Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα, 26 Μαρτίου 2018

Μπρα ντε φερ ΤΑΙΠΕΔ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το τίμημα πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ.

Ενα μπρα ντε φερ μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκίνησε τις τελευταίες ημέρες, με «έπαθλο» περίπου 10 εκατ. ευρώ.
Οι δύο πλευρές συγκρούονται για το τίμημα πώλησης της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατά την
υποβολή των προσφορών για το 100% της ΕΕΣΣΤΥ, σύμφωνα με πληροφορίες κατέθεσε τίμημα περίπου 10 εκατ. ευρώ, ενώ οι ανεξάρτητοι αποτιμητές και το ΤΑΙΠΕΔ έδειξαν ότι το δίκαιο τίμημα ανέρχεται κοντά στα 20 εκατ. ευρώ.

Ετσι, το ΤΑΙΠΕΔ κάλεσε την περασμένη εβδομάδα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να υποβάλει βελτιωμένη προσφορά, η οποία θα γεφυρώνει τη μεγάλη ποσοστιαία διαφορά των δύο τιμημάτων. Προς την κατεύθυνση αυτή, ο ενδιαφερόμενος επενδυτής έλαβε περιθώριο τριών εβδομάδων, και η υποχρέωση υποβολής της νέας προσφοράς λήγει στις 12 Απριλίου 2018. Επισήμως, η μακρά αυτή περίοδος αναθεώρησης του προσφερόμενου τιμήματος δικαιολογήθηκε από τη μεσολάβηση του Πάσχα, τόσο των Καθολικών (1η Απριλίου) όσο και των Ορθοδόξων (8 Απριλίου). Στην πραγματικότητα όμως τεστάρονται οι αντοχές των δύο πλευρών, μεταξύ πωλητή και αγοραστή. Κυρίως, ελέγχεται η αντοχή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να λειτουργήσει χωρίς την ΕΕΣΣΤΥ και στην πραγματικότητα να αφήσει τη συντήρηση του τροχιακού εξοπλισμού της, είτε σε ένα τρίτο ιδιώτη είτε –στη χειρότερη περίπτωση– στο ελληνικό Δημόσιο.

Ακόμη, πρέπει να επισημανθεί ότι η ΕΕΣΣΤΥ, στο πλαίσιο της αποκρατικοποίησής της, έχει «προικιστεί» με τις συμβάσεις τεχνικής συντήρησης του τροχιακού εξοπλισμού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για πέντε έτη. Οι συμβάσεις είναι λεόντειες υπέρ της πρώτης και συνεπώς, οικονομικά έχει νόημα να αποκτηθούν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράγοντες κοντά στη διαδικασία σημείωναν ότι η πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ γνώριζε εκ των προτέρων ότι ήταν ευκολότερη η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απ’ ό,τι της ΕΕΣΣΤΥ. Ετσι, η δεύτερη έπρεπε να γίνει πιο ελκυστική. Από την άλλη πλευρά, οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζουν ότι διέθεσαν 45 εκατ. ευρώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από τα οποία αν αφαιρεθούν τα ταμειακά διαθέσιμα, το τελικό ποσό ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ. «Δεν μπορούμε να δώσουμε 20 εκατ. ευρώ για την ΕΕΣΣΤΥ», αναφέρει πηγή από την πλευρά των αγοραστών. Ο ίδιος επισημαίνει ότι στον προϋπολογισμό του 2018 έχει εγγραφεί ποσό 5 εκατ. ευρώ.

Οπως και να έχει η κατάσταση, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ζητήσει από το ΤΑΙΠΕΔ να της διαθέσει τις παραδοχές των αποτιμήσεων των δύο συμβούλων της (KPMG, Grant Thorton), με στόχο να λάβει γνώση πού βρίσκεται το λάθος της αποτίμησης, δηλαδή στην πλευρά των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ ή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ολα δείχνουν ότι κάποια εσωτερικά μεγέθη της πωλούμενης επιχείρησης εκλαμβάνονται από τους συμβούλους των δύο πλευρών υπέρ του ΤΑΙΠΕΔ ή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ανάλογα με το ποιος δίνει την εντολή για την αποτίμηση.

Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί, αλλά από την αντίθετη κατεύθυνση, στην πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων. Τότε, οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ είχαν δώσει πολύ χαμηλότερες αποτιμήσεις από τα τιμήματα που προσέφεραν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές.

Βαγγελης  Μανδραβέλης -Καθημερινή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου