Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετά την Cosco, προς συμφωνία με τον ΟΛΠ για το car terminal

Προχωράει και η συμφωνία με την fourlis στην Οινόη - Αναμένονται τα πρώτα βαγόνια 
Τη λειτουργία και εκμετάλλευση του νέου επιλιμένιου σιδηροδρομικού σταθμού στο car-terminal του ΟΛΠ Α.Ε., συνεξέτασαν σε σύσκεψη, η οποία έγινε στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ Α.Ε. οι διοικήσεις του ΟΛΠ Α.Ε. και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. με τις σημαντικότερες εταιρίες μεταφοράς transit αυτοκινήτων.
Από τη σύσκεψη προέκυψε το ενδιαφέρον όλων για τη διασύνδεση του
εμπορικού λιμένα Πειραιώς (Ν. Ικόνιο) με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τις δυνατότητες μεταφοράς αυτοκινήτων transit σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και ιδιαίτερα στις χώρες της βαλκανικής.
Για όλα τα θέματα της σύσκεψης (δίκτυα, τροχαίο υλικό, χρονικά όρια μεταφορών, τελωνειακά θέματα, τιμολόγηση κ.α.) αποφασίσθηκε η συγκρότηση Κοινής Επιτροπής (ΟΛΠ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εταιρείες), η οποία θα αποτυπώσει  το σύνολο των λειτουργικών και οικονομικών θεμάτων, καθώς επίσης θα προβάλει στη διεθνή αγορά μεταφοράς αυτοκινήτων τις νέες δυνατότητες του Πειραιά.
Όπως έγινε γνωστό από την ΕΡΓΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το έργο θα είναι ολοκληρωμένο για την εμπορική του εκμετάλλευση το Σεπτέμβριο 2013.
Σύμφωνα με τη Συμφωνία ΟΣΕ-ΟΛΠ (2006) αποκλειστικός διαχειριστής του επιλιμένιου σιδηροδρομικού σταθμού αυτοκινήτων για κάθε εργασία φόρτωσης, αποθήκευσης και μεταφόρτωσης θα είναι οι υπηρεσίες Logistics του ΟΛΠ Α.Ε. 
Όπως δήλωσε στη σύσκεψη ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης: «Μετά την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής Θριάσιου-Ν. Ικονίου και την αναμενόμενη λειτουργία του επιλιμένιου σιδηροδρομικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (85.000 τ.μ., η οποία έχει παραχωρηθεί και ανήκει στον ΟΣΕ), προγραμματίσθηκε και η ολοκλήρωση του επιλιμένιου σταθμού αυτοκινήτων στον χώρο Γ2 του εμπορικού λιμένα, για τον οποίο έχει επίσης υπογραφεί συμφωνία ΟΣΕ/ΟΛΠ Α.Ε.
Οι φιλοπεριβαλλοντικές πολιτικές διασύνδεσης πλοίου με τρένο, των δύο δηλαδή μέσων μεταφοράς με ελάχιστη επιβάρυνση του περιβάλλοντος, καθώς και η ταχύτερη και οικονομικότερη μεταφορά αντικειμένων σε τρίτες χώρες είναι ένα θετικό γεγονός για την ανάπτυξη και του λιμένα Πειραιά και της χώρας.
Μία σειρά μακροχρόνιων ευρωπαϊκών πολιτικών (ship – rail link, short sea shipping, σιδηροδρομική διαλειτουργικότητα, διευρωπαϊκά δίκτυα) βρίσκουν έστω και με χρονικές υστερήσεις την πλήρη εφαρμογή τους.
Ο ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος πρωταγωνίστησε μαζί με τον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του (ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ) για τη μετατροπή του Πειραιά σε συγκοινωνιακό μεταφορικό κόμβο, αισθάνεται ιδιαίτερα ικανοποιημένος, αφού η εφαρμογή των πιο πάνω πολιτικών θα επαυξήσει για τον ίδιο, αλλά και για το δημόσιο τον κύκλο εργασιών του και τα έσοδά τους.
Το car – terminal  μετά το διπλασιασμό του τα τελευταία χρόνια μετατρέπεται πλέον σε σύγχρονο κόμβο».
Στη σύσκεψη παρέστησαν από τη μεριά του ΟΛΠ Α.Ε., ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του Οργανισμού κ. Γιώργος Ανωμερίτης, ο Αναπληρωτής Δ.Σ. κ. Παναγιώτης Πετρουλής και ο Γενικός Δ/ντής κ. Σταύρος Χατζάκος, από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ο Δ/νων Σύμβουλος κ. Θανάσης Ζηλιασκόπουλος και από τις εταιρίες μεταφοράς αυτοκινήτων με πλοίο, οι κ.κ. Ξυδέας Γ., Κυριαζάνος Ν. (Σκανδιναυικό Πρακτορείο), Ματαράγκας Αν. (Αλαλούφ), και Δούκας Αντ., Καρουσάκης Κ. (Global), ενώ θα ακολουθήσει και δεύτερος κύκλος ενδιαφερομένων.  

Fourlis: το επόμενο βήμα για την μετατροπή της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο


Με "Δούρειο Ίππο" την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Ελλάδα μπαίνει πλέον δυναμικά στην αγορά της εφοδιαστικής αλυσίδας επιδιώκοντας να πάρει τα σκήπτρα από χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, μετατρέποντας την χώρα μας σε διαμετακομιστικό κέντρο όλης της Ευρώπης, αλλά και συνολικά της ευρύτερης περιοχής, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ναυτεμπορικής».
Το μεγαλύτερος όφελος από την χρήση του νέου δρόμου διαμετακόμισης των εμπορευμάτων εστιάζεται στην μείωση του χρόνου διακίνησης τους προς και από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, που συνεπάγεται βέβαια και οικονομικό όφελος για τις εταιρείες.
Μετά την συμφωνία Cosco-HP αλλά και την ανάπτυξη από την Inter Ikea, μητρική του σουηδικού ομίλου, κέντρου ελέγχου της παγκόσμιας εφοδιαστικής του αλυσίδας στη Μεταμόρφωση Αττικής, έρχεται ο όμιλος Fourlis, που ενεργοποίησε πρόσφατα το 100% της σιδηροδρομικής υποδομής που διαθέτει στο Κέντρο Διανομής στο Σχηματάρι Βοιωτίας, να αναδείξει τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα της χώρας μας.  
Έχοντας πάρει το "πράσινο φώς" από τον ΟΣΕ, μετά από καθυστερήσεις ετών στην αδειοδότηση εξαιτίας γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, τις επόμενες ημέρες υποδέχεται τα πρώτα βαγόνια με φορτίο της Ικέα από την Πολωνία. 
Αξίζει να αναφερθεί ότι, η εταιρεία είχε φτιάξει με δικά της έξοδα την σιδηροδρομική γραμμή και ανέμενε εδώ και δύο χρόνια από τον ΟΣΕ να εγκρίνει τη μελέτη σύνδεσης με την σιδηροδρομική γραμμή Οινόης-Χαλκίδας. 
Μάλιστα σύμφωνα με εκτιμήσεις η καθυστέρηση αυτή σήμανε πρόσθετο κόστος για την εταιρεία περί τα 120.000 ευρώ, αφού η όλη επένδυση μπορεί να έγινε το 2008, αλλά λειτούργησε εξ ολοκλήρου μόλις πριν από δύο μήνες. Όπως λέγεται δε, καταλυτική για την όλη εξέλιξη ήταν η παρέμβαση του προέδρου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θ. Ζηλιασκόπουλου.  
Αξίζει να αναφερθεί ότι, για τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής μέχρι την Κεντρική Ευρώπη έχουν κατατεθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι σχετικές αιτήσεις στις περισσότερες χώρες των Βαλκανίων (Σκόπια, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Κροατία, Σλοβενία, Πολωνία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.α.) και έχουν προχωρήσει οι σχετικές διαδικασίες ώστε η εταιρεία να μπορεί να κάνει ανά πάσα στιγμή χρήση του μεγαλύτερου μέρους του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου.
Προστιθέμενη αξία
Η σημασία του εγχειρήματος είναι τέτοια, που ήδη ο όμιλος Fourlis βρίσκεται κοντά σε συμφωνία και με άλλες μεγάλες εταιρείες για παροχή υπηρεσιών από το κέντρο logistics στο Σχηματάρι, προκειμένου να αξιοποιήσει αποδοτικά το υπερσύγχρονο Κέντρο Διανομής που διαθέτει.
Οι εγκαταστάσεις της εταιρείας είναι δυναμικότητας 54-56 βαγονιών (μπορεί να υποδέχεται περίπου 2,5 με 3 χιλ. βαγόνια το χρόνο), ενώ δεν υπάρχει άλλη ιδιωτική επένδυση στη Νότια Ελλάδα με αυτό τον εξοπλισμό.
Έτσι, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ο όμιλος βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις (συζητά τους οικονομικούς όρους) με 2-3 εταιρείες που ενδιαφέρονται να ξεφορτώνουν τα εμπορευματικά τους φορτία στις εγκαταστάσεις της.  
Ας σημειωθεί ότι, ο όμιλος Fourlis για την υποστήριξη κυρίως του δικτύου Ικέα σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο, στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τον σουηδικό όμιλο - για τον οποίο είναι στρατηγική επιλογή οι μεταφορές μέσω σιδηροδρομικού δικτύου λόγω είδους προϊόντων, οικονομίας πόρων και μείωσης ανθρακικού αποτυπώματος - επένδυσε πάνω από 25 εκατ. ευρώ το 2008 για την ανάπτυξη του Κέντρου Διανομής στο Σχηματάρι, επιφάνειας 36.000 τ.μ. σε οικόπεδο έκτασης 100 στρεμμάτων.
Η Trade Logistics, εταιρεία που δημιούργησε γι` αυτό το σκοπό, διαθέτει πλέον ένα ρομποτικό κέντρο που διευκολύνει λόγω της οικονομίας χρόνου την ταξινόμηση του φορτίου χωρίς μάλιστα την μεσολάβηση ανθρώπινης παρουσίας σε ένα μεγάλο μέρος της διαδικασίας.
Οι εγκαταστάσεις έχουν χαρακτηριστεί από Γερμανούς εμπειρογνώμονες της Schenker από τις πιο πλήρεις στην Ευρώπη, ενώ το 2009 βραβεύθηκαν στο Λονδίνο από το European Logistics Association ως η καλύτερη εταιρεία της Ευρώπης, μεταξύ ενενήντα συμμετοχών.
Ο αρχικός στόχος της επένδυσης ήταν η αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου, χωρίς τη μεσολάβηση άλλου μέσου, γι` αυτό από τότε είχε προβλεφθεί η ανάπτυξη σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση των εγκαταστάσεων με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Ακολούθησε μια συμπληρωματική εργασία ώστε να μπορεί το βαγόνι να εισέρχεται στις εγκαταστάσεις αντί να περνά έξω από αυτές. Μόλις πρόσφατα όμως τακτοποιήθηκε το θέμα της αδειοδότησης.
Φορτία Ικέα
Αυτό σημαίνει ότι, η Fourlis μπορεί να αξιοποιήσει άμεσα το 100% των υποδομών της για την υποδοχή φορτίων της Ικέα από τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη προκειμένου να εξυπηρετεί το δίκτυο των καταστημάτων της, αλλά να προσφέρει υπηρεσίες και σε τρίτους. Ήδη βρίσκονται καθοδόν τα πρώτα βαγόνια από την Πολωνία, ενώ στο επόμενο διάστημα θα πρέπει να αναμένεται η ανάπτυξη μεταφορικού έργου και με άλλες χώρες.
Επισημαίνεται ότι, έως σήμερα η Τrade Logistics παραλαμβάνει εμπορεύματα με τρεις τρόπους: περίπου το 40% των εμπορευμάτων έρχεται σιδηροδρομικά έως την Θεσ/νίκη και από εκεί οδικώς στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, άλλο ένα 40% έρχεται με container από την Ασία και το υπόλοιπο 20% έρχεται οδικώς από χώρες της Βαλκανικής και της Κεντρικής Ευρώπης.
Η γραμμή Ικόνιο- Θριάσιο
Στελέχη της Trade Logistics, εξηγούν στη "N" ότι το τρένο γίνεται ανταγωνιστικό σε σχέση με τα φορτηγά για μεγάλες αποστάσεις, ήτοι πάνω από 300 - 400 χιλιόμετρα.
Υπό αυτή την έννοια η γραμμή Ικόνιο - Θριάσιο που εγκαινιάστηκε προ ημερών δεν προσφέρεται ως αποδοτική μεταφορική λύση, αλλά μελλοντικά, στην περίπτωση που υπάρξει συνεργασία και με άλλες εταιρείες θα πέσουν τα κόστη και πιθανόν αυτό να αλλάξει. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου