Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 23 Ιουλίου 2024

Οι δικαστικές υποθέσεις της Hellenic Train που καθορίζουν εξελίξεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο

 Σημαντικές είναι οι δικαστικές υποθέσεις που εκκρεμούν για τη Hellenic Train, η έκβαση των οποίων καθορίζει εξελίξεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο και την ελληνική σιδηροδρομική αγορά.


Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός


Έως τις αρχές του έτους, οι δικαστικές υποθέσεις, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει και υποστηρίζει η HT, είχαν ως εξής:

-Ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων – RAIL CARGO LOGISTICS GOLDAIR

Η RAILCARGO LOGISTICS GOLDAIR S.A., όπως αναφέρει η HT, υπέβαλε αίτηση ενώπιον της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΡΑΣ) κατά της Εταιρείας.

Η RAILCARGO υποστηρίζει ότι η HT παραβιάζει τις υποχρεώσεις της που απορρέουν από τη νομοθεσία περί ανταγωνισμού (με την άρνησή της να της παρέχει ορισμένες υπηρεσίες και την υπερβολική τιμολόγηση στη σύμβαση για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης).

Η HT απέρριψε τα επιχειρήματα και τα θεωρεί αβάσιμα και υπέβαλε την υπεράσπισή της στις 10.2.2020.

Η ακρόαση πραγματοποιήθηκε στις 12.10.2020 ενώπιον της ολομέλειας της ΡΑΣ.

Κατά την ακρόαση, η HT υπέβαλε τις δεσμεύσεις της σχετικά με (α) παροχή καθορισμένων υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς, (β) παροχή υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού και (γ) το μοντέλο κοστολόγησης για τις υπηρεσίες των υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού.

Περαιτέρω, η HT δεσμεύτηκε να παράσχει υποδείγματα συμβάσεων στη Ρ.Α.Σ. για τα σημεία (α), (β), καθώς και το μοντέλο κοστολόγησης που χρησιμοποιήθηκε. Τα παραπάνω αναφέρονται αναλυτικά στην υπ’ αριθμ. 14006/12.10.2020 απόφαση της ΡΑΣ (δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β.5421/09-12-2020), με την οποία ορίζεται η προθεσμία παράδοσης των αιτούμενων εγγράφων από την εταιρεία. Η HT έχει ήδη υποβάλει τα παραπάνω έγγραφα, στις 29.12.2020.

Μετά τον έλεγχο από εξωτερικό σύμβουλο στον οποίο η Ρ.Α.Σ. ανέθεσε το έργο της αναθεώρησης της προτεινόμενης φόρμουλας τιμολόγησης της εταιρείας για τις υπηρεσίες συντήρησης και αφού μεσολάβησαν ορισμένες διευκρινίσεις και προσαρμογές, η ΡΑΣ με την Απόφαση αριθ. 2299/29.11.2021 επαλήθευσε ότι έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος της φόρμουλας τιμολόγησης για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και ενέκρινε το υπόδειγμα σύμβασης της Εταιρείας για υπηρεσίες συντήρησης.

Η ΡΑΣ, με την υπ’ αριθμ. 2299/29.11.2021 απόφασή της επιβεβαίωσε ότι ολοκλήρωσε τον έλεγχο του τύπου τιμολόγησης για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και ενέκρινε το υπόδειγμα σύμβασης της Εταιρείας για τις υπηρεσίες συντήρησης.

Η ΡΑΣ επέδωσε στην εταιρεία την υπ’ αριθμ. 1648/21.6.2022 απόφασή της με την οποία καλεί την ΗΕLLENIC TRAIN Α.Ε. σε ακρόαση της 11.7.2022 σχετικά με την εξέταση της ορθής και αποτελεσματικής εφαρμογής των δεσμεύσεων που ανέλαβε η εταιρεία σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 14006/2020 απόφαση της ΡΑΣ.

Η ακρόαση πραγματοποιήθηκε τελικά στις 11.9.2022 και η απόφαση εκκρεμεί.

-Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού (Ε.Ε.Α.) – Καταγγελία ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΤΙΩΝ LOGISTICS GOLDAIR

Η ΗΤ παρέλαβε στις 31.3.2021 το έγγραφο με Αριθ. οικ.2813/30.3.2021 της Ε.Ε.Α. δυνάμει του οποίου ζητείται από την HELLENIC TRAIN να παράσχει ορισμένες πληροφορίες και τεκμηρίωση που περιέχονται σε αυτήν και αφορούν κυρίως τη δραστηριότητά της σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευματικών προς την Ε.Ε.Α, στοιχεία που ζητήθηκαν στο πλαίσιο της καταγγελίας που είχε υποβληθεί στην Ε.Ε.Α. με την υπ’ αριθμ. 2468/18.3.2021 και η σχετική έρευνα που ξεκίνησε από την Ε.Ε.

Στο πλαίσιο της καταγγελίας η Rail Cargo Logistics Goldair S.A. υποστηρίζει ότι η εταιρεία έχει υιοθετήσει ανταγωνιστικές πρακτικές εις βάρος των πελατών της, οδηγώντας σε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αντίστοιχη αγορά.

Επιπλέον, η Rail Cargo Logistics Goldair S.A. αναφέρεται στο επιχείρημα της διασταυρούμενης επιδότησης για την κατανομή του κόστους συντήρησης για το τροχαίο υλικό που χρησιμοποιείται για εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές (το οποίο συνδέεται με τις διατάξεις ΥΔΥ).

Τέλος, η Rail Cargo Logistics Goldair S.A. αναφέρεται, όπως υποστηρίζει η HT, σε δήθεν ανταγωνιστικές πρακτικές της εταιρείας σε σχέση με την πρόσληψη μηχανοδηγών.

Η εταιρεία υπέβαλε εμπρόθεσμα τις ζητούμενες πληροφορίες και τεκμηρίωση δυνάμει της Επιστολής της με αριθμ. 40347/21/Δ2/10.5.2021, απορρίπτοντας επίσης τον ισχυρισμό του καταγγέλοντος.

Βάσει της γραπτής “εντολής διενέργειας ελέγχου” με αρ. πρωτ. 5374/31-05-2022, και στο πλαίσιο καταγγελίας που διερευνά η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού κατά της Εταιρείας, κλιμάκιο υπαλλήλων της Ε.Ε.Α επισκέφθηκε αιφνιδιαστικά στις 2.6.2022 τα γραφεία της εταιρείας προκειμένου να εκτελέσει τα καθήκοντα της Ε.Ε.Α στο πλαίσιο της ανωτέρω εντολής, δηλαδή να διενεργήσει έρευνα/εξέταση/έλεγχο στα φυσικά και ηλεκτρονικά αρχεία και φακέλους της εταιρείας.

Κατόπιν αυτού ορίστηκε ημερομηνία για την αποσφράγιση, όπως προβλέπεται από το νόμο, των συλλεχθέντων στοιχείων ενώπιον της Ε.Ε.Α. στις 19.7.2022.

Η διαδικασία αποσφράγισης πραγματοποιήθηκε στις 19.7.2022 και συνεχίστηκε στις 15.12.2022 ενώπιον της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η διαδικασία εκκρεμεί.

-Εθνική Αρχή Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.)

Δυνάμει του εγγράφου με αριθ. ΕΑΔ.Φ.249/21/ΟΙΚ.8135/12.3.2021, η Ε.Α.Δ. ζήτησε από την HT και τη ΓΑΙΑΟΣΕ την παροχή πληροφοριών σχετικά με δραστηριότητες συντήρησης που εκτελούνται σε τροχαίο υλικό κατά την περίοδο από 1.1.2017 έως 31.8.2017.

Η ΗΤ προσκόμισε τα αντίστοιχα ζητούμενα δικαιολογητικά, που διαθέτει εντός της καθορισμένης προθεσμίας (ήτοι στις 26.3.2021).

Η Ε.Α.Δ. δυνάμει του Εγγράφου της με Αρ. αριθμ. ΕΑΔ/Φ.249/21/16948/28.5.2021 ζήτησε πρόσθετες πληροφορίες και διευκρινίσεις επί των δικαιολογητικών που υπέβαλε η εταιρεία.

Επίσης, με το ίδιο έγγραφο, η Ε.Α.Δ. ζήτησε τεκμηρίωση σχετικά με συμβάσεις μίσθωσης χώρων (ακίνητα που βρίσκονται κοντά σε τερματικούς σταθμούς εμπορευμάτων) που συνήφθησαν μεταξύ της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. στις 20.7.2017.

Η εταιρεία έχει υποβάλει τις σχετικές πληροφορίες που διαθέτει στις 15.6.2021. Κατόπιν των ανωτέρω η Εθνική Αρχή Διαφάνειας δυνάμει εγγράφου της με Αρ. ΕΑΔ/Φ.249/21/οικ.2557/31.1.2022 ζήτησε τις απόψεις της Εταιρείας σε σχέση με τις δύο παραπάνω κατηγορίες θεμάτων.

Η Ε.Α.Δ. εξέδωσε έκθεση εξέτασης σχετικά με την έρευνα (αρ. αναφοράς Α306/20/ΕΜΠ.ΟΙΚ.351/23.5.2022), η οποία περιλαμβάνει ορισμένα συμπεράσματα σχετικά με τα δύο θέματα που αφορούν την εγκυρότητα των πράξεων που διενεργήθηκαν μεταξύ της ΓΑΙΑΟΣΕ και της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίες κατά την ημερομηνία αυτή ήταν αμφότερες οντότητες υπό δημόσιο έλεγχο.

Κατόπιν της διαδικασίας ενώπιον της Ε.Α.Δ (βλ. παραπάνω), η Ε.Α.Δ απέστειλε την αντίστοιχη έκθεση μαζί με τον φάκελο στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών, ο οποίος έχει κινήσει προανάκριση κατά πρώην μελών ΔΣ των εν λόγω εταιρειών. Η ποινική διαδικασία εκκρεμεί.

-Ελληνική Αρχή Σιδηροδρόμων (Σιδηροδρομικό δυστύχημα Τεμπών 28.2.2023)

Η ΡΑΣ εξέδωσε την απόφαση της για Ακρόαση με Αρ. 1466/17.5.2023 στο πλαίσιο της υπ’ αριθμ. 35/26.4.2023 απόφασης ΡΑΣ η οποία κάλεσε σε ακρόαση στις 7.6.2023 τόσο την Hellenic Train Α.Ε. όσο και τον ΟΣΕ ΑΕ στο πλαίσιο του ατυχήματος που έλαβε χώρα στα Τέμπη (σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών της ΗΤ, 57 νεκροί – επιβάτες και προσωπικό, 180 τραυματίες) για τυχόν παραβάσεις εκ μέρους τoυ προσωπικού της Hellenic Train του Γενικού Κανονισμού Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (άρθ. 120, 24), (β) διαδικασία SMS/MAN/0052 και (γ) Ευρωπαϊκός Κανονισμός 2019/773 (παρ. 14 Παραρτήματος Β).


Η ακρόαση αναβλήθηκε δυνάμει της Απόφασης της ΡΑΣ, με Αρ. 1691/6.6.2023 και η ημερομηνία νέας ακρόασης δεν έχει ακόμη καθοριστεί από την ΡΑΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου