Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022

Π.Ε.Π.Ε. : Ανακοίνωση για Τροχαίο Υλικό - Έλλειψη μηχανοδηγών - ΣΕΠ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ


 Συνάδελφοι συναδέλφισες

 Αναγκαζόμαστε για άλλη μια φορά να σχολιάσουμε τα όσα  

αναφέρει στην τελευταία ανακοίνωση του το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσπαθώντας να αποκρύψει από τον σιδηροδρομικό κόσμο  και το επιβατικό κοινό τις πραγματικές ευθύνες για την κατάρρευση του σιδηροδρόμου και εμπλέκοντας τους μηχανοδηγούς σε σενάρια επιστημονικής φαντασίας.

                                    Κατάσταση - Τροχαίου Υλικού

Η  Π.Ε.Π.Ε. με επιστολές –αλλά και εξώδικο-  της έχει αναφερθεί στο θέμα ενώ είχαμε προκηρύξει στάση εργασίας και έγινε δημόσιος διάλογος στον ΟΜΕΔ τον Μάρτιο του 2022. Έκτοτε συστάθηκε επιτροπή (working groupστην οποία συμμετέχει με εκπροσώπους του ΚΑΙ το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παρότι δεν είχε αναφέρει τίποτα την περίοδο εκείνη τα όσα κατήγγειλε μας προκαλούν έκπληξη καθώς δεν έχει ειπωθεί τίποτα ΟΎΤΕ  στις συναντήσεις του working groupΟυσιαστικά καταγγέλλονται αξιόποινες πράξεις σε βάρος της περιουσίας του Δημοσίου. Αυτονόητα, οφείλουν να  κατονομάσουν τους υπευθύνους που δίνουν εντολές για την αποψίλωση του τροχαίου υλικού και να τους οδηγήσουν στην Ελληνική Δικαιοσύνη προστατεύοντας το Δημόσιο Συμφέρον. Πίσω από κάθε τέτοια εντολή –αν υφίσταται τέτοια εντολή - υπάρχει και υπογραφή φυσικού προσώπου.

             Έλλειψη Μηχανοδηγών – Αποκατάσταση της Αλήθειας

Το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσπαθώντας να δικαιολογήσει, εκ μέρους των πραγματικά υπευθύνων (Δηλαδή την πολιτική ηγεσία καίρια και στην συνέχεια  όσους  εκμεταλλεύονται την έλλειψη Κρατικού ελέγχου), την καθομολογουμένη πλέον κατάρρευση του σιδηροδρόμου,  επικαλείται την συμφωνία του Σωματείου μας με την Διοίκηση της Ηellenic Train, που ψηφίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ από το ΔΣ και που ένα από τα –πολλά- άρθρα της  προέβλεπε την μεταφορά  μέρους των θερινών  αδειών μηχανοδηγών σε μεταγενέστερο χρόνο μέσα στο καλοκαίρι.

Το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΔΕΝ  αναφέρει ότι η συμφωνία που υπέγραψε το Σωματείο μας  μετά από  συναντήσεις ΚΑΙ παρουσία ΟΛΩΝ των υψηλόβαθμων στελεχών της Διεύθυνσης Λειτουργίας (τελευταία στις 6 Ιουνίου) , στην ουσία μετέφερε ΜΟΝΟ μέρος από τις άδειες που θα δίνονταν τον Ιούνιο (και που συνήθως λόγω του διαστήματος αυτού ο αριθμός των εργαζομένων που κάνει χρήση τους, είναι  αισθητά μειωμένοςκαι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου.  Ελάχιστοι (περίπου το 10%)  από τους 190  μηχανοδηγούς ( επιπλέον 74 εκπαιδεύονται την περίοδο αυτή) μετέφεραν τις άδειες τους! Άρα σε καμία περίπτωση το χάος που προκλήθηκε δεν οφείλεται στην συμφωνία. Υπενθυμίζουμε ότι με  4 συμφωνίες που εξαναγκάσαμε την Hellenic Train (ή ΤΡΑΙΝΟΣΕ) να υπογράψει τα τελευταία 5 χρόνια, έχουν προσληφθεί 200 νέοι μηχανοδηγοί, ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΣ το παρόν και το μέλλον του Ελληνικού Σιδηρόδρομου.  

Ασφαλώς, έλλειψη μηχανοδηγών ΥΠΑΡΧΕΙ, καθώς  φέτος και σε σχέση με το καλοκαίρι του 2021 η Hellenic Train  «τρέχει»  ΠΕΡΣΟΤΕΡΑ δρομολόγια στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη παρότι η υποδομή βρίσκεται σε κατάσταση ημιδιάλυσης.

Το ίδιο ισχύει και για τα δρομολόγια στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης, τον Προαστιακό Πάτρας και την νέα Υπηρεσία Προαστιακού Λαμίας, Στυλίδα – Τιθορέας, ενώ επιπλέον  μηχανοδηγοί  απαιτούνται σε όλο το δίκτυο εξαιτίας σφαλμάτων και ελλείψεων της υποδομής και επιδομής.

Τα δρομολόγια αυτήν την περίοδο εκτελούνται ΧΑΡΗ ΣΤΗΝ ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ και τον απόλυτο επαγγελματισμό  ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΩΝ.

Η αλήθεια είναι ότι ΔΕΝ θα υπήρχε έλλειψη μηχανοδηγών, αν η πολιτική ηγεσία ΔΕΝ έκλεινε την σχολή του ΟΣΕ από τον Μάρτιο του 2020 έως και τον Μάιο του 2021 ακυρώνοντας τότε και όλες τις εκπαιδεύσεις που πραγματοποιούνταν  -για την κτήση πιστοποιητικών τύπου Β  σε γραμμές υψηλής επιβατικής κίνησης  (Προαστιακός Χαλκίδας – Railbus, Φλώρινα, Δράμα κτλπ).

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ αλήθεια  είναι ότι στην συμφωνία που υπέγραψε το Σωματείο μας με την Hellenic Trainπροβλεπόταν ότι  η εκπαίδευση των 74 νέων μηχανοδηγών θα ολοκληρωνόταν στις 5 Ιουλίου (αντί στις 8 Ιουνίου που συμπληρώνονταν οι 8 ημερολογιακά απαιτούμενοι μήνες). Αυτό δεν κατέστη δυνατό με ευθύνη της Εταιρείας,  καθώς ο «νέος»  υπηρεσιακός μηχανισμός που ανέλαβε την δομή εκπαίδευσης τον Φλεβάρη του 2022, δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στην  διαδικασία. Υπήρξε παταγώδης αποτυχία και  έτσι, οι εξετάσεις για τους νέους μηχανοδηγούς, μεταφέρθηκαν στις αρχές Σεπτέμβρη. Οι νέοι συνάδελφοι μας έζησαν τραγικές καταστάσεις, με προγράμματα εργασίας να εκδίδονται στις 8 το βράδυ για την επόμενη ημέρα ενώ μέχρι και 8 δόκιμοι βρέθηκαν σε ίδιο χώρο! Όλα αυτά καταγγέλθηκαν από το Σωματείο μας, με αποτέλεσμα  οι υπεύθυνοι για την εκπαίδευση να αντικατασταθούν. Αυτό ίσως και να ενόχλησε τους συνδικαλιστές του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ.


                                  Συνδικαλιστές και "εξουσία"

Για άλλη μια φορά το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ στοχοποιεί τους μηχανοδηγούς και το Σωματείο μας.

Τους  ενοχλούμε  καθώς ΟΛΑ τα μέλη του Διοικητικού μας Συμβουλίου (και τα 11) εργάζονται καθημερινά, χωρίς καμία εξαίρεση από κανένα μέρος του έργου. Κανένας  εκλεγμένος συνδικαλιστής της Π.Ε.Π.Ε. δεν κατέχει θέση ευθύνης σε καμία εταιρεία,  σε αντίθεση με συνδικαλιστές του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ που βρίσκονται σε πολλές θέσεις της Διοικητικής Πυραμίδας. (Ομαδάρχες, Τομεάρχες κτλπ).

Οι εργαζόμενοι είναι οι καλύτεροι κριτές και δεν είναι τυχαίο ότι στις εκλογές του Σωματείου μας συμμετείχαν 283  από τους 287 συνολικά μηχανοδηγούς που εργάζονται  στην  Hellenic Train (ποσοστό 98.6%) ενώ μόλις 2 (δύο) συμμετείχαν  σε αυτές του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και παρά την μεγάλη προσπάθεια που κατεβλήθη από γνωστούς παράγοντες για να διασπάσουν την Π.Ε.Π.Ε. 

Παρατηρούμε ωστόσο και αυτό ίσως εξηγεί την στάση των συνδικαλιστών του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ,  ότι η συνδικαλιστική πυκνότητα  σε αυτό το Σωματείο, διαρκώς απομειώνεται (εκπροσωπεί πλέον κάτω από το 34% των εργαζομένων στην Hellenic Train) καθώς οι νέοι εργαζόμενοι τόσο στον κλάδο κίνησης όσο και στην τεχνική βάση, εντάσσονται  στην πλειοψηφία τους στην ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μάλλον όχι τυχαία αφού οι εξελίξεις με την Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και τις αυξήσεις που επιφέρει για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους, ΔΙΚΑΙΩΣΑΝ τα 2 Σωματεία που την υπέγραψαν- διαπραγματεύτηκαν.

 

Ας μην συνεχίζουν λοιπόν να προκαλούν τους μηχανοδηγούς .

  Για πρώτη φορά όμως και στην Ιστορία του Σιδηροδρομικού Συνδικαλιστικού Κινήματος  Σωματείο καταφέρετε  διαρκώς και με τέτοιο μένος εναντίον άλλου Σωματείου Εργαζομένων, διακινώντας  ψεύδη και χυδαιότητες.      

Αναρωτιόμαστε γιατί και καλούμε και τους συναδέλφους μας να  πράξουν το ίδιο.                         

              Πειραιάς 11/8/2022

 Ο Πρόεδρος                   Ο Γενικός Γραμματέας 


Κ. Γενιδούνιας                         Α. Ποργιάζης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου