Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2025

Αλ. Μεϊκόπουλος: «“Χρυσά” μπόνους με δημόσιο χρήμα στη Hellenic Train;»

Ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος κατέθεσε Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, “αναδεικνύοντας”, όπως υποστηρίζει, “τις αμφιλεγόμενες πρακτικές της Hellenic Train, που γεννούν ερωτηματικά για τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούνται τελικά οι κρατικές επιδοτήσεις, της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ,  που λαμβάνει κάθε έτος η εταιρεία”.

«Σύμφωνα με τα πρόσφατα δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα της Hellenic Train για το 2024, η εταιρεία κατέγραψε ζημίες άνω των 60 εκατ. ευρώ, κάτι που ίσχυε και για τον οικονομικό απολογισμό του 2023.  Παρά την επαναλαμβανόμενη ζημιογόνο δραστηριότητα, η Διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να χορηγήσει μπόνους χιλιάδων ευρώ σε υψηλόβαθμα στελέχη — από 15.000 έως 20.000 ευρώ ανά άτομο.

Την ίδια στιγμή, έμπειροι μηχανοδηγοί απομακρύνονται από την ενεργό δράση με πρόσχημα το “μισθολογικό κόστος”, προκαλώντας αντιδράσεις και πλήθος καταγγελιών από εργαζόμενους και συνδικαλιστικούς εκπροσώπους.

Η εταιρεία, που απολαμβάνει κάθε χρόνο κρατική χρηματοδότηση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, δεν έχει καταφέρει να βελτιώσει τις παρεχόμενες σιδηροδρομικές υπηρεσίες. Αντίθετα, οι πολίτες έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με δρομολόγια που εκτελούνται με λεωφορεία αντί για τρένα, αφύλακτες διαβάσεις, ελλιπή συντήρηση γραμμών, κλειστά εκδοτήρια και ελλείψεις σε κρίσιμο προσωπικό.

Η εικόνα αυτή αποτυπώνει μια πολιτική απαξίωσης του δημόσιου σιδηροδρόμου και γεννά δικαιολογημένα ερωτηματικά για τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούνται τελικά τα κρατικά κονδύλια που λαμβάνει η Εταιρεία», ανέφερε ο Βουλευτής.

Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος επεσήμανε: «Η Hellenic Train επιδοτείται κάθε χρόνο από το Δημόσιο, αλλά οι πολίτες έρχονται αντιμέτωποι με ένα συστηματικά απαξιωμένο δίκτυο.

Την ίδια ώρα, η Διοίκηση της εταιρείας επιλέγει να “ανταμείψει” τα στελέχη της με μπόνους χιλιάδων ευρώ, με την  Κυβέρνηση να οφείλει εξηγήσεις για το πού πηγαίνουν τα δημόσια χρήματα, αν όχι στην ασφάλεια, στην ποιότητα και στην αξιοπιστία του ελληνικού σιδηροδρόμου».

Στην Ερώτηση του Βουλευτή , που συνυπογράφουν συνολικά 12 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ο αρμόδιος Υπουργός καλείται να δώσει σαφείς απαντήσεις για τα εξής:

  • Λαμβάνοντας υπόψη τη ζημιογόνο οικονομική κατάσταση της Hellenic Train για το 2024, πώς δικαιολογεί τα μπόνους χιλιάδων ευρώ που δόθηκαν σε στελέχη της εταιρείας για το ίδιο έτος;
  • Που διοχετεύτηκε η επιδότηση που έλαβε η Hellenic Train από τον κρατικό προϋπολογισμό για το έτος 2024; Ποιες επενδύσεις έκανε με βάση την κρατική χρηματοδότηση; Πως ακριβώς αξιοποίησε τα κρατικά κονδύλια η εταιρεία;
  • Γνωρίζει, ως οφείλει, για την πρακτική της εταιρείας να απομακρύνει από την ενεργό δράση έμπειρους μηχανοδηγούς, για λόγους που δεν συνδέονται με την εργασιακή τους επάρκεια;
  • Πως κρίνει την πρακτική της εταιρείας να απομακρύνει έμπειρο προσωπικό μηχανοδηγών επικαλούμενη μισθολογικό κόστος, την ώρα που καταβάλει «παχυλά» μπόνους σε στελέχη;
  • Πως κρίνει την πρακτική της εταιρείας να καταβάλει «παχυλά» μπόνους σε στελέχη την ώρα που οι οικονομικές της καταστάσεις είναι ζημιογόνες;
  • Γνωρίζει ότι οι αμοιβές των Μελών του ΔΣ της Εταιρείας αυξήθηκαν το 2024 κατά περίπου 40% (από 193.000 Ευρώ σε 279.000 ευρώ);  Πως κρίνει τις αυξήσεις αυτές, λαμβάνοντας υπόψη ότι στο ΔΣ της Hellenic Train έχει τοποθετηθεί Πρόεδρος, ο επίσης  Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Ζηλιασκόπουλος Αθανάσιος;
  • Λαμβάνοντας υπόψη τις συνεχείς καταγγελίες του προσωπικού της εταιρείας και πριν την τραγωδία των Τεμπών και τεράστια έλλειψη έμπειρου τεχνικού προσωπικού, πώς κρίνει την πρακτική της εταιρείας να προχωρήσει σε μείωση προσωπικού το 2024 κατά 31 εργαζόμενους;
  • Προτίθεται να παρέμβει, προκειμένου να προστατευτεί το προσωπικό της εταιρείας από άδικες και «σκιώδεις» πρακτικές;
  • Με ποιόν τρόπο προτίθεται να παρέμβει για την ουσιαστική ενίσχυση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, που παρουσιάζει τεράστια ελλείμματα στο συγκοινωνιακό του έργο;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου