Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη, 10 Οκτωβρίου 2018

Όταν ο ΣΕΒ επαναστατεί .... (Τι δεν καταλαβαίνεις;)

Επιστολή διαμαρτυρίας στην υπουργό Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου και στον γ.γ. Ανδρέα Νεφελούδη για την ένταξη των λιμενεργατών στα Βαρέα Ανθυγιεινά Επαγγέλματα (ΒΑΕ) απέστειλε ο ΣΕΒ εγκαλώντας το υπουργείο Εργασίας για... αυθαιρεσία!

Συγκεκριμένα, στην επιστολή, που παρουσιάζει σήμερα η «Αυγή», οι βιομήχανοι, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν καμιά θεσμική αρμοδιότητα, εγκαλούν την υπουργό Εργασίας για την υπαγωγή στα ΒΑΕ των εργαζομένων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Λιμένος Πειραιά, κάνοντας λόγο για... «αυθαίρετη υπαγωγή».

Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως ο ΣΕΒ εμφανίζεται ως εκπρόσωπος της COSCO. Μόνο που η COSCO συμφώνησε στην τριμερή διαπραγμάτευση για την επέκταση των ΒΑΕ. Επομένως, οι βιομήχανοι επιβεβαιώνουν ότι εδώ και καιρό έχει υπερβεί τον ρόλο του θεσμικού «κοινωνικού εταίρου». Και συμπεριφέρονται ως πολιτικός φορέας ακραία νεοφιλελεύθερος, που ζητεί παντού τον αποχαρακτηρισμό των ΒΑΕ.

Αυθαίρετη και προσβλητική παρέμβαση

Ο γ.γ. του υπουργείου Εργασίας απαντώντας στον ΣΕΒ σημειώνει ότι «εκφράσεις όπως 'αυθαίρετη υπαγωγή...' είναι απολύτως προσβλητικές για έναν θεσμό που όταν λαμβάνει αποφάσεις που επηρεάζουν τις τύχες ανθρώπων και παίρνει υπόψη του όλα τα δεδομένα...»

Αναφερόμενος στην απόφαση των υπουργείων Εργασίας και Ναυτιλίας σημειώνει: «Είναι η καθιέρωση ενιαίας αντιμετώπισης και ίσων όρων εργασίας για τους εργαζομένους που απασχολούνται σε παρόμοιες ή ίδιες εργασίες ανεξαρτήτως εργοδότη».

Και αυτό καθώς οι εργαζόμενοι στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού κάνουν την ίδια δουλειά με αυτούς που εργάζονται στον προβλήτα Ι, με μόνη, πολύ σημαντική όμως, διαφορά ότι οι τελευταίοι υπάγονται στα ΒΑΕ, ενώ αυτοί των ΙΙ και ΙΙΙ όχι, για την ίδια δουλειά".

Συμφωνία σε τριμερές επίπεδο

«Αποκαταστήσαμε μια αδικία και ο ΣΕΒ επαναστάτησε» συνεχίζει ο Αν. Νεφελούδης και όσον αφορά την ουσία αναφέρεται στο χρονικό της συμφωνίας σε τριμερές επίπεδο που άνοιξε τον δρόμο για την επέκταση των ΒΑΕ:

* Το ζήτημα του χαρακτηρισμού ως ΒΑΕ της εργασίας στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ τέθηκε από τις αρχές του 2016 σε τριμερή συνάντηση των εργολαβικών εταιρειών, του εκπροσώπου του παραχωρησιούχου, των εργαζομένων (ΕΝΕΔΕΠ) και εμού, όπως και συνεργατών του υφυπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Σε εκείνη τη συνάντηση συμφωνήθηκε να εκκινήσουν οι εκ του νόμου προβλεπόμενες διαπιστωτικές πράξεις, χωρίς την ένσταση από καμιά πλευρά και με τη δέσμευση από την πλευρά του υπουργείου Εργασίας ότι ο όποιος ενδεχόμενος χαρακτηρισμός δεν θα είχε αναδρομική ισχύ, είτε για τους εργαζομένους είτε για τους εργοδότες.

* Ως εκ τούτου, στις 7.1.2016 δόθηκε γραπτή εντολή του κ. υφυπουργού για να «διενεργηθεί επιτόπια διερεύνηση των πραγματικών συνθηκών απασχόλησης προσωπικού στις προαναφερόμενες εγκαταστάσεις του ΟΛΠ».

* Στις 10.5.2016 παραδόθηκε από την αρμόδια επιτροπή που διενήργησε την επιτόπια έρευνα, πολυσέλιδη Έκθεση Διαπιστώσεων, η οποία κατέληγε στην κάτωθι εισήγηση: «…κατόπιν των όσων εκτέθηκαν, ΕΙΣΗΓΟΥΜΕΘΑ την υπαγωγή στις διατάξεις του ΚΒΑΕ των απασχολουμένων στους χώρους διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του Σ.ΕΜΠΟ, δυνάμει της διάταξης της περ.41 του Κ.Α. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ όπως ισχύει μετά την 1.1.2012». Με την παραπάνω έκθεση του αρμόδιου οργάνου καταρρέει πλήρως ο ισχυρισμός των συντακτών της «έκθεσης» του ΣΕΒ.

* Το υπουργείο Ναυτιλίας δεν υποκατέστησε κανέναν διότι η απόφαση για τον χαρακτηρισμό ως ΒΑΕ των επαγγελμάτων και εργασιών στον χώρο ΔΕΝ ήταν του Ναυτιλίας, αλλά του υπουργείου Εργασίας και μάλιστα διά του υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Πετρόπουλου, που αποδέχθηκε την παραπάνω Έκθεση Διαπίστωσης. Άρα και η δεύτερη, θεωρητικά, ουσιώδης «διαπίστωση» του ΣΕΒ είναι ανακριβής ακριβώς διότι δεν μπήκε στο βάθος της υπόθεσης, αλλά στηρίχτηκε σε ένα δελτίο Τύπου, όπως ο ίδιος ο ΣΕΒ αναφέρει στο γράμμα του (!).

* Τέλος, η παρέμβαση των υπουργείων Ναυτιλίας και Εργασίας κάθε άλλο από μονομερής ήταν. Όλα ξεκίνησαν από την τριμερή συνάντηση που προαναφέρθηκε, συνεχίστηκαν με τις συναντήσεις στο υπουργείο Ναυτιλίας σε τριμερές επίπεδο και κατέληξαν πάλι σε τριμερές επίπεδο στις 18.6.2018 στο υπουργείο Εργασίας...

ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΙΟ 

Είναι πραγματικά απίστευτο το πόσο έχει αποθρανσυθεί η εργοδοσία στην Ελλάδα. Δεν είναι μόνο η κρίση των τελευταίων 10 χρόνων που τους έδωσε το δικαίωμα να φέρονται ως αγάδες (με την παράλληλη διάλυση του ΣΕΠΕ μέχρι τις αρχές του 2015), αλλά και η πλήρης απορύθμιση στις εργασιακές σχέσεις, ευθύνη για την οποία έχουν ΚΑΙ τα συνδικάτα με τις πλειοψηφίες τους τα τελευταία 20 -30 χρόνια, να θέλουν να μας πείσουν ότι είμαστε "Εταίροι" με τους εργοδότες. ΔΕΝ είμαστε και δεν πρόκειται να γίνουμε ποτέ. 
Εμείς είμαστε η εργατική τάξη και αυτοί είναι η ελίτ που θέλει να εκμεταλλεύεται τον πλούτο που παράγουμε, με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Φτάσανε στο σημείο, οι "Εταίροι¨ να καταγγέλλουν την ένταξη των λιμενεργατών στα ΒΑΕ! Αξίζει αναγνώριση στο Υπουργείο Εργασίας για την στάση του.Γιατί κάποια στιγμή πρέπει να λέμε και την ΑΛΗΘΕΙΑ για το τι συμβαίνει και την προσπάθεια που γίνεται στα εργασιακά τα τελευταία 3 χρόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου