Η κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο έχει φτάσει στο απροχώρητο.
Είναι πλέον προφανές τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους εργαζόμενους ότι η κυβέρνηση, το υπουργείο, οι διοικήσεις των δημόσιων εταιρειών αλλά και η ιδιωτική HellenicTrain έχουν από ένα σημαντικό μερίδιο ευθύνης
για ότι έχει δημιουργηθεί.Τα τελευταία γεγονότα όπως καταγράφονται καθημερινά στην επικαιρότητα καταδεικνύουν ότι πλέον η ανικανότητα των κυβερνώντων και οι ολότελα λαθεμένες επιλογές τους έχουν οδηγήσει την κατάσταση του σιδηροδρόμου σε επίπεδο που μας γυρίζει πίσω σε κατάσταση τριτοκοσμικής χώρας. Τραίνα που σταματούν στη μέση του πουθενά, ακυρώσεις δρομολογίων σε καθημερινό επίπεδο, αντικατάσταση σιδηροδρομικών δρομολογίων με λεωφορεία, διακοπή της ηλεκτροδότησης σε πρωτοφανή συχνότητα. Οι επιβάτες δυσανασχετούν και οι εργαζόμενοι ταλαιπωρούνται καθώς υφίστανται τα αποτελέσματα αυτής της δυσμενούς κατάστασης.
Η κατάσταση αυτή είναι σαφές αποτέλεσμα των επιλογών της κυβέρνησης και ιδιαίτερα των επιλογών της ηγεσίας Καραμανλή (του μονίμως απόντος) και Μητσοτάκη. Η νέα σύμβαση που υπογράφηκε από την κυβέρνηση με την HellenicTrain (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) έχει χαρακτηριστικά αποικιακής σύμβασης που παγιώνει την τρέχουσα κατάσταση για μια δεκαπενταετία (10 +5 χρόνια). Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία έδειξε την αδυναμία της με το πολυδιαφημισμένο και πανάκριβο «ηλικιωμένο» τραίνο ETR-470 που σχεδόν κάθε μέρα όλο κάτι παθαίνει, η κυβέρνηση της παραχώρησε τον ουσιαστικό μονοπωλιακό ρόλο στην ελληνική αγορά για μια δεκαπενταετία παρέχοντάς της επιπλέον επιδοτήσεις άγονων γραμμών για όλα τα δρομολόγια ακόμα και αυτά του άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη αλλά και για τα δρομολόγια άγονων γραμμών. Βάφτισε επιπλέον άγονα ακόμα και τα τουριστικά δρομολόγια.
Στον τομέα των έργων επικρατεί απόλυτη αδράνεια (παρά τις μεγαλοστομίες για μεγάλο πακέτο έργων που είναι σε εξέλιξη). Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έργα που είχε δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση θα είχαν ολοκληρωθεί με το προηγούμενο χρονοδιάγραμμα. Δηλαδή οι ά(χ)ριστοι 3,5 χρόνια δεν κάνουν τίποτα . Επιπλέον η σημερινή κυβέρνηση με τις επιλογές τις ,έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο κρίσιμα έργα όπως ο σιδηροδρομικός άξονας Αθήνα – Πάτρα.Οι ατελέσφορες επιλογές κατέστησαν το έργο για την διασύνδεση της Πάτρας μη χρηματοδοτήσιμο, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η χώρα να επιστέψει τις επιδοτήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η ΕΡΓΟΣΕ χάνει το ρόλο της με ιδιωτικοποίηση του τομέα της διοίκησης των έργων και των μελετών ενώ με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου τα έργα που πρόκειται να υλοποιηθούν με αυτή τη διαδικασία αναμένεται να καθυστερήσουν τουλάχιστον μια πενταετία και θα τείνουν να δεσμεύσουν και τις επόμενες κυβερνήσεις.
Στο ΟΣΕ η κατάσταση είναι τραγική καθώς λόγω των συνταξιοδοτήσεων ο οργανισμός έχει αποδυναμωθεί πλήρως και νέες προσλήψεις δεν έχουν γίνει ούτε φαίνεται να προετοιμάζονται (εκτός από προσωρινές εντάξεις προσωπικού με μπλοκάκι που κατά κανόνα εξυπηρετούν ρουσφετολογικά συμφέροντα). Η εργασιακή ειρήνη έχει διαταραχθεί σε όλες τις εταιρείες καθώς πλέον για να αξιοποιηθεί κάποιος θα πρέπει να έχει μπάρμπα στην Κορώνη.
Η κατάσταση δεν πάει άλλο.
Είναι καιρός αυτή η ανίκανη
κυβέρνηση να φύγει.
Είναι καιρός να αναλάβει μια προοδευτική κυβέρνηση με όραμα για το δημόσιο σιδηρόδρομο και για την κάλυψη των αναγκών των πολιτών με φθηνές, συχνές και μαζικές συγκοινωνίες. Συγκοινωνίες που θα καλύπτουν το σύνολο τις χώρας και θα διευκολύνουν τους πολίτες στις μετακινήσεις τους.
Είναι καιρός να αναλάβει μια κυβέρνηση που έχει δείξει ότι ξέρει και μπορεί να ξαναφέρει την άνοιξη στο σιδηρόδρομο. Μια κυβέρνηση που καταλαβαίνει την αξία των δημόσιων αγαθών και σέβεται τις ανάγκες των πολιτών.
Είναι στο χέρι μας να κάνουμε αυτή την ευχή πραγματικότητα.
Ο.Μ. Σιδηροδρομικών Σύριζα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου