Στην Ερώτηση που υπογράφουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, Νίκος Αμπατιέλος, Βιβή Δάγκα, Σεμίνα Διγενή, Λιάνα Κανέλλη, Νίκος Καραθανασόπουλος, Χρήστος Κατσώτης, Αφροδίτη Κτενά, Διαμάντω Μανωλάκου και Χρήστος Τσοκάνης αναφέρεται ειδικότερα:
«Σοβαρά προβλήματα υπάρχουν σ’ όλο το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) και Οινόης, μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, λόγω παλαιότητας, φθοράς και ελλιπούς συντήρησής της, ενώ ήταν και είναι αναγκαία εδώ και πολλά χρόνια η συνολική αναβάθμισή της. Σ΄ αυτό το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής υπάρχουν σιδηροτροχιές και στρωτήρες που τοποθετήθηκαν ακόμα και πριν από 60 χρόνια και λόγω της παλαιότητας και της υπερβολικής καταπόνησής τους εμφανίζουν συχνά σπασίματα (θραύση σιδηροτροχιάς), που λόγω έλλειψης προσωπικού δεν εντοπίζονται έγκαιρα και φυσικά δεν επισκευάζονται έγκαιρα. Ειδικά πάνω σε καμπύλες, όπου η φθορά είναι πολύ μεγαλύτερη, έχει δημιουργηθεί μια εξαιρετικά επικίνδυνη κατάσταση για την κυκλοφορία των τρένων, που αντιμετωπίζεται μόνο με την τοποθέτηση βραδυποριών.
Το ίδιο επικίνδυνες για τη ζωή επιβατών και εργαζομένων είναι οι συχνές στρεβλώσεις της γραμμής σε περιόδους καύσωνα, οι συχνές πτώσεις δέντρων ή βράχων μέσα στη γραμμή -όπως η πιο πρόσφατη στις 20/7 στο Πολυδένδρι- με σοβαρό κίνδυνο εκτροχιασμού των τρένων που πέφτουν πάνω τους.
Το προσωπικό είναι κατά πολύ λιγότερο από αυτό που απαιτείται -ακόμα και με βάση το οργανόγραμμα του ΟΣΕ που προβλέπει 2098 θέσεις εργασίας και δεν είναι στελεχωμένες ούτε το 65%- και κυρίως στους κρίσιμους τομείς της γραμμής είναι απελπιστική η κατάσταση, όπως στο Τμήμα Συντήρησης Γραμμής Αθηνών που έχει στην ευθύνη του περίπου 700 χιλιόμετρα μονής γραμμής και συμπλεγμάτων γραμμών σε Θριάσιο, Μηχανοστάσιο, ΣΚΑ (στο τμήμα αυτό ανήκει και το ΣΚΑ–Οινόη) και καλύπτεται για όλο το 24ωρο από 15 εργαζόμενους (9 αορίστου χρόνου και 6 με Δ.Π.Υ.).
Οι διαμαρτυρίες των σωματείων των εργαζομένων για τη μη συντήρηση και αναβάθμιση της γραμμής και κυρίως των μηχανοδηγών, που κυκλοφορούν καθημερινά σε αυτή τη γραμμή και διαπιστώνουν την επικινδυνότητά της, είναι συνεχείς.
Κατά καιρούς ακούμε και διαβάζουμε εξαγγελίες για μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που εντάσσονται σε διάφορες συγχρηματοδοτήσεις, όπως οι πρόσφατες στις 17/7 που καλύπτει και την αναβάθμιση του τμήματος γραμμής ΣΚΑ – Οινόη μέσα στα επόμενα 4 χρόνια – αλλά έργα δεν βλέπουμε ή τα βλέπουμε να αρχίζουν, αλλά να μην τελειώνουν ποτέ.
Επειδή η κατασταση αυτού του τμήματος γραμμής είναι άκρως επικίνδυνη και προκειμένου να προλάβουμε νέα Τέμπη,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός:
- Τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την άμεση επισκευή και αντικατάσταση των πιο επικίνδυνων σημείων αυτού του τμήματος γραμμής.
- Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της συνολικής αναβάθμισης του συγκεκριμένου τμήματος γραμμής και αν έχει εξασφαλιστεί η επαρκής χρηματοδότησή του.
- Τι μέτρα θα πάρει για την πλήρη στελέχωση με μόνιμο προσωπικό των συνεργείων που ασχολούνται με τον έλεγχο, τη συντήρηση και την επισκευή της γραμμής στο συγκεκριμένο τμήμα, σε όλο το μήκος της γραμμής στη χώρα μας, αλλά και σε όλο τον ΟΣΕ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου