Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2025

2024 : Ένας (ακόμα) χαμένος χρόνος για τον σιδηρόδρομο

 Ο χρόνος που έφυγε, αναμφίβολα ήταν ένας  ακόμα χαμένος  χρόνος για τον σιδηρόδρομο.  Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος ειδικός για να διαπιστώσει το προφανές, αρκεί να είναι απλά
αντικειμενικός.     

2 χρόνια σχεδόν μετά το έγκλημα των Τεμπών και σχεδόν όλα παραμένουν ίδια στο σιδηροδρομικό γίγνεσθαι ενώ 17 μήνες μετά τις καταστροφές του Daniel στην περιοχή της Θεσσαλίας παραμένει άγνωστη η ημερομηνία έναρξης των έργων αποκατάστασης και ανάταξης της σιδηροδρομικής υποδομής. 

Απο τα συνολικά 2.500 χιλιόμετρα ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου, σήμερα κυκλοφορία γίνεται σε περίπου 1000 χιλιόμετρα μετά και την επανέναρξη (όπως αυτή έγινε) των δρομολογίων στον Έβρο.

Η περίπτωση του Έβρου αποτέλεσε (αποτελεί) και την μεγαλύτερη απόδειξη για την πραγματικότητα στον σιδηρόδρομο καθώς για πρώτη φορά ίσως στην σιδηροδρομική ιστορία, η Διοίκηση του ΟΣΕ και η Κυβέρνηση παρέδωσαν  υποδομή σε ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ κατάσταση απο αυτήν που υπήρχε όταν η γραμμή είχε κλείσει. Οι χρονοαποστάσεις μεταξύ Αλεξανδρούπολης - Ορεστιάδας - Ορμενίου αυξήθηκαν σημαντικά, αυξάνοντας το κόστος που απαιτείται για την εκτέλεση των δρομολογίων, ενώ το πρόβλημα της έλλειψης επικοινωνιών αντιμετωπίστηκε με τρόπο που δεν διασφαλίζει τα όσα προβλέπονται (καταγραφή συνομιλιών).

Η αγωνιώδης προσπάθεια φιλοκυβερνητικών παραγόντων να αλλάξουν τα πραγματικά δεδομένα στέφθηκε με αποτυχία καθώς οι χρόνοι δεν χαράσσονται από συνταξιούχους και η υποδομή δεν συντηρείται από φαντάσματα. Το στέκι γνωρίζει πολύ καλά τι γίνεται στην περιοχή, όπως και το Σωματείο των Μηχανοδηγών που παρακολουθεί από κοντά τα τεκταινόμενα για να διαπιστώσει που μπορεί να φτάσει το θράσος κάποιων και ιδιαίτερα μετά την επιστολή - καταπέλτη του ΕRA. 

Την ώρα που συμβαίνουν όλα αυτά, συνεχίζεται και η συστηματική υπο-χρηματοδότηση του σιδηροδρόμου καθώς δεν έχουν καταβληθεί ακόμα οι αποζημιώσεις για την περίοδο του Covid, η αποζημίωση για την εκτέλεση των άγονων γραμμών το 2023 αλλά και το 2024. Με λίγα λόγια πάνω απο 110 εκ Ευρώ οφείλονται απο το Ελληνικό Κράτος στους πάροχους σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Αντίστοιχα, οφειλές υπάρχουν απο τους παρόχους προς τον ΟΣΕ και έτσι το γαϊτανάκι της υποχρηματοδότησης συνεχίζεται, όπως ακριβώς συνέβαινε και πριν το έγκλημα των Τεμπών καθώς στην επίλυση του προβλήματος δεν φαίνεται ότι τελικά μπόρεσαν να συμβάλουν πρόσωπα που επανήλθαν για να αποκαταστήσουν τις "σχέσεις" (ο νοών νοείτο).

Τα ερωτηματικά πολλαπλασιάζονται αν κάποιος αναλογιστεί την στασιμότητα  και στο θέμα της κοινοπραξίας στο Θριάσιο 2 και της νέας εταιρείας που υποτίθεται ότι ΘΑ είχε δημιουργηθεί μέσα στο 2024 καθώς η  Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε ότι εγκρίνει, υπό όρους και προϋποθέσεις την κοινοπραξία τον Οκτώβρη. Θυμίζουμε ότι η  διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης, περιλαμβανομένης και της περιόδου εκτέλεσης του τεχνικού έργου, έχει οριστεί  στα 30 έτη

Το 2024 ήταν ακόμα μια χαμένη χρονιά και για τις επενδύσεις σε τροχαίο υλικό.  Υπενθυμίζουμε ότι  η σύμβαση μεταξύ Δημοσίου - Ηellenic Train, που υπογράφηκε το 2022,  προβλέπει τη μίσθωση 10 νέων ηλεκτροκίνητων και 10 νέων υδρογονοκίνητων τρένων έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2027. Σε 2 χρόνια λοιπόν, πρέπει να βρεθούν, να παραγγελθούν και να έρθουν στην χώρα μας, 20 νέα τρένα!!!

Θα κλείσουμε με το θέμα της έλλειψης προσωπικού στον σιδηρόδρομο. Το 2024 δεν υπήρξε καμία εξέλιξη  για τους εκατοντάδες  "εργαζόμενους - αιχμαλώτους"  με συμβάσεις παροχής υπηρεσίας στον ΟΣΕ και την μονιμοποίηση τους.  Αυτό δεν εμπόδισε την πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών να "χαιρετήσει" ως θετικό το τελευταίο Νομοσχέδιο για τον μετασχηματισμό του ΟΣΕ, παρότι το καταψήφισε σύσσωμη η Αντιπολίτευση. 

Και πραγματικά αναρωτιόμαστε, αν και μετά απο την ψήφιση ενός Νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ δεν επιλύεται το θέμα με τους εργαζόμενους "με μπλοκάκι" - σύμβαση παροχής υπηρεσίας, πότε περιμένουν οι συνδικαλιστές να λυθεί. 

Θυμηδία  προκάλεσε σε όλες τις Κοινοβουλευτικές πτέρυγες η Διοίκηση του ΟΣΕ (κ. Τερεζάκης) , όταν απάντησε σε ερώτηση που του τέθηκε,  πως ο ΟΣΕ προσλαμβάνει εργαζόμενους με συμβάσεις παροχής υπηρεσίας, από μητρώο που διατηρεί με εκατοντάδες βιογραφικά που του στέλνουν ενδιαφερόμενοι. 

Ωστόσο ο κ. Τερεζάκης θα έχει άλλα σημαντικότερα θέματα  το 2025 (ως επικεφαλής του ΟΣΕ φυσικά- ως πρόσωπο είναι παντελώς αδιάφορος) καθώς πληθαίνουν  τα ερωτηματικά για το βιντεολιπτικό υλικό που χάθηκε την νύχτα των Τεμπών. 

Το 2024 πάντως ήταν ένας χαμένος χρόνος για τον σιδηρόδρομο, καθώς η κατάσταση παρέμεινε ίδια ακριβώς με αυτήν που υπήρχε  και  τον Δεκέμβριο του 2023. 

Τα αντικειμενικά στοιχεία το λένε, όχι εμείς. 

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου