβλήματα στην υποδομή και η σκληρή πολιτική στα εργασιακά.(οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν κερδίσει σωρεία δικαστικών αποφάσεων και τους οφείλονται εκατομμύρια Ευρώ).
Η εκχώρηση των σημείων πώλησης εισιτηρίων σε ιδιώτες (με μεγάλα ποσά σήμερα να διεκδικουνται δικαστικά), οι εργολαβίες σε καθαρισμό, πετρελαιοδότηση ,η έλλειψη διάθεσης για την ανάπτυξη του Προαστιακού (υπήρχαν άλλες προτεραιότητες) ,οι απολύσεις των εργαζομένων στις κλινάμαξες είναι κάποια απο τα σημεία στα οποία στέκονται οι επικριτές του.Επιπρόσθετα πολλοί μιλούν για την εμμονή για την τήρηση κατα γραμμα της συμφωνίας με την Cosco που ανοίγει τεράστιες προοπτικές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά πήγε πίσω άλλες εμπορικές συμφωνίες.
Παρά την σκληρή πολιτική του στα εργασιακά ο κ. Ζηλιασκόπουλος είχε άριστες σχέσεις με τους συνδικαλιστές,ιδιαίτερα με αυτούς των λεγόμενων παραδοσιακών παρατάξεων.Υπήρξε άριστος πολιτικός με τεράστια πειθώ στις τοποθετήσεις του και στις συναντήσεις με τα Σωματεία Εργαζομένων στις οποίες περιέγραφε το όραμα του για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όραμα που όμως δεν είχε ουσιαστική στήριξη απο καμία πολιτική ηγεσία απο το 2010 και μέχρι σήμερα,αφού η εταιρεία τελούσε και τελεί υπό καθεστώς ιδιωτικοποίησης και δεν υπήρχε στήριξη για μια μεγάλη αναπτυξιακή πορεία. Το εγχώριο πολιτικό σύστημα - το έχουμε ξαναγράψει- αρνείται να δει την χρησιμότητα του σιδηροδρόμου διαχρονικά.
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος θα συζητιέται για καιρό στο σιδηροδρομικό γίγνεσθαι ενώ αναμφίβολα έχει βάλει ψηλά τον πήχη για όποιον τον διαδεχτεί. Οι σχέσεις του με τον ημερήσιο τύπο ήταν οι καλύτερες και μέσω αυτών απεκατέστησε κ την πληγωμένη εικόνα του σιδηροδρόμου. Τα καθημερινά δημοσιεύματα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν σταματήσει απο την ημέρα της -ξαφνικής- παραίτησης του και αυτό δεν είναι τυχαίο για όσους γνωρίζουν πράγματα και καταστάσεις.
Θυμίζουμε ότι επιλέχθηκε μέσω της διαδικασίας του opengov και ανέλαβε τα καθήκοντα του τον Μάρτιο του 2010.
Αναμφίβολα το πρόσωπο της χρονιάς που φεύγει και μια προσωπικότητα που αφήνει ξεκάθαρο στίγμα με την εξαετή της παρουσία.
Θετικό η αρνητικό, η ιστορία θα δείξει.
Η ελπίδα που δεν ήρθε...ακόμα, οι ιδιωτικοποιήσεις που τρέχουν
Οι εκλογές του Γενάρη του 2015 αναδεικνύουν τον ΣΥΡΙΖΑ κυρίαρχη πολιτική δύναμη και οι σιδηροδρομικοί (όπως και εκατομμύρια Ελλήνων) περιμένουν αλλαγή πολιτικής μετά και την συνεργασία με τους αντιμνημονιακούς ΑΝΕΛ.
Μάταια όμως.Η μνημονιακή πολιτική επιβεβαιώνεται με το 3ο μνημόνιο που ψηφίζουν πλέον 222 βουλευτές και μετά τους χοντρούς εκβιασμούς της νεοφιλελεύθερης Ευρώπης.
Παρά το βροντερό ΟΧΙ στο δημοψήφισμα του Ιουλίου η νεοφιλελεύθερη πολιτική δεν ανατρέπεται.Το ίδιο και η ιδιωτικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ που μάλιστα μπαίνουν στα προαπαιτούμενα του 3ου μνημονίου. Ο αγώνας συνεχίζεται και πλέον είναι δυσκολότερος.
Η ελπίδα μπορεί να μην ήρθε,οφείλουμε όμως να ανατρέψουμε αυτήν την πολική.Τίποτα δεν χάθηκε, τίποτα δεν πάει χαμένο.
Το ανέκδοτο της χρονιάς
Η επιστροφή του Χάρη Τσιόκα στον σιδηρόδρομο. Ακόμα γελάμε με τα δημοσιεύματα που ήθελαν τον πρώην Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών (2009-2011) να επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος (επι θητείας του, έκλεισε το 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου και μετατάχθηκαν χιλιάδες σιδηροδρομικοί). Πραγματικά τα συστημικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης με την διοχέτευση τέτοιων ψεύτικων πληροφοριών αποδεικνύουν σε όσους "γνωρίζουν περίπου"τι συμβαίνει,τον καθημερινό πόλεμο μεταξύ συγκεκριμένων παραγόντων. Ο Χάρης Τσιόκας είναι persona non grata στον σιδηρόδρομο, και την ίδια ακριβώς ώρα που ο πόλεμος για τις τηλεοπτικές άδειες φούντωνε,συγκεκριμένα εκδοτικά συγκροτήματα τον "επέστρέφαν¨με πρωτοσέλιδα χτυπήματα, ως επιλογή της σημερινής Κυβέρνησης. Μαζί τους και συνδικαλιστές των ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ που θέλαν να κάνουν τζόγο..
Τυχαίο; Εσείς θα κρίνετε.Εμείς πάντως βάζουμε στοίχημα πως δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση.
Ανασκόπηση για το Σωματείο μας (κυριότερα σημεία)
Είχαμε εκλογές για την ανάδειξη ΔΣ στο Σωματείο.
Για πρώτη φορά μετά απο 30 και πλέον χρόνια ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ (ή οι συνεργαζόμενες με αυτές δυνάμεις) χάνουν τα πρωτεία. Η +ΣυνΕξέλιξη (παράταξη που συνεργάζεται με το Δίκτυο Σιδηροδρομικών) και αποτελείται απο μηχανοδηγούς "όλων των αποχρώσεων" κερδίζει καθαρά τις εκλογές, με ποσοστό 44% και εκλέγει 5 μέλη στο Διοικητικό Συμβούλιο και 4 αντιπροσώπους στην ΠΟΣ.
ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ, με πληγωμένο εγωισμό, δείχνουν πολιτική μικρότητα -και όχι μόνο- και στην διαδικασία σύστασης Προεδρείου, δίνουν 1 ψήφο σε όλα τα μέλη της +ΣυνΕξέλιξης που κατεβαίνουν για να καταλάβουν θέσεις. Η ιστορία γράφει για τους προσωπικούς εγωισμούς που δεν μπορούν να αποδεχτούν καθαρά αποτελέσματα και την άρνηση τους να συνειδητοποιήσουν την αλλαγή που ζητά επιτακτικά η πλειοψηφία των συναδέλφων.
Για πρώτη φορά μετά απο δεκαετίες η ΑΣΚΕ (ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών) μένει εκτός Διοικητικού Συμβουλίου για 6-7 ψήφους, ενώ στα αποτελέσματα φαίνεται ότι το πρόβλημα υπήρξε με την αποτυχημένη εκπροσώπηση της στο Κεντρικό Μηχανοστάσιο (ΜΑΙ), όπου παλαιότερα αντλούσε και την δύναμη της. Μόλις 6 ψήφοι στους 135 ψηφίσαντες στο ΜΑΙ και η ΑΣΚΕ μένει εκτός παρά την τεράστια προσπάθεια στην περιφέρεια.
Μόλις 290 μηχανοδηγοί ψηφίζουν στις εκλογές του Σωματείου, αποδεικνύοντας το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού στον κλάδο μας.
Απο τους 590 μηχανοδηγούς του 2009 στους 290 μηχανοδηγούς το 2015....Τα νούμερα λένε την αλήθεια και οι ευθύνες για την κατάσταση έχουν ονοματεπώνυμο.
Είχαμε Γενικές Συνελεύσεις τον Δεκέμβριο μετά απο πρωτοβουλία της +ΣυνΕξέλιξης που αποφασίζουν ομόφωνα απεργίες στα εμπορικά για το θέμα των προσλήψεων και της ΣΣΕ. Η +ΣυνΕξέλιξη δικαιώνεται για την χρονική επιλογή έναρξης των κινητοποιήσεων,γίνεται συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών και την επόμενη εβδομάδα η Ομοσπονδία αποφασίζει να μπεί και αυτή στον χορό΄των κινητοποιήσεων.
Ο πρώτος γύρος κινητοποιήσεων στέφεται απο απόλυτη επιτυχία και για πρώτη φορά απο το 2007 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφασίζει ΕΠΙΣΗΜΑ σε συνεδρίαση Δ.Σ. 74 προσλήψεις μηχανοδηγών. Η αρχή έχει γίνει και η συνέχεια θα είναι δύσκολη και θέλει αγώνα. Οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν.
ΝΕΜΕΣΙΣ
Μιας και λέμε για έλλειψη προσωπικού, ο πρωτεργάτης της υλοποίησης της πολιτικής των υποχρεωτικών μετατάξεων, ο αγαπημένος μας φίλος πρώην Διευθυντής ΔΙΚΑΜ, Χρήστος Ρετσινάς απομακρύνεται απο την θέση του με την λήξη της σύμβασης του, τον Μάη του 2015. Η έλξη μένει ακέφαλη,οι μηχανές και τα μπαλάστρα θρηνούν για την απώλεια του Χρήστου,οι αγελάδες στον Ασωπό κλαίνε με λυγμούς, αλλά το τέλος δεν έρχεται όπως θα ήθελαν ορισμένοι(ουδείς αναντικατάστατος άλλωστε).
Χρέη Διευθυντή αναλαμβάνει μέσα στο καλοκαίρι ο Γιάννης Λύτρας,Διευθυντής ΔΙΠΕΚΑΜ. Με τρόπο αθόρυβο και χωρίς πολλά λόγια και φανφάρες, η δουλειά προχωρά, ενώ καθημερινά αποκαλύπτεται η διάλυση της ΔΙΚΑΜ απο την πολιτική του προηγούμενου Διευθυντή.
Τεράστια έλλειψη προσωπικού,κενές Οργανικές Θέσεις ευθύνης, ανεκπαίδευτο προσωπικό σε τροχαίο υλικό ,γραμμή, γαλαρίες κτλπ. Τμήματα που θα έπρεπε να έχουν φτιαχτεί χτες στελεχώνονται το καλοκαίρι (τμήμα ελέγχου ταχυτήτων κτλπ) και υπό τον φόβο επιβολής προστίμων απο την ΡΑΣ. Ανύπαρκτο μητρώο μηχανοδηγών, ιατρικές εξετάσεις που επαναλαμβάνονται μετά απο πολλά χρόνια,καμία οργάνωση για την καταγραφή των προβλημάτων.Καμία διαδικασία στην ΔΙΚΑΜ. Η απόλυτη γύμνια αποκαλύπτεται.
AMBER ALLERT
Ψάχνουμε ακόμα να βρούμε τις Διοικήσεις ! Με την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας στο Υπουργείο Μεταφορών (άνοιξη 2015) υπάρχει εξαγγελία για αλλαγή των Διοικήσεων. Μέχρι σήμερα ακόμα τις αναζητούμε και μαζί την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Ελπίζουμε το προσεχές διάστημα να προχωρήσουν οι τοποθετήσεις και να υπογραφεί και η ΣΣΕ, με το επίδομα ευθύνης μέσα σε αυτήν. Επίδομα ευθύνης που δεν είδαμε το 2015, ενώ ακόμα ψάχνουμε την Νομοθετική Ρύθμιση που πηγαινοέφερνε στην Βουλή η Κυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για 7 μήνες (Μάιος - Δεκέμβριος 2014) και ....δεν μπορούσε να περάσει. Η μεγαλύτερη ιστορικά συνδικαλιστική απάτη σε βάρος των μηχανοδηγών,με την συλλογική σύμβαση του 2014, που κανείς δεν θα ξεχάσει ΠΟΤΕ.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η αδικία θα αποκατασταθεί με την νέα ΣΣΕ.
Φυσικά για αυτά τα θέματα η ευθύνη είναι πρώτα και κύρια πολιτική.
Και ο αγώνας για την υπογραφή ΣΣΕ, συνδικαλιστικός.Να μην ξεχνάμε.
Φυσικά για αυτά τα θέματα η ευθύνη είναι πρώτα και κύρια πολιτική.
Και ο αγώνας για την υπογραφή ΣΣΕ, συνδικαλιστικός.Να μην ξεχνάμε.
Τι δεν είδαμε το 2015 (και το βλέπαμε και το κατακρίναμε το 2014)
Τηλεφωνικά εκτός υπηρεσίας μηχανοδηγών.
Υποχρεωτικές επικουρίες βοηθών μηχανοδηγού
Δεκάωρα στον Προαστιακό Αθήνας
Η νίκη της χρονιάς - Οι μεγάλες επιστροφές είναι γεγονός
Μετά απο 5 χρόνια επιστρέφουν στην έλξη 2 μεταταχθέντες μηχανοδηγοί. Είναι Ιούλιος του 2015 και αναμφίβολα η επιτυχία αυτή πιστώνεται στο Σωματείο μας που κίνησε γή και ουρανό για το θέμα, υλοποιώντας την διάταξη που ψηφίστηκε το Νοέμβρη του 2014. Εκρεμμεί η τροπολογία για την πλήρη ένταξη των συναδέλφων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τις τελευταίες μέρες εντείνεται η προσπάθεια για την επιστροφή των άλλων 4 συναδέλφων.Ωστόσο έχουμε μάθει ότι κάποιοι έχουν αποσύρει πλέον το ενδιαφέρον τους.
Οι δικαστικές -και άλλες - νίκες
Η ΠΕΠΕ δικαιώνεται στην αγωγή της για την παράνομη κράτηση του 25%. 5 συνάδελφοι -μέλη του Σωματείου-πληρώνονται τα παρανόμως παρακρατηθέντα,ο δρόμος για τους υπόλοιπους σιδηροδρομικούς ανοίγει. Η υπόθεση οδηγείται στο εφετείο.
Νίκη και για το επικίνδυνο και ανθυγιεινό. 11 συνάδελφοι δικαιώνονται - αλλά δεν τους καταβάλονται τα χρήματα- και αυτή η υπόθεση οδηγείται στο εφετείο.
Νίκη για την ΠΕΣΟΣΕ για το θέμα της νύχτας. Περιμένουμε να τοποθετηθεί Διοίκηση και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να δούμε το θέμα.
Η πληγή της χρονιάς.
Ασφαλιστικό. Τον Αύγουστο του 2015, 222 βουλευτές ψηφίζουν το 3ο μνημόνιο.(ΣΥΡΙΖΑ,ΝΔ,ΠΑΣΟΚ,ΠΟΤΑΜΙ,ΑΝΕΛ). Ο δρόμος για το ψαλίδισμα των ορίων ηλικίας έχει ανοίξει.Το φθινόπωρο του 2015 η Συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ΄καταργεί στην ουσία την 35ετία άνευ ορίου ηλίκιας για τους ασφαλισμένους προ του 1983 και 90 και πλέον μηχανοδηγοί βλέπουν να τους προστίθενται εν μια νυκτί απο 1 εως και 7-8 χρόνια επιπλέον εργασίας.
2 μηχανοδηγοί επιστρέφουν στην εργασία τους, ενώ έχουν καταθέσει τα χαρτιά τους για συνταξιοδότηση.
Η ΠΕΠΕ καταθέτει απο κοινού υπόμνημα με τους όμορους κλάδους (ηλεκτροδηγοί ΗΣΑΠ) για το θέμα και την κατάφορη αδικία που επιφέρει.
Έχουμε δίκιο και ο αγώνας για την ανατροπή αυτής της διάταξης θα συνεχιστεί.
Οι μεγάλες ανατροπές
Είχαμε και τέτοιες. Στα σωματεία σταθμαρχών,ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠΕ, οι συνεργαζόμενες με το Δίκτυο Σιδηροδρομικών δυνάμεις επικρατούν καθαρά στις εκλογικές διαδικασίες έναντι των ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ.
Μέχρι σήμερα το Δίκτυο προηγείται σε συνέδρους για το επικείμενο Συνέδριο της ΠΟΣ τον Οκτώβρη του 2016 και η τελική κατάταξη στις 2 πρώτες θέσεις (μεταξύ Δικτύου-ΠΑΣΚ) θα κριθεί -όπως όλα δείχνουν - στις εκλογές στον ΣΣΒΕ και στον Λαρισαϊκό.
Η ΔΑΚΕ ακολουθεί ενώ και το ΠΑΜΕ πλέον έχει 2 εκλεγμένους συνέδρους.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΕΕΣΣΤΥ - ΟΣΕ
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 1η χρονιά απο το 2012 και μέχρι σήμερα δεν θα παρουσιάσει κέρδη ενώ η ιδιωτικοποίηση προχωράει κανονικά.Η προβολή της εταιρείας στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι παραπάνω απο ικανοποιητική (νύφη απο τις λίγες) αλλά η αλήθεια απέχει ...πολλά τρενοχιλιόμετρα απο όσα παρουσιάζονται.Το παραμύθι που λέει ότι αν ιδιωτικοποιηθεί θα της χαριστούν οι ζημιές (κρατικές επιδοτήσεις 2007-2009 ),ενώ αν μείνει Δημόσια θα τα πληρώσουμε, αναπαράγεται κατά κόρον!Το δεύτερο παραμύθι αναφέρετε στο τεράστιο εμπορικό έργο.Μάλιστα το αναπαράγουν και συγκεκριμένοι συνδικαλιστές.Η πραγματικότητα αποκαλυπτική.Για το 2015 η πτώση στις εμπορικές δραστηριότητες (τζίρος) θα ξεπεράσει το 15%. Κύρια αιτία, η έλλειψη μηχανοδηγών και τα σημαντικά προβλήματα στην υποδομή. Προοπτικές υπάρχουν. Αλλά με τα λόγια χτίζεις ανώγια και κατώγια. Το θέμα είναι τι συμβαίνει στην πραγματικότητα.
ΕΕΣΣΤΥ
Αγώνας απο τους εργαζόμενους για την συντήρηση του τροχαίου υλικού. Αγώνας κάτω απο αντίξοες συνθήκες, χωρίς πρώτες ύλες με ελάχιστο προσωπικό με τεχνογνωσία που χάνεται λόγω των συνταξιοδοτήσεων.Επίκεντρο αντιπαράθεσης για μήνες το ποιος ευθύνεται για την κατάσταση του τροχαίου υλικού. Το στέκι της έλξης αποκάλυψε για άλλη μια χρονιά τα πραγματικά αίτια της σημερινής κατάστασης. Και σε καμία περίπτωση δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι, αλλά οι εφαρομοζόμενες πολιτικές.
Όλοι πλέον βλέπουν κατάματα την πραγματικότητα με τις Διεταιρικές Συμβάσεις που απογειώνουν το τίμημα,επειδή οι αγοραστές το θέλουν.
Mελανό σημείο η πραξικοπηματική απομάκρυνση του Γιώργου Αναγνωστόπουλου (και της ομάδας του)απο την Διεύθυνση Μηχανεργοστασίων. Όλοι γνωρίζουν τον αγώνα που έδωσε και δίνει για το τροχαίο υλικό.Η ΠΟΣ επιτέλους αποφάσισε να στείλει τις καταγγελίες του στην δικαιοσύνη, μόλις πριν μια βδομάδα.
ΟΣΕ
Της εργολαβίας το ανάγνωσμα! Εργολαβίες παντού. Ακόμα και στην φύλαξη ισόπεδων διαβάσεων.
Τι άλλο να πούμε για τον πολύπαθο οργανισμό. Και η ίδια πολιτική να....συνεχίζεται.
Της νύχτας τα...καμώματα
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεδριάζει νύχτα στο Γκάζι,μέσα στις μέρες των εορτών για να περάσει τις Διεταιρικές Συμβάσεις για την συντήρηση του τροχαίου υλικού.
Σε μια μεθόδευση που θυμίζει άλλες εποχές και με εντολή του εκπροσώπου του ΤΑΙΠΕΔ επιχειρείται το αδιανόητο.Μια κίνηση που έχει προκαλέσει σοβαρές αναταράξεις και μέσα στην Κυβέρνηση,ιδιαίτερα αφού αποκαλύφθηκε ότι ο χώρος συνεδρίασης του ΔΣ,φρουρούνταν απο ένοπλους αστυνομικούς!
Της νύχτας τα...καμώματα
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεδριάζει νύχτα στο Γκάζι,μέσα στις μέρες των εορτών για να περάσει τις Διεταιρικές Συμβάσεις για την συντήρηση του τροχαίου υλικού.
Σε μια μεθόδευση που θυμίζει άλλες εποχές και με εντολή του εκπροσώπου του ΤΑΙΠΕΔ επιχειρείται το αδιανόητο.Μια κίνηση που έχει προκαλέσει σοβαρές αναταράξεις και μέσα στην Κυβέρνηση,ιδιαίτερα αφού αποκαλύφθηκε ότι ο χώρος συνεδρίασης του ΔΣ,φρουρούνταν απο ένοπλους αστυνομικούς!
Αλληλεγγύη - Το μοναδικό μας όπλο για ένα διαφορετικό κόσμο.
Λέξη άγνωστη για πολλούς.Συνάδελφοι ανεβάζουν πανό στον Σταθμό Λαρίσης για την υποδοχή των προσφύγων απο την Συρία. Το πανό το σκίζουν -μέσα στον χώρο του σταθμού- άγνωστοι, 2 φορές και άλλες τόσες ανεβαίνει και πάλι.
Το Σωματείο μας, με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ.είναι το πρώτο συνδικάτο στον σιδηρόδρομο που αποστέλλει ΑΜΕΣΑ ανθρωπιστική βοήθεια στους πρόσφυγες στην Ειδομένη.
Η ομάδα της χρονιάς (Δεν είναι ο γαύρος,μην τρελαίνεστε)
Μετά απο πολλά χρόνια ο ΠΜΚ Αττικής εκπροσωπείται απο σιδηροδρομικούς στο πρωτάθλημα της USIC στο Βέλγιο!
Κισκύρας,Συριόπουλος και Κλειδαράς στο 5, Ακλιδάκης, Καραμαγκέλας και Αργύργης στο 4, Γρυπάρης και Γρηγοριάδης στο 3, Κουρεντζής και Γενιδούνιας στο 2, Γαβρίδης και Κοίλιαρης play maker.
Προπονητής ο Βαγγέλης Κτιστάκης, έφορος ο Παναγιώτης Τσάκωνας, εκπρόσωπος της Ελλάδας στην USIC ο Γιάννης Χασάπης!
Εκτός απο την συμμετοχή (που έχει και το μεγαλύτερο νόημα), η ομάδα σημειώνει και νίκη επικρατώντας των Πορτογάλων και καταλαμβάνει την 9η θέση! Δεν το σηκώσαμε, αλλά όπου βλέπουμε Πορτογάλους ,μας τρέμουν!
Χάσαμε το μέτρημα ή μήπως όχι ;
Το στέκι της έλξης αναδεικνύεται και πάλι πρώτο ενημερωτικό blog για τα συνδικαλιστικά δρώμενα στον σιδηρόδρομο.
Παρότι κάνουμε 350 λιγότερες αναρτήσεις μέσα στο 2015 (1778 έναντι 2111 το 2014) και τα σιδηροδρομικά blogs αυξάνονται κατά 3-4 μέσα στον ίδιο χρόνο, το αναγνωστικό κοινό μας πολλαπλασιάζεται καθημερινά και οι επισκέψεις ΜΟΝΟ για το 2015 φτάνουν και ξεπερνούν κατά μερικές χιλιάδες τις 800.000 (μοναδικές πάντα) !
Τα κυρίαρχα θέματα της καθημερινότητας διαβάζονται πλέον απο εκατοντάδες συναδέλφους.
Η μικρόψυχη κριτική σε βάρος μας συνεχίζεται (ευχαριστούμε για την διαφήμιση για άλλη μια φορά,ενοχλούμε και μας αρέσει)αλλά εμείς αγαπάμε τους πάντες και δίνουμε το βήμα σε ΟΛΟΥΣ. Γιατί ΕΔΩ γράφονται ΟΛΑ. Φυσικά η επιτυχία του χώρου μας οφείλεται πρώτα απο όλα στους συνεργάτες μας που μας εμπιστεύονται και στέλνουν τα θέματα και τους προβληματισμούς τους.
Ο blogger της χρονιάς !
Ο Άσωτος Ιός. Το ξέρουμε σας έχει λείψει, έχει λείψει και σε εμάς,αλλά βρίσκεται σε φάση δημιουργικής αναδιοργάνωσης.Τουλάχιστο έτσι μας λέει!
Αναμφίβολα, οι αναρτήσεις του διαβάστηκαν απο πάρα πολλούς,ελπίζουμε να επανέλθει το συντομότερο.
Ο Άσωτος που πήρε το όνομα του απο σχόλιο συνδικαλιστή, έχει γίνει ο εφιάλτης πολλών στην έλξη
Κλείνουμε με τους εν - ενεργεία συναδέλφους στην έλξη που χάσαμε το 2015 και λείπουν σε όλους.Πρώτα απο όλα απο τις οικογένειες τους.
Σολάκης Δ- Μηχανοδηγός Δράμας
Αβράμπος Παναγιώτης - Μηχανοδηγός Λάρισας
Σκορδιαλός Μιχάλης - Μηχανοδηγός ΜΑΙ
Καλή χρονιά σε όλους - Το στέκι της Έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
καλα ειναι να γραφτουν και τα δωρα στον συμβουλο τις ημερες των γιορτων .οσο για τον φιλο της αστυνομιας μου λειπει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργο δεν ξέρω αν του τα δώσατε κ φετος. Αλλα μιας και αναφέρεσε σε αυτα γινε κ μια φορα συγκεκριμένος να καταλάβουμε επιτέλους τι θες να πεις.Αν σου λείπει κάποιος , σημαίνει οτι τον αγαπάς κιόλας. Και επιτέλους ειναι καιρός να του το πεις κ face to face!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορει μετα να γράψει κατι για αυτήν την αγάπη.
Κώστας
ποιος κωστας.τα εχω γραψει ξανα 450 ωρες το μηνα δωρο αφαιροντας χρηματα απο την τσεπη του μηχανοδηγου.και επιπλεον μια βαρδια .
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε Γιώργη,και που θες να ξέρουμε τι γράφεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν τις ήθελες τις ώρες,τα δεκάωρα δηλαδή που ξεκίναγες απο τις 3.30 το πρωί και σχόλαγες στις 3 το μεσημέρι στο ΜΑΙ,ας πήγαινες να τα δουλέψεις.Για 9 Ευρώ μεικτά (τόσο είναι οι 2 ώρες μετά τον ενιαίο του Σαμαρά το 2013).
Εσύ και άλλοι 3 έχετε διαμαρτυρηθεί μόνο,αν δεν το έχεις καταλάβει.
Το είπαμε και πριν.Τα δεκάωρα θα κοπούν.Και όσοι μας στήριξαν το ήξεραν.
Και επειδή στα λένε λάθος και σε εκθέτουν.Καμία επιπλέον βάρδια στον Προαστιακό Αθήνας.Άλλοι κατάργησαν 4 βάρδιες πριν 18 μήνες σε ένα βράδυ.
Και 450 ώρες το μήνα δεν υπήρχαν ποτέ.Υπήρχαν 4 δεκάωρα που τα δούλευες φουλ.Ας το πούμε καλύτερα,τα δούλευαν οι άλλοι και οι έξυπνοι τα βγάζαν με ένα πάνω- κάτω.
Τσάμπα ανοίγεσαι.Και μην ξεχάσω.
Στον Προαστιακό κάποιοι πλέον πληρώνονται αυτά που δεν έπερναν μέχρι τον Μάη του 15. Ρώτα να μάθεις.Γιατί εγώ δώρα δεν έκανα ποτέ.Ούτε και δέχομαι αντίδωρα (2 ωρίτσες για να βάλετε πλάτη).
Κώστας Γενιδούνιας
κωστα να γραφεις το ονομα σου ετσι μπραβο .για κοιτα ποιοιπανε στα 9ωρα .εκει δεν πηδανε απο τα,
ΑπάντησηΔιαγραφήτρενα .κοψε και αυτα .στα ειπα στο 884 με ορνερακη και χρυσικο θυμασαι?δεν αφηνεις στα γραφεια ακομα κατα φαντασια αρρωστους σπασμενα αυγα θυμασαι?γραψε κατι θα θυμηθω και θα σου γραψω εχω χρονο οι δουλειες εξω πεσμενες.προσεχε μην παιρνεις χρηματα απο τους μηχανοδηγους τετοιες εποχες.και τα δεινεις δωρα στο ΣΥΡΙΖΑ.οσα και να ειναι αυτα .ρωτα το νικο τον γνωστο για μια ωρα που ειχε κοπει απο τουσ τοτε κακους εκανε ενα μηνα απεργεια πεινας.
Γιώργο πάντα γράφω το όνομα μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αντιπαράθεση είναι σε επίπεδο λογικής.Εμείς δεν βλέπουμε τον μηχανοδηγό σαν μια κρεατομηχανή παραγωγής.Δεν θέλουμε δεκάωρα,ούτε εννιάωρα.
Θέλουμε οχτώ ώρες δουλειάς με αξιοπρεπή μισθό.
Δυστυχώς έχετε γαλουχηθεί σε λάθος νοοτροπία.Νοοτροπία που οδήγησε σήμερα να έχουμε 280 μηχανοδηγούς.Ξέρεις πολύ καλά και ποιοι και πώς τα έκαναν όλα αυτά και αυτό το βάλτε πλάτη,δεν μπορεί,θα το έχεις ακούσει και εσύ.
Να σου θυμίσω ότι λεφτά απο τους μηχανοδηγούς πήραν τα ενιαία μισθολόγια.Τον Γενάρη του 13,η Κυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έκοψε άλλο ένα 25% απο τις τακτικές μας αποδοχές.
Δλδ ένα πεντακοσάρικο τους χαρίσαμε τότε,με την δικιά σου λογική,αλλά δεν σε είδα να φωνάζεις.Αντίθετα έμεινες πιστός στην κομματική γραμμή. Και καλά έκανες,δικαίωμα σου είναι.
Αν υπάρχουν κατά φαντασίαν άρρωστοι στα γραφεία να τους καταγγείλεις με ονοματεπώνυμο. Πρόσεχε μόνο γιατί μπορεί αυτοί που εννοείς να ασκούν καθήκοντα με απόφαση Διοίκησης εδώ και 6 χρόνια.
Δεν θέλω να σου θυμίσω δε πόσους είχαμε παλιά και πόσους σήμερα.Δεν συμφέρει κανένα.
Καλημέρες...
Κ.Γεν.
κωστα και τοτε με τους γαμπρους εμπορικους αρρωστους θυμασαι?και τοτε διοικηση .εσυ τα σπασμενα αυγα μου ειπεσ τα ονοματα στα εχω πει .πρωτη και καλητεροτερη η φιλη σου.μη μου λες για τους αλλους αυτοι ειναι κακοι.εσυ φερε την αλαγη οχι λογια αοριστα βγαλε καταγγελιες για ολλους.στο εχω πει κατιδια.πραξεις φιλε κωστα
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργο θυμάμαι τα πάντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι δεν έχω επιλεκτική μνήμη. Όπως έσπασε το παραμύθι της ημερήσιας υπηρεσίας κ έχουμε πλέον εβδομαδιαίο πρόγραμμα,έτσι θα γίνουν και άλλα πολλά.
Κώστας Γεν.
Ένα, ένα.