Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα, 19 Φεβρουαρίου 2018

Τα συνδικαλιστικά αδιέξοδα του ΠΑΜΕ στην έλξη και η υπόγεια συνεργασία με ΔΑΚΕ κ ΠΑΣΚ

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθούν οι μηχανοδηγοί αλλά κ ο σιδηροδρομικός κόσμος την πλήρη στήριξη του ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών στις ΠΑΣΚ κ ΔΑΚΕ. Πρόκειται άλλωστε για τον μοναδικό χώρο εργασίας (σιδηρόδρομος) που το ΠΑΜΕ στηρίζει
με τόση ευθύτητα -για εμας διαχρονικά αποτελούσε το διαχρονικό άλλοθι τους- τις παραδοσιακές παρατάξεις που οδήγησαν τον σιδηρόδρομο στην απαξίωση.
Η δημόσια θέση του -γραφικού - εκπροσώπου του ΠΑΜΕ στην έλξη, ότι  η ΠΕΠΕ εχει γίνει ουραγός των εξελίξεων,συνιστά ευθεία στήριξη στο σύστημα του χτες, η ύπαρξη του οποίου πολιτικά έδινε και δίνει χώρο στις δήθεν ταξικές δυνάμεις του ΠΑΜΕ.
Αν το ΠΑΜΕ λοιπόν γράφει ότι η ΠΕΠΕ κατάντησε ουραγός των εξελίξεων -αναφέρουμε ακριβώς την λέξη που χρησιμοποίησε ο εκπρόσωπος του- αυτό  σημαίνει ευθέως ότι με τις ΔΑΚΕ κ ΠΑΣΚ, ήταν μπροστά από αυτές.
Με λίγα λόγια, το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών εννοεί ότι όταν ο ενιαίος σιδηρόδρομος διασπόταν σε 7 και 8 και 9 εταιρείες,όταν  η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρεωνόταν με 700 εκ Ευρώ το χρόνο, όταν έκλεινε το 1/3 του δικτύου, όταν καταργούνταν ο ΚΩΕΑΠ κ ο ΓΕΚΑΠ με τον Νόμο 3891,όταν χάναμε 50% των αποδοχών μας, όταν δεν πληρωνόμασταν για 5 μηνες το επικίνδυνο,όταν συνάφελφοι μετατάσσονταν ή έμπαιναν σε καθεστώς εφεδρείας , όταν κυριαρχούσε η απειλή της τηλεφωνικής τιμωρίας, όταν οι μηχανοδηγοί δεν είχαν έδρα & τοποθετήσεις, όταν δεν υπήρχε συμφωνία του Σωματείου με την Διοίκηση για τα εργασιακά, όταν  συνταξιούχοι ήταν Διευθυντές στον κλάδο μας,όταν δεν υπήρχε το αυτοδιοικητο και πόσα ακόμα, τότε η ΠΕΠΕ με τις ΔΑΚΕ κ ΠΑΣΚ ήταν μπροστά από τις εξελίξεις! Σήμερα κατάντησε ουραγός!
Πρόκειται για ιστορική στήριξη  των δήθεν ταξικών δυνάμεων στο σύστημα του χτες, τις συνεπειες των πολιτικών του οποίου πληρώνουμε σαν κοινωνία εδώ και μια δεκαετία, σύστημα που διακαώς επιδιώκει την επαναφορά του και την νομιμοποίηση του ως μοναδικού φορέα εξουσίας κ προοπτικής. 
Αυτό το σύστημα στηρίζει το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών καθώς θεωρεί ότι έτσι θα κατορθώσει να επιβιώσει συνδικαλιστικά.

Πέραν αυτού,ο γραφικός του εκπρόσωπος, νομιμοποιεί την προσπάθεια ιδιωτικών εταιρειών να πιστοποιήσουν συνταξιούχους μηχανοδηγους, στο μεγαλύτερο πούλημα στην ιστορία της ελξης,που μόνο ένας άνθρωπος χωρίς ηθικές αναστολές και συνδικαλιστική αντίληψη -σαν τον γραφικό - θα τολμούσε.
Κανείς δεν ΞΕΧΝΑ άλλωστε, ότι το ίδιο πρόσωπο πριν 17-18 μήνες ,είχε υπονοήσει βρώμικα,ότι μέλη της +ΣυνΕξελιξης, είναι έτοιμα να συνεργαστούν με ιδιωτική εταιρεία επειδή ...μιλάνε Γερμανικά,φωτογραφίζοντας τα.Σήμερα οφείλει να απολογηθεί δημόσια.
Επανερχόμαστε στο θέμα των συνταξιούχων,καθώς, η δημόσια επίκληση των όσων -δήθεν -συμβαίνουν στην Ευρώπη με τους συνταξιούχους μηχανοδηγους , αποτελεί τελευταία σανιδα σωτηρίας για όσους σήμερα πιέζουν κ απαιτούν την πιστοποίηση τους .
Και αυτή η θέση εκφράστηκε από μηχανοδηγό, συνδικαλιστή του ΠΑΜΕ!
Μόνο ένας πουλημένος συνδικαλιστής θα έκανε τέτοιο ατόπημα στον δημόσιο λόγο ή κάποιος που δεν έχει σώας τα φρένας και μάλιστα σε μια τέτοια χρονική στιγμή.
Αλλά η αγωνία του γραφικού να φανεί χρήσιμος στο σύστημα του χτες, μπας κ αυτό του δώσει στασίδι στο επόμενο ΔΣ, η μανία του για την καρέκλα και η μόνιμη εμπάθεια , τον έχουν αναγάγει σε άκρως επικίνδυνο στοιχείο για τα συμφέροντα των μηχανοδηγών.
Ακόμα χειρότερα, η επιχειρούμενη προσπάθεια δικαιολόγησης των συνταξιούχων που θέλουν να επιστρέψουν στα χειριστήρια επειδή ...δεν πήραν προαγωγή , εκθέτει τις δήθεν ταξικές απόψεις του ΠΑΜΕ.
Αφενός γιατί στην λίστα των υπό πιστοποίηση υπήρχε κ 3ος πρώην συνάδελφος από την Βόρεια Ελλάδα ο οποίος ποτε δεν αιτήθηκε προαγωγής και αφετέρου γιατί τέτοιες απόψεις δίνουν άφεση αμαρτιών σε συναδέλφους που συνειδητά θέλουν να στερήσουν θέσεις εργασίας από  νέους κ ανέργους συμπολίτες μας.
Ο γραφικός εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ, μάλλον δεν είχε ενημέρωση για τον  3ο συνταξιούχο καθώς αυτό δεν εξυπηρετει τα σχέδια των ΠΑΣΚ κ ΔΑΚΕ, που θέλουν να περάσουν στους μηχανοδηγους το αφηγημα ότι οι συνταξιούχοι είναι στο κατώφλι,επειδή κάποιοι δεν τους έκαναν ...προϊσταμένους & όχι επειδή οι εταιρείες μέσω αυτών επιδιώκουν να προσλάβουν φτηνό εργατικό δυναμικό,να σπάσουν το ηθικό των εν ενέργεια μηχανοδηγών και στην συνέχεια τις αμοιβές μας,απορυθμίζοντας την αγορά εργασίας.
Αυτό που λησμονά ο γραφικός κ το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών -εκτός από τον 3ο υποψήφιο-,είναι ότι στην Ελλάδα της ανεργίας του 45% στους νέους ανθρώπους η σημερινή πολιτική ηγεσία προς τιμήν της, αρνείται ΟΡΘΟΤΑΤΑ και χάρην και  στις ενέργειες του Σωματείου μας,να πιστοποιήσει συνταξιούχους.
Γιατί αν η ΠΕΠΕ δεν είχε διαμορφώσει το περιβάλλον , οι 3 συνταξιούχοι θα είχαν πιστοποιηθεί την περασμένη Πέμπτη και όπως επιθυμούσε διακαώς ένα ολόκληρο σύστημα, θα πραγματοποιούσαν το πρώτο δοκιμαστικό, στα 62 τους χρόνια.
Και ναι , η rail cargo-ορθότατα - άλλαξε τακτική, γιατί πλέον δεν επιζητά συνταξιούχους στην αγγελία της το 2018, όπως έκανε το 2016.
Μένει να δούμε αν αυτό αποτελεί πραγματική πρόθεση ή παρελκυστική τακτική.

Μοναδικός σύμμαχος τους η λάσπη

Είναι εμφανές λοιπόν,ότι το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών μη έχοντας πολιτικά / συνδικαλιστικά επιχειρήματα & επιδιώκοντας πλέον ανοιχτά την συνεργασία με ΠΑΣΚ κ ΔΑΚΕ, θα κάνει τα πάντα για να χτυπήσει τα Σωματεία που δεν ελέγχει,τις δυνάμεις που του δημιουργούν πρόβλημα, αυτές τις δυνάμεις που  υποδεικνύουν την ανεπάρκεια θέσεων του,αλλά και την αντίθεση λόγων κ θέσεων (πχ σχετικά με την υπερεργασία όπου ακόμα και συνδικαλιστές του , πρωταγωνιστούν στην πληρωμή αναπαύσεων !).
Στα πλαίσια αυτής της τακτικής εκτοξεύει λάσπη καθημερινά.
Τελευταίο αφήγημα η «επίσκεψη» συνδικαλιστή της ΠΕΠΕ στην ΓΣΕΕ!
Εννοώντας,δηλαδή την παρουσια του Προέδρου του Σωματείου μας στα γραφεία της ΓΣΕΕ,με τα συνεπακόλουθα υπονοούμενα για την συμφωνία ΠΕΠΕ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η αλήθεια είναι ότι μετά την άρνηση της ΠΟΣ (γιατί άραγε) να δώσει την ...γνωμοδότηση της ΓΣΕΕ (που η ίδια ζήτησε με έγγραφο που υπαγόρευε και τι να «προσεξει» η ΓΣΕΕ),για την πρόσφατη συμφωνία του Σωματείου μας , ο Πρόεδρος μετέβη στην Νομική Υπηρεσία της προκειμένου να διαπιστώσει τι ακριβώς έχει ...συμπεράνει η Συνομοσπονδία.
Και όντως έφυγε προβληματισμένος γιατί αποδείχτηκε ότι τελικά η ΠΕΠΕ μπορεί να συνάπτει συμφωνίες,ακόμα και συλλογικές, σε αντίθεση με όσα επι δεκαετίες υποστήριζαν στους μηχανοδηγούς ΠΑΣΚ -ΔΑΚΕ κ ΠΑΜΕ με αίωλα επιχειρήματα περί νομιμότητας αυτών.
Ακόμα χειρότερα η Νομική Σύμβουλος της ΓΣΕΕ έμεινε με το στόμα ανοικτό, όταν ρωτήθηκε αν μπορούν συνδικαλιστές με απαλλαγή από την εργασία τους, όπως ο συνάδελφος Κιουτσουκης Νίκος να πληρώνονται κανονικές άδειες περασμένων ετών & μάλιστα και με προσαύξηση !
Αν δηλαδή αυτό εμπίπτει στις λογικές της συνδικαλιστικής εντιμότητας(κ όχι μόνο). Αν είναι ΝΟΜΙΜΟ.

Στην ουσία

ΠΑΣΚ , ΔΑΚΕ κ ΠΑΜΕ έκαναν κ κάνουν ότι μπορούν για να υπονομεύσουν την συμφωνία μας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
ΚΑΝΕΙΣ όμως δεν τόλμησε να την αμφισβητήσει νομικά ή δικαστικά ή στο ΣΕΠΕ.
Αφενός γιατί ξέρουν ότι η υπόθεση είναι χαμένη από χέρι αν το πράξουν, αφετέρου γιατί αναγνωρίζουν τα σημαντικά οφέλη που απορέουν για τους μηχανοδηγους από αυτήν.

Η συμφωνία υλοποιείται άρθρο προς άρθρο και αυτό έχει πανικοβάλει πολλούς. 
Και ιδιαίτερα τον Προϊστάμενο Κεντρικής Υπηρεσίας, ο οποίος αρνείται να εφαρμόσει το πλαφόν στις συνεχόμενες μέρες εργασίας εξαναγκάζοντας συνάδελφο πρόσφατα να απέχει, μετά την 9η συνεχόμενη ημέρα  εργασίας!
Ο Θεοδωρόπουλος με αυτήν του την τακτική προσπαθεί να υπονομεύσει την συμφωνία.
Την ίδια ώρα όμως, στο σημείο που αφορούσε την καταμέτρηση των ελιγμών,ήταν κέρβερος ακόμα και στο τελευταίο χιλιόμετρο, αφενός για να εκνευρίσει το προσωπικό, αφετέρου για να παρουσιάσει καλό πρόσωπο στα αφεντικά,καθώς ζει την δεύτερη άνοιξη στα επαγγελματικά του μετά τον διορισμό του στην θέση του Υποδιευθυντή!
Στις  27 /2 οι μηχανοδηγοί,θα διαπιστώσουν αν τελικά ...εξαφανίστηκαν οι ελιγμοί ή αν τελικά κάποιοι συνεχώς παραπληροφορούν προς αγρα ψήφων! (όπως έκαναν για τις μειώσεις που ΘΑ είχαμε απο το 2015 κτλπ).
Και αυτό παρα την λυσσαλέα προσπάθεια άλλου υπηρεσιακού στελέχους, γνωστού για τις βρώμικες μεθοδευσεις του,που με επιστολή του στοχοποιούσε περιφερειακό μηχανοστάσιο για το θέμα αυτό.

Αυτό που μένει πάντως ιστορικά είναι η επικείμενη εκλογική συνεργασία ΠΑΣΚ -ΔΑΚΕ κ ΠΑΜΕ που θα νομιμοποιήσει την συμπόρευση τους δεκαετίες τώρα.
Το σύστημα του χτες με τα ..ταξικά του άλλοθι, ζητά νομιμοποίηση & επιδιώκει στην ουσία την επιβίωση του -κατι παραπάνω δεν μπορεί να πετύχει-, προκειμένου αν κάποτε βρεθεί σε θέση εξουσίας να μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του.
Νομίζουν ορισμένοι , οτι ξεχάσαμε τα όσα βιώσαμε  ως μηχανοδηγοί κ σιδηροδρομικοί !
Το ερώτημα είναι αν θα τους επιτρέψουμε να υποτιμούν την νοημοσύνη μας !

Το στέκι της έλξης -Το blog των μηχανοδηγών

Υ.Γ. Για εμας το θέμα των συνταξιούχων δεν είναι προσωπικό, αλλά πολιτικό. Για αυτό και δεν αναφερόμαστε στους «δήθεν» αδικημένους. 
Θα μπορούσαμε να γράψουμε πολλά, αλλά η κοινωνία του ΜΑΙ τους απάντησε όπως τους άξιζε -με αδιαφορία κ απαξία -τις 2 μέρες που εμφανίστηκαν στο μηχανοστάσιο.


3 σχόλια:

  1. Αν και κινδυνεύω να βρεθώ στο βάθρο των φαιδρων που εχει φτιαξει η κεντρική επιτροπή του ενός και παρόλο που συμφωνω με αρκετές από τις αναλύσεις της ασκε πρεπει να πω ότι δεν βλεπω συγκεκριμένες προτάσεις για διεξοδο από τα προβληματα που βλεπουν-ουμε να έρχονται..Και δεν ειμαι μονο εγω προφανως αλλα η πλειοψηφία του κόσμου.Φυσικα βλεπω τελειως αντίθετα το θεμα της ουρας.Εχω ξαναπεί ότι είτε κάποιοι διαφωνουν με τις κινήσεις της πεπε είτε οχι σιγουρα ολοι μπορούν να διακρινουν ότι οχι μονο δεν ειναι ουραγός των εξελίξεων αλλα παρεμβαινει δυναμικά.Κατι που φυσικα δεν γινόταν τα προηγούμενα χρονια.Αισθηση μου ειναι ότι πιο πολυ νοιάζονται κάποιοι να βρίσκουν προβλήματα παρα λύσεις και να το παιζουν και καμποσοι για παραταξιακα οφέλη που τελικα δεν θα τα λαβουν κιολας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι πραγματικά εξοργιστικό αυτό που έκανε ο Κλίτσας.
    Η δημόσια τοποθέτηση του για τα όσα δήθεν συμβαίνουν στην Ευρώπη,αποτελεί ξεπούλημα,ιστορικών διαστάσεων.
    Ορθώς αναφέρει το στέκι,ότι μόνο ένας πουλημένος θα μπορούσε να κάνει τέτοια αναφορά και μάλιστα αυτήν την χρονική περίοδο.
    Αντίστοιχα,έκπληξη και αηδία -σε προσωπικό επίπεδο- μου προκάλεσε η αναφορά του στην επίσκεψη μου στα γραφεία της ΓΣΕΕ,όπου συναντήθηκα με τον Αντιπρόεδρο της και την Νομική Υπηρεσία.
    Και μου προκάλεσε αηδία,γιατί αναφέρθηκα σε αυτήν δημόσια,στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ της Ομοσπονδίας.Ωστόσο,παρουσιάστηκε ως "κάτι κρυφό" προς χάρην εντυπωσιασμού.
    Αυτό που μου έμεινε λοιπόν απο την επίσκεψη στην ΓΣΕΕ,είναι το απλανές βλέμμα-γεμάτο απορία- της Νομικής Υπηρεσίας,όταν ρώτησα αν είναι νόμιμο και ηθικό, ο Γενικός της Γραμματέας να πληρώνεται κανονική άδεια, ενώ έχει πλήρη απαλλαγή απο την εργασία του και κάνοντας αυτά να κατηγορεί εμάς για ...παραβίαση του πενθήμερου!
    Χωρίς να ξεχνά κανείς φυσικά ότι η ΓΣΕΕ έχει υπογράψει -πλειοψηφικά- μορφές διευθέτησης του χρόνου εργασίας ακραίες,που ευτυχώς δεν μπορούν να εφαρμοστούν στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις,χάρην των κοινοτικών οδηγιών.
    Φυσικά,αυτό ο Κιουτσούκης,δεν θα το συζήτησε όταν συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της ΓΣΕΕ και τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας (το υπόλοιπο Προεδρείο που ήταν άραγε;),προσπαθώντας να εκμαιεύσει γνωμάτευση για την συμφωνία ΠΕΠΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ,αναφέροντας το πενθήμερο κτλπ.
    Γνωμάτευση που θεωρεί ότι μπορεί να αξιοποιήσει προεκλογικά.
    Ωστόσο,όταν έδειξα στην Νομική Υπηρεσία της ΓΣΕΕ την προτεινόμενη διατύπωση της ΔΑΚΕ Έλξης για το πενθήμερο,δεν βρήκε καμία απολύτως διαφορά με τα όσα αναφέρονται στην υπογραφείσα συμφωνία.
    Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί η ΠΟΣ δεν έδωσε την γνωμάτευση στο Σωματείο μας -την έχει απο τις 25 Γενάρη-,γιατί η ΠΟΣ έστειλε επιστολή στις 16/1 στην ΓΣΕΕ για την συμφωνία, αφού δεν έχει κανένα έννομο συμφέρον και γιατί η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας καθημερινά ασχολείται με τους μηχανοδηγούς.
    Όλα αυτά τα ερωτήματα έχουν φυσικά απαντήσεις.
    Τις γνωρίζουν όλοι οι μηχανοδηγοί.
    Τα υπόλοιπα είναι ιστορίες,όπως λέει ένας αγαπημένος φίλος.

    Γενιδούνιας Κώστας - Πρόεδρος ΠΕΠΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΝΕΜΕΣΙΣ είναι να πηγαίνεις στην ΓΣΕΕ και εκεί που περιμένουν να δώσεις εξηγήσεις,εσύ να εξευτελίζεις τον Γραμματέα της.
    ΝΕΜΕΣΙΣ είναι σήμερα η ΔΑΚΕ να εκλιπαρεί για σεβασμό,όταν έχει ξευτιλίσει τα πάντα 2 μήνες τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή