Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2025

10 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για τα προβλήματα στις ΑΣΙΔ

Στην Βουλή το θέμα με τις ΑΣΙΔ απο 10 βουλευτές. 

Αλ.Μεϊκόπουλος
:«Ενεργός κίνδυνος οι ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις.Ελλείμματα συντήρησης & ασφάλειας»

Με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό της σύγκρουσης συρμού τρένου του Προαστιακού στην Πάτρα με όχημα το οποίο επιχείρησε να περάσει τη

διάβαση ενώ οι μπάρες ασφαλείας της σιδηροδρομικής γραμμής ήταν ανεβασμένες, ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, έφερε στη Βουλή τα πολλά προβλήματα λειτουργίας και μη ορθής συντήρησης των συστημάτων των ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων σε όλο το δίκτυο του ελληνικού σιδηροδρόμου.

«Στην Ελλάδα, την περίοδο 2019-2023 είχαμε συνολικά 98 καταγεγραμμένα περιστατικά σε ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις. Από αυτά, τα 16 χαρακτηρίζονται ως σοβαρά ατυχήματα που είχαν ως αποτέλεσμα τουλάχιστον ένα νεκρό ή σοβαρά τραυματισμένο άτομο ή σημαντικές ζημίες σε τροχαίο υλικό και υποδομή. Σήμερα, πολλές είναι οι ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, τόσο στο δίκτυο της πρωτεύουσας όσο και σε σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου στην Επικράτεια, που δεν λειτουργούν λόγω εγκατάλειψης και ελλιπούς συντήρησης του συστήματος. Υπεύθυνος για τη συντήρηση και την ορθή λειτουργία των συστημάτων των ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων είναι ο ΟΣΕ. Εντούτοις, η εκτεταμένη υποστελέχωση του Οργανισμού πλήττει και το πεδίο της επαρκούς συντήρησης των συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το σημαντικό έργο της συντήρησης δεν αναλαμβάνει μόνιμο και εξειδικευμένο για τον σκοπό αυτό προσωπικό του ΟΣΕ, παρά ανατίθεται σε εργολαβίες, με τη συντήρηση να αναλαμβάνουν επαγγελματίες με αμφίβολη τεχνογνωσία και εξειδίκευση. 

Πρόσφατα, ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών ανακοίνωσε ότι δρομολογείται η εκταμίευση κονδυλίου της τάξης των 25 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση νέων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων. Δεν εξήγησε ωστόσο ποιά μελέτη σκοπιμότητας επιτάσσει την εκταμίευση κονδυλίου για την αντικατάσταση των συστημάτων, τη στιγμή που δεν έχει προχωρήσει ποτέ σε έναν αποτελεσματικό σχεδιασμό συντήρησης του υπάρχοντος δικτύου», ανέφερε ο Βουλευτής.

Στην Ερώτησή του, που συνυπογράφουν συνολικά 10 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καλεί τον Υπουργό Μεταφορών να απαντήσει στα εξής κρίσιμα ερωτήματα:

1. Γνωρίζει, ως οφείλει, πόσες και ποιες είναι οι ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, τόσο στο δίκτυο της πρωτεύουσας όσο και σε σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου στην Επικράτεια, που δε λειτουργούν λόγω εγκατάλειψης και ελλιπούς συντήρησης του συστήματος;

2. Διαθέτει ο ΟΣΕ εξειδικευμένο μόνιμο προσωπικό αρμόδιο για τη συντήρηση των συστημάτων αυτόματης ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης;

3. Υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας η οποία να επιτάσσει την εκταμίευση κονδυλίου 25 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση νέων αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων; Αν ναι, θα την κοινοποιήσετε; 

4. Με βάση τον σχεδιασμό, σε ποιες γραμμές θα δοθεί προτεραιότητα για την αντικατάσταση των συστημάτων των αυτόματων ισόπεδων διαβάσεων;

5. Υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του σχεδιασμού για την εγκατάσταση νέων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων; Αν ναι, ποιο είναι αυτό;

6. Με ποιον τρόπο προτίθεται να παρέμβει προκειμένου να λάβει χωρίς άλλη καθυστέρηση μέτρα ουσιαστικής ενίσχυσης και αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υπηρεσιών;

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

ΘΕΜΑ: Ελλειμματική συντήρηση και κίνδυνοι ασφάλειας στις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις 

Το πρόσφατο περιστατικό, το πρωί της Τρίτης 14/1, με την σύγκρουση συρμού τρένου του Προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα-Κάτω Αχαΐα με όχημα το οποίο επιχείρησε να περάσει τη διάβαση και ενώ οι μπάρες ασφαλείας της σιδηροδρομικής γραμμής ήταν ανεβασμένες, αποτελεί ένα ενδεικτικό παράδειγμα της επικινδυνότητας των συστημάτων των ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων σε περίπτωση μη ορθής συντήρησης και λειτουργίας.

Στην Ελλάδα, την περίοδο 2019-2023 είχαμε συνολικά 98 καταγεγραμμένα περιστατικά σε ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις. Από αυτά, τα 16 χαρακτηρίζονται ως σοβαρά ατυχήματα που είχαν ως αποτέλεσμα τουλάχιστον ένα νεκρό ή σοβαρά τραυματισμένο άτομο ή σημαντικές ζημίες σε τροχαίο υλικό και υποδομή.

Σήμερα, πολλές είναι οι ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, τόσο στο δίκτυο της πρωτεύουσας όσο και σε σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου στην Επικράτεια, που δεν λειτουργούν λόγω εγκατάλειψης και ελλιπούς συντήρησης του συστήματος.

Ενδεικτικά, 10 αυτόματα συστήματα ισόπεδων διαβάσεων στη γραμμή Αθήνα – Πειραιάς - Άγιοι Ανάργυροι είναι σήμερα εκτός λειτουργίας, ενώ 25 ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις στη γραμμή μεταξύ Ξάνθης και Αλεξανδρούπολης δεν λειτουργούν και δε φυλάσσονται με αποτέλεσμα η λειτουργία της γραμμής να έχει σταματήσει και τα δρομολόγια να έχουν αναβληθεί επ’ αόριστον.

Η ελλιπής συντήρηση των συστημάτων ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων και η μη επαρκής φύλαξή τους δημιουργεί ενεργό κίνδυνο σοβαρών ατυχημάτων. Η ασφάλεια των διερχομένων οχημάτων και πεζών δεν μπορεί να επαφίεται στην εμπειρία και την επαγγελματική ετοιμότητα των μηχανοδηγών, όπως στην περίπτωση του περιστατικού της Πάτρας.

Υπεύθυνος για τη συντήρηση και την ορθή λειτουργία των συστημάτων των ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων είναι ο ΟΣΕ. Εντούτοις, η εκτεταμένη υποστελέχωση του Οργανισμού πλήττει και το πεδίο της επαρκούς συντήρησης των συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, το σημαντικό έργο της συντήρησης δεν αναλαμβάνει μόνιμο και εξειδικευμένο για τον σκοπό αυτό προσωπικό του ΟΣΕ, παρά ανατίθεται σε εργολαβίες, με τη συντήρηση να αναλαμβάνουν επαγγελματίες με αμφίβολη τεχνογνωσία και εξειδίκευση.

Πρόσφατα, ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών ανακοίνωσε ότι δρομολογείται η εκταμίευση κονδυλίου της τάξης των 25 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση νέων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων.

Δεν εξήγησε ωστόσο ποιά μελέτη σκοπιμότητας επιτάσσει την εκταμίευση κονδυλίου για την αντικατάσταση των συστημάτων ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων και όχι την επαρκή συντήρησή τους.

Εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο με εμπειρία ετών αναφέρουν πως τα υπάρχοντα συστήματα ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων είναι πλήρως λειτουργικά εφόσον συντελείται συστηματική και επαρκής συντήρησή τους.

Η Κυβέρνηση ανακοινώνει ότι δρομολογεί την αντικατάσταση των συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων χωρίς να κοινοποιεί τη μελέτη σκοπιμότητας που επιτάσσει την ανάγκη αυτή, αλλά και χωρίς ουσιαστικά να έχει προχωρήσει ποτέ σε έναν αποτελεσματικό σχεδιασμό συντήρησης του υπάρχοντος δικτύου.

Την ίδια ώρα, παρά το γεγονός ότι η ευρωπαϊκή Οδηγία 2016/798 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων επιβάλλει στα κράτη μέλη την προώθηση νοοτροπίας καλής πίστης και μάθησης για την ενημέρωση του επιβατικού κοινού σχετικά με την ασφαλή διέλευση από ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, ούτε το Υπουργείο, ούτε η Hellenic Train ως διαχειριστής υποδομής έχουν μέχρι σήμερα προχωρήσει σε καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του επιβατικού κοινού. 

Το πρόσφατο περιστατικό στην Πάτρα, αλλά και το περιστατικό με την πτώση του παντογράφου συρμού του Προαστιακού δίπλα σε επιβάτες που περίμεναν να επιβιβαστούν, επιβεβαιώνουν με τον πιο ηχηρό τρόπο την κακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται η υποδομή και το τροχαίο υλικό των αστικών, προαστιακών και υπεραστικών μέσων σταθερής τροχιάς, αλλά και την έλλειψη πολιτικής βούλησης εκ μέρους της Κυβέρνησης για μέτρα ουσιαστικής ενίσχυσης και αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υπηρεσιών.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Γνωρίζει, ως οφείλει, πόσες και ποιες είναι οι ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, τόσο στο δίκτυο της πρωτεύουσας όσο και σε σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου στην Επικράτεια, που δε λειτουργούν λόγω εγκατάλειψης και ελλιπούς συντήρησης του συστήματος;

2. Διαθέτει ο ΟΣΕ εξειδικευμένο μόνιμο προσωπικό αρμόδιο για τη συντήρηση των συστημάτων αυτόματης ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης;

3. Υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας η οποία να επιτάσσει την εκταμίευση κονδυλίου 25 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση νέων αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων; Αν ναι, θα την κοινοποιήσετε; 

4. Με βάση τον σχεδιασμό, σε ποιες γραμμές θα δοθεί προτεραιότητα για την αντικατάσταση των συστημάτων των αυτόματων ισόπεδων διαβάσεων;

5. Υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του σχεδιασμού για την εγκατάσταση νέων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων; Αν ναι, ποιο είναι αυτό;

6. Με ποιον τρόπο προτίθεται να παρέμβει προκειμένου να λάβει χωρίς άλλη καθυστέρηση μέτρα ουσιαστικής ενίσχυσης και αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υπηρεσιών;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος


Δούρου Ειρήνη

Κασιμάτη Νίνα

Κεδίκογλου Συμεών

Κοντοτόλη Μαρίνα

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

Παπαηλιού Γεώργιος

Παππάς Νίκος

Τσαπανίδου Πόπη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου