«Σύμφωνα με καταγγελίες επιβατών, το τρένο του δρομολογίου 2591 (Θεσσαλονίκη – Λάρισα) των 17:30 κινήθηκε για περίπου 3-4 χιλιόμετρα σε λάθος γραμμή εξόδου, προτού αναγκαστεί να σταματήσει και να επιστρέψει με οπισθοπορεία. Η αιτιολόγηση που δόθηκε από το προσωπικό ήταν ότι «κάτι έγινε με το κλειδί».
Σχεδόν τρία χρόνια μετά την εθνική τραγωδία των Τεμπών, το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένει χωρίς αξιόπιστα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, χωρίς πλήρη λειτουργία του ETCS, και με σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, φωτισμού και πληροφόρησης της σταθμούς. Μάλιστα, το τελευταίο περιστατικό συνέβη στην περιοχή όπου ο κ. Κυρανάκης εγκαινίαζε της 20 Οκτωβρίου τον «νέο Προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης», αναφέροντας ότι η γραμμή “θα είναι τηλεδιοικούμενη, με σύγχρονο σύστημα τηλεδιοίκησης, και θα παραδοθεί ένα μήνα νωρίτερα”…
Την ώρα που η κυβέρνηση συνεχίζει της επικοινωνιακές εξαγγελίες περί “εκσυγχρονισμού”, στην πράξη η ασφάλεια των επιβατών εξακολουθεί να βασίζεται στον ανθρώπινο παράγοντα και στην τύχη», ανέφερε ο Βουλευτής.
Ο Αλ. Μεϊκόπουλος, υπενθυμίζει ότι μόλις πριν τέσσερις μήνες η κυβέρνηση ψήφισε τον ν. 5220/2025 για την «αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων», που προέβλεπε:
• Ίδρυση Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας (“πύργος ελέγχου”) για real-time παρακολούθηση του δικτύου
• Ψηφιακή πλατφόρμα Railway.gov.gr με γεωεντοπισμό μέσω HEPOS
• Ψηφιακό Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων και ηλεκτρονικά alerts για παραβάσεις
• Υποχρεωτικές ψυχομετρικές και ιατρικές δοκιμασίες για εργαζόμενους σε κρίσιμα καθήκοντα
• Εναρμόνιση με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/798 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
«Καμία από τις παραπάνω δεσμεύσεις δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί στην πράξη. Αντίθετα, η πραγματικότητα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο είναι ότι σχεδόν τρία χρόνια μετά τα Τέμπη, σημειώνονται ακόμη περιστατικά λανθασμένης χάραξης πορείας και δυσλειτουργίας των συστημάτων αλλαγής γραμμών», ανέφερε ο Βουλευτής.
Τέλος, σχολίασε και τις σημερινές δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού - που δεν βρήκε λανθασμένο χειρισμό στο περιστατικό, αλλά ισχυρίστηκε ότι η χάραξη πορείας σε διαφορετική από την προβλεπόμενη γραμμή είναι «σύνηθες στη λειτουργία του σιδηροδρόμου» - τονίζοντας ότι: «Ο μηχανοδηγός του τρένου δεν ενημερώθηκε έγκαιρα από τον σταθμάρχη για την βλάβη στα κλειδιά. Ακόμα και αν δεχθούμε ότι οι βλάβες είναι “κανονικότητα”, πέρα από την έγκαιρη ενημέρωση του μηχανοδηγού, εφόσον η βλάβη αφορούσε κλειδιά θα έπρεπε στον σταθμό να υπάρχει και κλειδούχος.
Όταν οι στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας θεωρούνται “πολυτέλεια” και οι βλάβες βαφτίζονται “κανονικότητα”, τότε μιλάμε αλλά για μια κυβέρνηση που έχει αποδεχθεί την επικινδυνότητα ως modus operandi».
Με την ερώτηση του, που συνυπογράφουν συνολικά 15 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος ζητά από τον Υπουργό να απαντήσει:
1. Αν γνωρίζει το περιστατικό και ποιες ενέργειες έχουν γίνει για τη διερεύνησή του.
2. Γιατί εξακολουθούν να σημειώνονται περιστατικά λανθασμένης χάραξης πορείας τρία χρόνια μετά τα Τέμπη.
3. Ποια μέτρα του νόμου 5220/2025 έχουν υλοποιηθεί και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής τους.
4. Ποια είναι η πρόοδος στην εγκατάσταση τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης και ETCS στο σύνολο του δικτύου.
5. Τι μέτρα λαμβάνονται για στοιχειώδεις συνθήκες ασφάλειας και φωτισμού στους σιδηροδρομικούς σταθμούς.
6. Πώς δικαιολογεί την απόσταση μεταξύ κυβερνητικών εξαγγελιών και της σημερινής αποκαρδιωτικής πραγματικότητας.
Το Γραφείο Τύπου

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου