-Την έγκριση της διαβίβασης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού του φακέλου της Απόφασης ΡΑΣ, με α.π. 766/28.04.2021 σχετικά με την «Έγκριση της έναρξης παρακολούθησης ορθής και αποτελεσματικής εφαρμογής των αναληφθεισών δεσμεύσεων από την εταιρία ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, σε εφαρμογή της Απόφασης 14006/2020 της Ολομέλειας της ΡΑΣ» αποφάσισε η ΡΑΣ.
-Τη χορήγηση σχετικής εξουσιοδότησης στο Τμήμα Εποπτείας Διαχειριστή Υποδομής και Φορέων Εκμετάλλευσης Εγκαταστάσεων Υπηρεσιών της Μονάδας Ρύθμισης και Ελέγχου Σιδηροδρομικής Αγοράς να διαβιβάσει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ηλεκτρονικό φάκελο με τα έγγραφα όπως αναφέρονται στον συνημμένο Κατάλογο εγγράφων φακέλου Απόφασης με α.π. 766/28.04.2021 της Ολομέλειας της ΡΑΣ.
Σημειώνεται ότι η καταγγελία της Goldair αφορά τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές και τη συντήρηση και επισκευή του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού και ειδικότερα, τη δεσπόζουσα θέση της Hellenic Train στις ανωτέρω δραστηριότητες.
Τι αναφέρει η HT για τις καταγγελίες της Goldair
Στις οικονομικές καταστάσεις του 2024, η HT διαχωρίζει τις καταγγελίες της Goldair στις 2 κάτωθι υποθέσεις:
➡️Ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων – RAIL CARGO LOGISTICS GOLDAIR
Η RAILCARGO LOGISTICS GOLDAIR S.A. υπέβαλε αίτηση ενώπιον της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΡΑΣ) κατά της Εταιρείας. Η RAILCARGO υποστηρίζει ότι η Εταιρεία παραβιάζει τις υποχρεώσεις της που απορρέουν από τη νομοθεσία περί ανταγωνισμού (με την άρνησή της να της παρέχει ορισμένες υπηρεσίες και την υπερβολική τιμολόγηση στη σύμβαση για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης).
Η Εταιρεία απέρριψε τα επιχειρήματα και τα θεωρεί αβάσιμα. και υπέβαλε την υπεράσπισή της στις 10.2.2020. Η ακρόαση πραγματοποιήθηκε στις 12.10.2020 ενώπιον της ολομέλειας της ΡΑΣ.
Κατά την ακρόαση, η Εταιρεία υπέβαλε τις δεσμεύσεις της σχετικά με (α) παροχή καθορισμένων υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς, (β) παροχή υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού και (γ) το μοντέλο κοστολόγησης για τις υπηρεσίες των υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού.
Περαιτέρω, η Εταιρεία δεσμεύτηκε να παράσχει υποδείγματα συμβάσεων στη Ρ.Α.Σ. για τα σημεία (α), (β), καθώς και το μοντέλο κοστολόγησης που χρησιμοποιήθηκε. Τα παραπάνω αναφέρονται αναλυτικά στην υπ’ αριθμ. 14006/12.10.2020 απόφαση της ΡΑΣ (δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β.5421/09-12-2020), με την οποία ορίζεται η προθεσμία παράδοσης των αιτούμενων εγγράφων από την Εταιρεία.
Η Εταιρεία έχει ήδη υποβάλει τα παραπάνω έγγραφα, στις 29.12.2020. Μετά τον έλεγχο από εξωτερικό σύμβουλο στον οποίο η Ρ.Α.Σ. ανέθεσε το έργο της αναθεώρησης της προτεινόμενης φόρμουλας τιμολόγησης της Εταιρείας για τις υπηρεσίες συντήρησης και αφού μεσολάβησαν ορισμένες διευκρινίσεις και προσαρμογές, η ΡΑΣ με την Απόφαση αριθ. 2299/29.11.2021 επαλήθευσε ότι έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος της φόρμουλας τιμολόγησης για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και ενέκρινε το υπόδειγμα σύμβασης της Εταιρείας για υπηρεσίες συντήρησης.
Η ΡΑΣ, με την υπ’ αριθμ. 2299/29.11.2021 απόφασή της επιβεβαίωσε ότι ολοκλήρωσε τον έλεγχο του τύπου τιμολόγησης για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και ενέκρινε το υπόδειγμα σύμβασης της Εταιρείας για τις υπηρεσίες συντήρησης. Η ΡΑΣ επέδωσε στην Εταιρεία την υπ’ αριθμ. 1648/21.6.2022 απόφασή της με την οποία καλεί την ΗΕLLENIC TRAIN Α.Ε. σε ακρόαση της 11.7.2022 σχετικά με την εξέταση της ορθής και αποτελεσματικής εφαρμογής των δεσμεύσεων που ανέλαβε η Εταιρεία σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 14006/2020 απόφαση της ΡΑΣ.
Η ακρόαση πραγματοποιήθηκε τελικά στις 11.9.2022 και η απόφαση εκκρεμεί.
➡️Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού (Ε.Ε.Α.) – Καταγγελία ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΤΙΩΝ LOGISTICS GOLDAIR
Η Εταιρεία παρέλαβε στις 31.3.2021 το έγγραφο με Αριθ. οικ.2813/30.3.2021 της Ε.Ε.Α. δυνάμει του οποίου ζητείται από την HELLENIC TRAIN να παράσχει ορισμένες πληροφορίες και τεκμηρίωση που περιέχονται σε αυτήν και αφορούν κυρίως τη δραστηριότητά της σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευματικών προς την Ε.Ε.Α, στοιχεία που ζητήθηκαν στο πλαίσιο της καταγγελίας που είχε υποβληθεί στην Ε.Ε.Α. με την υπ’ αριθμ. 2468/18.3.2021 και η σχετική έρευνα που ξεκίνησε από την Ε.Ε.
Στο πλαίσιο της καταγγελίας η Rail Cargo Logistics Goldair S.A. υποστηρίζει ότι η Εταιρεία έχει υιοθετήσει ανταγωνιστικές πρακτικές εις βάρος των πελατών της, οδηγώντας σε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αντίστοιχη αγορά.
Επιπλέον, η Rail Cargo Logistics Goldair S.A. αναφέρεται στο επιχείρημα της διασταυρούμενης επιδότησης για την κατανομή του κόστους συντήρησης για το τροχαίο υλικό που χρησιμοποιείται για εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές (το οποίο συνδέεται με τις διατάξεις ΥΔΥ).
Τέλος, η Rail Cargo Logistics Goldair S.A. αναφέρεται σε δήθεν ανταγωνιστικές πρακτικές της Εταιρείας σε σχέση με την πρόσληψη μηχανοδηγών. Η Εταιρεία υπέβαλε εμπρόθεσμα τις ζητούμενες πληροφορίες και τεκμηρίωση δυνάμει της Επιστολής της με αριθμ. 40347/21/Δ2/10.5.2021, απορρίπτοντας επίσης τον ισχυρισμό του καταγγέλλοντος.
Βάσει της γραπτής “εντολής διενέργειας ελέγχου” με αρ. πρωτ. 5374/31-05-2022, και στο πλαίσιο καταγγελίας που διερευνά η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού κατά της Εταιρείας, κλιμάκιο υπαλλήλων της Ε.Ε.Α επισκέφθηκε αιφνιδιαστικά στις 2.6.2022 τα γραφεία της Εταιρείας προκειμένου να εκτελέσει τα καθήκοντα της Ε.Ε.Α στο πλαίσιο της ανωτέρω Εντολής, δηλαδή να διενεργήσει έρευνα/εξέταση/έλεγχο στα φυσικά και ηλεκτρονικά αρχεία και φακέλους της Εταιρείας. Κατόπιν αυτού ορίστηκε ημερομηνία για την αποσφράγιση, όπως προβλέπεται από το νόμο, των συλλεχθέντων στοιχείων ενώπιον της Ε.Ε.Α. στις 19.7.2022.
Η διαδικασία αποσφράγισης πραγματοποιήθηκε στις 19.7.2022 και συνεχίστηκε στις 15.12.2022 ενώπιον της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Στις 19.12.2023 πραγματοποιήθηκε δεύτερος επιτόπιος έλεγχος από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στα γραφεία της HELLENIC TRAIN στο πλαίσιο διερεύνησης της ίδιας ως άνω καταγγελίας και ελήφθησαν εκ νέου αντίγραφα ορισμένων ηλεκτρονικών αρχείων που είχαν ληφθεί κα την προηγούμενη φορά.
Στις 22.12.2023 η Επιτροπή Ανταγωνισμού απέστειλε δεύτερο αίτημα παροχής στοιχείων προς την HELLENIC TRAIN. Η HELLENIC TRAIN παρέσχε εμπροθέσμως όλα τα αιτηθέντα στοιχεία με την επιφύλαξη της ήδη υποβληθείσας ένστασης αναρμοδιότητας.
Στις 10.04.2025 πραγματοποιήθηκε τρίτος επιτόπιος έλεγχος από την Επιτροπή Ανταγωνισμού σε εγκαταστάσεις της HELLENIC TRAIN στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο διερεύνησης της ίδιας ως άνω καταγγελίας, καθώς και της με αρ. πρωτ. 7874/25-10-2024 καταγγελίας της ίδιας καταγγέλλουσας, προκειμένου να διαπιστωθεί αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 2 του Ν. 3959/2011 περί «Προστασίας του Ελεύθερου Ανταγωνισμού», όπως ισχύει, ή/ και του άρθρου 102 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Σ.Λ.Ε.Ε.), στους κλάδους παροχής υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων και συντήρησης και επισκευής σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, αναφορικά με τυχόν αντιανταγωνιστικές πρακτικές στο πλαίσιο καταχρηστικής εκμετάλλευσης ατομικής δεσπόζουσας θέσης.
Η δεύτερη ως άνω καταγγελία αφορά τον φερόμενο αποκλεισμό της καταγγέλλουσας από υπηρεσίες συντήρησης του τροχαίου της υλικού εκ μέρους της HELLENIC TRAIN.

 
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου