Το νέο Ρυθμιστικό δεν κρύβει την προτίμησή του προς τα μέσα σταθερής τροχιάς και προβλέπει νέες γραμμές μετρό, τραμ και προαστιακού, δίνοντας μάλιστα έμφαση στο τελευταίο μέσο. Μέσα στην επόμενη δεκαετία φιλοδοξεί να αυξήσει κατά 20% το επιβατικό κοινό μέσω νέων έργων, που αφορούν:
Οι σχεδιασμοί, που είχαν παρουσιαστεί την άνοιξη του 2009 από το τότε υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, προέβλεπαν, εκτός από τη νότια επέκταση, νέο αυτοκινητόδρομο, που θα ξεκινούσε από την Αγία Μαρίνα, θα διέσχιζε τα Μεσόγεια για να φτάσει στη βορειο-ανατολική Αττική και να δημιουργήσει μαζί με την Ποσειδώνος ένα νέο δακτύλιο στην Αττική. Προέβλεπε μεγάλη σήραγγα στον Υμηττό, με μεγάλο κόμβο στο στρατόπεδο Σακέττα και έξοδο στην ανατολική πλευρά του Υμηττού.
Οχι στην υποθαλάσσια
«Ηταν προεκλογικά προγράμματα που δεν τα πίστευαν ούτε αυτοί που τα είχαν εξαγγείλει», είπε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Νίκος Σηφουνάκης. Υπάρχουν ωστόσο αντιρρήσεις από τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, που σχεδιάζει νέα σήραγγα στην Αργυρούπολη. Είναι γεγονός ότι το 33% των επιβατών του αεροδρομίου στα Σπάτα προέρχεται από τα νότια προάστια.
Η βελτίωση της σύνδεσης, σύμφωνα με τον Οργανισμό Αθήνας, μπορεί να γίνει με αναβάθμιση της Βάρης-Κορωπίου και την κατασκευή μιας γραμμής σταθερής τροχιάς. Το νέο Ρυθμιστικό δεν προβλέπει επίσης την υποθαλάσσια σύνδεση του Περάματος με τη Σαλαμίνα, ενώ δίνει έμφαση στο νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη , που θα συντομεύσει τη σύνδεση της νότιας με τη βόρεια Ελλάδα κατά 30 λεπτά και θα απαλλάξει το οδικό δίκτυο της Αττικής (Αττική οδός, Λεωφόροι Καβάλας και Κηφισού) από τα διερχόμενα φορτηγά.
Εμφαση στον προαστιακό
Το νέο Ρυθμιστικό δεν κρύβει την προτίμησή του προς τα μέσα σταθερής τροχιάς και προβλέπει νέες γραμμές μετρό, τραμ και προαστιακού, δίνοντας μάλιστα έμφαση στο τελευταίο μέσο. Μέσα στην επόμενη δεκαετία φιλοδοξεί να αυξήσει κατά 20% το επιβατικό κοινό μέσω νέων έργων, που αφορούν:
* ΜΕΤΡΟ. Αφορά τη νέα γραμμή 4, που έχει υποστεί σημαντικές βελτιώσεις και θα ξεκινά από τον Περισσό, ώστε να εξασφαλίζεται η σύνδεση με τον Ηλεκτρικό. Θα περνά από πυκνοδομημένες γειτονιές στο Γαλάτσι, την Κυψέλη και τα Εξάρχεια, για να φτάσει στο σταθμό Πανεπιστήμιο και να συνεχίσει μέσω Κολωνακίου στον Ευαγγελισμό, όπου προστίθεται νέος κλάδος προς Καισαριανή -Βύρωνα και ενδεχομένως Υμηττό και Πανεπιστημιούπολη. Η κυρίως γραμμή θα συνεχίζει προς Κατεχάκη και μέσω της λεωφόρου Κηφισίας θα καταλήγει στο Μαρούσι.
* ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ. Προβλέπονται διακλαδώσεις της υπάρχουσας γραμμής προς Λαύριο και Ραφήνα, που θα εξελιχθούν σε βασικά λιμάνια για τα δρομολόγια του Αιγαίου.
* ΤΡΑΜ. Οι βασικότερες επεκτάσεις θα φέρουν τις γραμμές ώς τα Πατήσια, αλλά κυρίως στον Πειραιά και στην παραλιακή ακτογραμμή, που σήμερα σταματά στη Βούλα.
πηγή enet.gr
Οι σχεδιασμοί, που είχαν παρουσιαστεί την άνοιξη του 2009 από το τότε υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, προέβλεπαν, εκτός από τη νότια επέκταση, νέο αυτοκινητόδρομο, που θα ξεκινούσε από την Αγία Μαρίνα, θα διέσχιζε τα Μεσόγεια για να φτάσει στη βορειο-ανατολική Αττική και να δημιουργήσει μαζί με την Ποσειδώνος ένα νέο δακτύλιο στην Αττική. Προέβλεπε μεγάλη σήραγγα στον Υμηττό, με μεγάλο κόμβο στο στρατόπεδο Σακέττα και έξοδο στην ανατολική πλευρά του Υμηττού.
Οχι στην υποθαλάσσια
«Ηταν προεκλογικά προγράμματα που δεν τα πίστευαν ούτε αυτοί που τα είχαν εξαγγείλει», είπε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Νίκος Σηφουνάκης. Υπάρχουν ωστόσο αντιρρήσεις από τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, που σχεδιάζει νέα σήραγγα στην Αργυρούπολη. Είναι γεγονός ότι το 33% των επιβατών του αεροδρομίου στα Σπάτα προέρχεται από τα νότια προάστια.
Η βελτίωση της σύνδεσης, σύμφωνα με τον Οργανισμό Αθήνας, μπορεί να γίνει με αναβάθμιση της Βάρης-Κορωπίου και την κατασκευή μιας γραμμής σταθερής τροχιάς. Το νέο Ρυθμιστικό δεν προβλέπει επίσης την υποθαλάσσια σύνδεση του Περάματος με τη Σαλαμίνα, ενώ δίνει έμφαση στο νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη , που θα συντομεύσει τη σύνδεση της νότιας με τη βόρεια Ελλάδα κατά 30 λεπτά και θα απαλλάξει το οδικό δίκτυο της Αττικής (Αττική οδός, Λεωφόροι Καβάλας και Κηφισού) από τα διερχόμενα φορτηγά.
Εμφαση στον προαστιακό
Το νέο Ρυθμιστικό δεν κρύβει την προτίμησή του προς τα μέσα σταθερής τροχιάς και προβλέπει νέες γραμμές μετρό, τραμ και προαστιακού, δίνοντας μάλιστα έμφαση στο τελευταίο μέσο. Μέσα στην επόμενη δεκαετία φιλοδοξεί να αυξήσει κατά 20% το επιβατικό κοινό μέσω νέων έργων, που αφορούν:
* ΜΕΤΡΟ. Αφορά τη νέα γραμμή 4, που έχει υποστεί σημαντικές βελτιώσεις και θα ξεκινά από τον Περισσό, ώστε να εξασφαλίζεται η σύνδεση με τον Ηλεκτρικό. Θα περνά από πυκνοδομημένες γειτονιές στο Γαλάτσι, την Κυψέλη και τα Εξάρχεια, για να φτάσει στο σταθμό Πανεπιστήμιο και να συνεχίσει μέσω Κολωνακίου στον Ευαγγελισμό, όπου προστίθεται νέος κλάδος προς Καισαριανή -Βύρωνα και ενδεχομένως Υμηττό και Πανεπιστημιούπολη. Η κυρίως γραμμή θα συνεχίζει προς Κατεχάκη και μέσω της λεωφόρου Κηφισίας θα καταλήγει στο Μαρούσι.
* ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ. Προβλέπονται διακλαδώσεις της υπάρχουσας γραμμής προς Λαύριο και Ραφήνα, που θα εξελιχθούν σε βασικά λιμάνια για τα δρομολόγια του Αιγαίου.
* ΤΡΑΜ. Οι βασικότερες επεκτάσεις θα φέρουν τις γραμμές ώς τα Πατήσια, αλλά κυρίως στον Πειραιά και στην παραλιακή ακτογραμμή, που σήμερα σταματά στη Βούλα.
πηγή enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου