Σύμφωνα με τον Αποστολόπουλο, το email πρόσκλησης για τον διαγωνισμό έφτασε στα εισερχόμενά του στις 16 Σεπτεμβρίου 2025, δίνοντάς του περιθώριο μόλις 14 ημερών –μέχρι σήμερα, 30 Σεπτεμβρίου, ώρα 1 μ.μ.– για να καταθέσει μια πλήρη πρόταση. «Αν εξαιρέσουμε τα Σαββατοκύριακα, μιλάμε για εννέα εργάσιμες μέρες! Πώς να σχεδιάσεις, να υλοποιήσεις πρωτότυπα, να υπολογίσεις κόστη και να ελέγξεις ποιότητα σε τόσο σύντομο διάστημα;» αναρωτιέται ο σχεδιαστής, αποκαλύπτοντας μια πρακτική που θυμίζει τα παλιά «στημένα» τρικ των δημοσίων έργων. Όταν διαμαρτυρήθηκε στους υπεύθυνους της Hellenic Train, η απάντηση ήταν κυνική: «Έχουμε εντολές από τους Ιταλούς και έτσι προχωράμε».
Ο Αποστολόπουλος, όπως και κάθε σοβαρός επαγγελματίας, αρνήθηκε να συμμετάσχει, χαρακτηρίζοντας τη διαδικασία «εικονική» και «στα όρια της απάτης».
Το VoiceNews εξασφάλισε και δημοσιοποιεί αποκλειστικά σήμερα την επίμαχη δήλωση ενδιαφέροντος, το email που στάλθηκε σε επιλεγμένους σχεδιαστές. Το έγγραφο, που φέρει την υπογραφή της Hellenic Train, περιγράφει λεπτομερείς τεχνικές προδιαγραφές –ανθεκτικά υφάσματα σε πλύσεις, εργονομική εφαρμογή για ώρες εργασίας, εταιρικά λογότυπα– αλλά αγνοεί βασικούς κανόνες δημόσιων διαγωνισμών, όπως επαρκή χρόνο προετοιμασίας και ευρεία δημοσιοποίηση. «Αυτή η βιασύνη μυρίζει προκαθορισμένο αποτέλεσμα», σχολιάζει πηγή από τον χώρο των συμβάσεων.
Φήμες κάνουν λόγο για ανεπίσημες επαφές, με τον οίκο να ταιριάζει απόλυτα στις «ελληνικές» προσδοκίες της εταιρείας. Πάντως, αυτή η πληροφορία παραμένει ανεπιβεβαίωτη και δεν μπορούμε να την υιοθετήσουμε!
Άλλωστε, θα καταδεχόταν ποτέ μια Μαρέβα Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη να φτιάξει στολές για να φοράνε στα τρένα; Η κυρία Μητσοτάκη, ιδρύτρια του Zeus + Dione το 2012 μαζί με τη Δήμητρα Κολοτούρα, αποχώρησε από τη διοίκηση το 2020 λόγω υποχρεώσεων, αλλά ο οίκος παραμένει σύμβολο ελληνικής πολυτέλειας. Μέχρι στιγμής, καμία επίσημη ανακοίνωση δεν επιβεβαιώνει συμμετοχή, και η έρευνά μας δεν εντόπισε νικητή –η απόφαση εκκρεμεί.
Αυτή η υπόθεση έρχεται να επιβεβαιώσει μια ευρέως διαδεδομένη πρακτική στα όρια της νομιμότητας: οι «εικονικοί» διαγωνισμοί που εξασφαλίζουν δουλειές σε φιλικούς κύκλους, με ελάχιστο ρίσκο ελέγχου.
Η Hellenic Train, καλό θα είναι να μην προκαλεί με όλα όσα την βαραίνουν γύρω από το έγκλημα των Τεμπών. Η τραγωδία του Φεβρουαρίου 2023, με 57 νεκρούς, εξακολουθεί να στοιχειώνει την εταιρεία, με κατηγορίες για συγκάλυψη, μη τήρηση πρωτοκόλλων κτλ.
Το VoiceNews συνεχίζει τις έρευνες: Ποιος θα πάρει τελικά τη δουλειά; Και μήπως, πίσω από τις ραφές, κρύβεται κάτι περισσότερο από ύφασμα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου