Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της ΡΑΣ, η Hellenic Train A.E καλείται ενώπιον της Επιτροπής Ακρόασης της ΡΑΣ για παράβαση διάταξης του άρθρου 28 (παργ. 5 Ν. 3891/2010), καθώς «δεν προχώρησε στην άμεση παροχή πληροφοριών και στοιχείων που αιτήθηκε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων διά της Προέδρου της κ. Ιωάννας Τσιαπαρίκου, προκειμένου να δώσει εξηγήσεις για τους λόγους που ακυρώνονται/καθυστερούν δρομολόγια, και παράλληλα να γνωστοποιήσει σχέδιο δράσης με το οποίο θα αποκαταστήσει την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού έργου».
Η παρέμβαση της προέδρου της ΡΑΣ πραγματοποιήθηκε με την κοινοποίηση σχετικού εγγράφου στις 21 Ιουλίου 2022, στο οποίο υπογραμμίζεται ότι τα προαναφερθέντα αιτήματα προς την Εταιρεία διατυπώνονται σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία η Μονάδα Ρύθμισης και Ελέγχου Σιδηροδρομικής Αγοράς της ΡΑΣ «γίνεται αποδέκτης πλήθους παραπόνων επιβατών που αφορούν καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων, τα οποία μάλιστα τείνουν να πάρουν μόνιμο χαρακτήρα».
Ωστόσο, αναφέρει η ΡΑΣ, η Hellenic Train A.E «δεν ανταποκρίθηκε με οποιονδήποτε τρόπο στο έγγραφο αίτημα της Αρχής, καθώς δεν παρείχε καμία πληροφόρηση τόσο για τους λόγους καθυστέρησης και ακύρωσης των δρομολογίων όσο και για το σχέδιο δράσης βάσει του οποίου θα εξηγούσε πότε και πώς θα ομαλοποιηθεί το σιδηροδρομικό έργο».
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ως ο Εθνικός Φορέας αρμόδιος για την ορθή εφαρμογή του Κανονισμού 1371/2007 για τα δικαιώματα των επιβατών, θεωρεί ότι «δεν μπορεί να υπάρξει καμία ανοχή σε οποιαδήποτε δυσλειτουργία θίγει το κοινωνικό αγαθό της απρόσκοπτης μετακίνησης των πολιτών, ενώ παράλληλα ενδέχεται να υπονομεύσει την ποιότητα του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου της χώρας και συνακόλουθα της εθνικής οικονομίας».
Η ακρόαση της Hellenic Train A.E ενώπιον της ειδικής Τριμελούς Επιτροπής Ακρόασης της ΡΑΣ θα πραγματοποιηθεί το αμέσως προσεχές διάστημα, καταλήγει η ανακοίνωση.
Δήλωση της Προέδρου της Ρ.Α.Σ.
«Η ανοχή μας έχει φτάσει στα όρια της. Δεν πρόκειται να ανεχτούμε τη συνέχιση μιας κατάστασης που καταπατά τα δικαιώματα των επιβατών», δηλώνει στη Voria.gr η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), Ιωάννα Τσιαπαρίκου. Βρισκόμαστε στάδιο των ερευνών προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες για το περιστατικό της προηγούμενης εβδομάδας, τονίζει και προσθέτει πως «χωρίς να θέλω να προκαταβάλλω κάποια απόφαση, να είστε σίγουροι πως θα προχωρήσουμε σε ό,τι προβλέπει η κείμενη νομοθεσία, αναφορικά με τις ευθύνες και τα πρόστιμα».
Η κ. Τσιαπαρίκου αναφέρει στη Voria.gr πως «αντί η κατάσταση να βελτιώνεται από πλευράς της Hellenic Train, αναφορικά με την εξυπηρέτηση των επιβατών, δυστυχώς βλέπουμε να γίνεται το αντίθετο». Όπως λέει χαρακτηριστικά, παλαιότερα είχαμε 1-2 καταγγελίες – παράπονα επιβατών κυρίως για καθυστερήσεις στα δρομολόγια τον μήνα, τώρα έχουμε δεκάδες την ημέρα…».
Σύμφωνα με την ίδια, η ΡΑΣ «έχει επικοινωνήσει με την Hellenic Train και ακόμη περιμένει τις απαντήσεις, αλλά πια τραβάμε μια γραμμή σε όλα αυτά. Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί». Όπως σημειώνει η κ. Τσιαπαρίκου για μας πάνω από όλα είναι η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και ξέρουμε πως επιλέγει το τρένο για τις μετακινήσεις τους, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους στις υπόλοιπες μεταφορές. Τα δικαιώματα των επιβατών πρέπει να είναι σεβαστά». «Έχουμε καθημερινά δεκάδες καταγγελίες και παράπονα απελπισμένων και εξαγριωμένων επιβατών. Η ΡΑΣ υπερασπιζόμενη τα δικαιώματα των επιβατών δεν θα δείξει πλέον καμία ανοχή ώστε η σιδηροδρομική επιχείρηση να διορθωθεί, να βελτιωθεί και να φτιάξει σχέδια έκτακτης ανάγκης», δηλώνει κατηγορηματικά η κ. Τσιαπαρίκου.
Υπενθυμίζεται πως μόλις πριν από λίγους μήνες και στη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίς» και πάλι η Hellenic Train αντιμετώπισε με ολιγωρία και λάθους χειρισμούς την εξυπηρέτηση των επιβατών, όπως έγινε και σε αντίστοιχο περιστατικό της προηγούμενης εβδομάδας. «Φαίνεται τώρα», όπως σημειώνει η κ. Τσιαπαρίκου στη Voria.gr, «ότι τα πράγματα δεν διορθώθηκαν. Απεναντίας. Κι εμείς ως Ρυθμιστική Αρχή, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, θα επιβάλουμε τις προβλεπόμενες κυρώσεις και σημειώστε πως τα πρόστιμα, σύμφωνα με τον νόμο, είναι ιδιαίτερα βαριά, εάν σκεφτεί κανείς πως μπορεί να φτάσουν και το 1 εκατ. ευρώ».
Καταλήγοντας η πρόεδρος της ΡΑΣ σημειώνει ότι τα προβλήματα δεκαετιών που αντιμετωπίζει ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα συνεχίζονται, σε πολλά επίπεδα, κι έχουν να κάνουν με την αναβάθμιση του δικτύου, την ενίσχυση του προσωπικού, αφού υπάρχουν ελλείψεις και λόγω των συνταξιοδοτήσεων, και οφείλει η Πολιτεία να προχωρήσει ταχύτερα και ουσιαστικότερα στην επίλυσή τους.
Πηγή: https://www.voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου