Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024

Οικονομικά αποτελέσματα 2023 της Hellenic Train: Έσοδα 97,02 εκατ., με ζημιές 65,09 εκατ. Δάνεια 70 εκατ. από Trenitalia

 


Κατά τη διάρκεια του 2023, η Hellenic Train κατέγραψε δραστική μείωση των συνολικών εσόδων της, που οφείλεται, όπως αναφέρει η εταιρεία, στα αναπάντεχα γεγονότα, τα οποία επηρέασαν κατά μεγάλο ποσοστό την ικανότητα της εταιρείας να παρέχει μεταφορικές υπηρεσίες, τόσο στο εμπορικό κοινό, όσο και στο εμπορευματικό.

Επιμέλεια: Φ. Φωτεινός 

Ο κύκλος εργασιών που αφορά τα έσοδα από εισιτήρια για το 2023 ανήλθε σε €46.666.048 έναντι €82.103.990 την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ήτοι μείωση περίπου 43,16%, η οποία οφείλεται κυρίως στην διακοπή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, λόγω του δυστυχήματος των Τεμπών και των καταστροφών που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία Daniel.

Τα έσοδα από μεταφορά επιβατών μειώθηκαν κατά 41,95%, ενώ τα έσοδα από μεταφορά εμπορευμάτων μειώθηκαν κατά 47,18%.

Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας(συμπεριλαμβανομένων των χρηματοοικονομικών εσόδων και των άγονων γραμμών) μειώθηκαν από €153.897.412 το 2022 σε €97.023.163 το 2023 (-36,96%).

Τα έξοδα

Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα της εταιρείας μειώθηκαν από €126.111.228 το 2022 σε €121.529.482 το 2023 (-3,63%). Η μεταβολή είναι αποτέλεσμα, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, αντίθετων διακυμάνσεων σε διαφορετικά στοιχεία κόστους.

Το κόστος προσωπικού αυξήθηκε, από €47.756.114 σε €48.613.767, λόγω των διατάξεων της ισχύουσας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και της αύξησης του αριθμού προσωπικού. Το ενεργειακό κόστος μειώθηκε δραστικά, λόγω της μειωμένης κυκλοφορίας.

Πιο συγκεκριμένα, το κόστος έλξης ηλεκτρικής ενέργειας μειώθηκε από €14.889.985 το 2022 σε €8.778.410 το 2023, ενώ το κόστος καυσίμων μειώθηκε από €11.520.747 το 2022 σε €6.916.073 το 2023.

Σημαντική μείωση σημειώθηκε και στα τέλη χρήσης δικτύου (από €18.240.282 το 2022, σε €13.605.486 το 2023), λόγω μείωσης των σιδηροδρομικών χιλιομέτρων για το 2023.

Ωστόσο, λόγω της μειωμένης κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, σημειώθηκε ραγδαία αύξηση στο κόστος μισθωμένων μέσων μεταφοράς, όπως για παράδειγμα λεωφορεία, από €2.322.225 το 2022 σε €6.664.298 το 2023.

Επίσης τα λοιπά διάφορα έξοδα αυξήθηκαν από €15.163.750 το 2022 σε €20.655.653 το 2023, κυρίως λόγω του τέλους χαρτοσήμου που ανέρχεται σε €1,5 εκ. περίπου.

Σημειωτέων ότι, λόγω της μείωσης των εισπράξεων, η ανάγκη για χρηματοδότηση από τον μέτοχο, την Trenitalia, αυξήθηκε σημαντικά, με αποτέλεσμα η μητρική εταιρεία να υποστηρίξει την εταιρεία, μέσω εκταμιεύσεων ποσού €70 εκ. σε δάνεια το 2023.

Όλοι οι παραπάνω παράγοντες οδήγησαν το Adjusted EBITDA της εταιρείας, από κέρδος €27.786.185 το 2022 σε ζημιές €24.506.319 το 2023, και το EBITDA από κέρδος €25.106.531 το 2022 σε ζημιές €31.930.936 το 2023, με τις καθαρές ζημιές να φτάνουν τα 65,06 εκατ.

Προς Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου 

“Παρά το δύσκολο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί, η εταιρεία έχει ήδη καταρτίσει σχέδια για την επανεκκίνηση των επενδυτικών της σχεδίων στην Ελλάδα, με στόχο την συνεχή επιδίωξη της ασφάλειας, της αξιοπιστίας και του εκσυγχρονισμού των εργασιών της.

Επίσης, δεδομένου ότι κατά την 31.12.2023 τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας έχουν καταστεί αρνητικά και συντρέχουν οι διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 119 του Ν.4548/2018, η Διοίκηση της εταιρείας θα συγκαλέσει την Γενική Συνέλευση των Μετόχων εντός έξι μηνών από την ημερομηνία αναφοράς ώστε να ληφθούν κατάλληλα μέτρα (μεταξύ άλλων και της αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου) για την απαιτούμενη ανακεφαλαίοποίηση της εταιρείας”, αναφέρεται.

www.metaforespress.gr -Φώτης Φωτεινός 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου