Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025

Μετά το ατύχημα δεν έγινε τεχνικός έλεγχος

  Η HELLENIC TRAIN ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΡΕΝΟΥ ΜΕ ΖΩΑ
Τίποτε φαίνεται πως δεν άλλαξε στον ελληνικό σιδηρόδρομο έπειτα από το έγκλημα των Τεμπών ● Η έλλειψη τεχνικού προσωπικού στη Λάρισα και η επιθεώρηση που δεν πραγματοποιήθηκε οδήγησαν σε ακινητοποίηση συρμού για 2,5 ώρες, ενώ οι συνέπειες θα μπορούσε να είναι πολύ
 πιο δυσάρεστες ● Οι δε υπεύθυνοι περί άλλα τυρβάζουν

Σοβαρότατη καταγγελία για παραποίηση στοιχείων σιδηροδρομικού ατυχήματος από τη διοίκηση της Hellenic Train προκύπτει μέσα από επιστολή του Σωματείου των Μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ) σχετικά με την αφαίρεση τεχνικού προσωπικού από τον σταθμό της Λάρισας.

Εκ πρώτης όψεως, η επιστολή των μηχανοδηγών (Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης) δείχνει να διαμαρτύρεται για την έλλειψη τεχνιτών οι οποίοι με την ιδιότητα του «επισκέπτη» καλούνται να ελέγχουν για πιθανά προβλήματα μια αμαξοστοιχία πριν ξεκινήσει για κάποια διαδρομή.

Ομως, αυτό που αποκαλύπτεται είναι ότι η Hellenic Train ενημέρωσε ψευδώς όταν ανακοίνωσε, στις 7 Δεκεμβρίου 2025, ότι μια αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με ζώο στην περιοχή της Ζάχαρης (σε μικρή απόσταση από τα Τέμπη) και ακινητοποιήθηκε για σχεδόν 2,5 ώρες. 

Χωρίς έλεγχο

Πιο συγκεκριμένα:

● Στις 23.10 το βράδυ της 7ης Δεκεμβρίου, η Hellenic Train ανακοίνωσε (το κείμενο παραμένει αναρτημένο στον ιστότοπο της εταιρείας) ότι «η αμαξοστοιχία 2592, που εκτελούσε το δρομολόγιο Λάρισα-Θεσσαλονίκη, ακινητοποιήθηκε στην περιοχή της Ζάχαρης λόγω βλάβης στη μάσκα της μηχανής, η οποία προκλήθηκε ύστερα από σύγκρουση με ζώο που βρισκόταν εντός των γραμμών».

● Το δρομολόγιο 2592 είναι ένα από τα πολλά του προαστιακού δικτύου μεταξύ Λάρισας και Θεσσαλονίκης και ξεκινά στις 19.35. Την ημέρα εκείνη εκτελέστηκε με την ίδια μηχανή που είχε φτάσει λίγη ώρα νωρίτερα εκτελώντας το δρομολόγιο 2591 το οποίο είχε ξεκινήσει στις 17.30 από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα. Ομως, στην επιστολή της ΠΕΠΕ αποκαλύπτεται ότι η σύγκρουση με ζώο είχε συμβεί στο προηγούμενο δρομολόγιο, το 2591, και όχι στο 2592!

● Με άλλα λόγια, η αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με το ζώο πηγαίνοντας προς Λάρισα, το τρένο συνέχισε την πορεία του, έφτασε στον σταθμό, αποβίβασε τον κόσμο και στη συνέχεια φόρτωσε και πάλι επιβάτες και ξεκίνησε χωρίς κάποιος να ελέγξει εάν από την πρόσκρουση υπήρχαν βλάβες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε κάτι πιο σοβαρό.

● Αυτός ο έλεγχος που δεν έγινε, «τεχνική επιθεώρηση» σύμφωνα με την ΠΕΠΕ, είναι κάτι που επιβάλλεται σε σταθμούς οι οποίοι θεωρούνται «αρχικοί». Δηλαδή από αυτούς ξεκινούν (και δεν διέρχονται απλώς) δρομολόγια, όπως ισχύει για τη Λάρισα.

● Γιατί, όμως, δεν υπήρχε προσωπικό να κάνει αυτή την τεχνική επιθεώρηση; Διότι, όπως καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί, τρεις μήνες νωρίτερα, η Διεύθυνση Λειτουργίας της Hellenic Train αποφάσισε να μην υπάρχει «επισκέπτης» τεχνικός στον σταθμό της Λάρισας, «προκειμένου το τεχνικό προσωπικό του Μηχανοστασίου Λάρισας» (που βρίσκεται σε απόσταση 160 μέτρων από τον σταθμό) «να επικεντρωθεί σε εργασίες συντήρησης του τροχαίου υλικού».

Ο αρμόδιος διευθυντής της εταιρείας, Ν. Αθανασόπουλος, ενημέρωσε γραπτά την ΠΕΠΕ ότι η ρύθμιση, που παραπέμπει σε εξοικονόμηση προσωπικού, «είναι προσωρινή», ενώ επικαλέστηκε άρθρο του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας (ΓΚΚ) το οποίο όμως δεν αφορά την εκκίνηση συρμών από αρχικό σταθμό όπου και πρέπει να επιθεωρούνται τεχνικά.

● Ως προς το τι τελικά συνέβη εκείνο το βράδυ, οι μηχανοδηγοί δίνουν ξεκάθαρα την εικόνα, γράφοντας: «Οπως γνωρίζετε, στις 7 Δεκεμβρίου 2025 ο συρμός 2591 προσέκρουσε κατά την πορεία του σε ζώα. Στη Λάρισα, όπου και είναι ο αρχικός σταθμός εκκίνησης του δρομολογίου 2592 (εκτελείται με την ίδια ηλεκτράμαξα 120020) -και παρότι επιβάλλεται και εκ του Κανονισμού ο τεχνικός έλεγχος της αμαξοστοιχίας-, ΔΕΝ υπήρχε τεχνίτης (Επισκέπτης) για τον τεχνικό έλεγχο.

Προειδοποίηση

Αποτέλεσμα ήταν λίγα λεπτά μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας 2592 αυτή να ακινητοποιηθεί, προφανώς λόγω της ζημιάς που προκάλεσε στην ηλεκτράμαξα η σύγκρουσή της με ζώα κατά την εκτέλεση του δρομολογίου 2591». Ακολουθεί μια τραγική διαπίστωση και μια ανατριχιαστική προειδοποίηση.

● «Η μη τεχνική επιθεώρηση της αμαξοστοιχίας 2592 στην αφετηρία δημιούργησε κίνδυνο για την ασφάλεια της κυκλοφορίας», λέει η ΠΕΠΕ και ζητά να ανακληθεί αμέσως η «προσωρινή» απόφαση για τους τεχνίτες-επισκέπτες. «Ουδείς μπορεί να προβλέψει τις συνέπειες από την πτώση της ποδιάς της ηλεκτράμαξας 120020 σε άλλες συνθήκες κινήσεως». Δηλαδή, εάν η ποδιά της μηχανής είχε «πέσει» την ώρα που το τρένο είχε αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα, ήταν πάνω σε στροφή ή σε σημείο όπου η γραμμή κάνει κάποια βύθιση...

● Πάντως, στη δική της ανακοίνωση εκείνη την ημέρα, η Hellenic Train απλώς ανήγγειλε ένα περιστατικό σαν να συνέβη στο τρένο προς Θεσσαλονίκη που μετέφερε 85 επιβάτες, ζητώντας τυπικά την κατανόηση για την καθυστέρηση των 140 λεπτών μέχρι να έρθει στο σημείο εφεδρική μηχανή, να τη ρυμουλκήσει στη Λάρισα και να αντικαταστήσει την ηλεκτράμαξα.

● Εάν η ανακοίνωση προέκυψε από λάθος εσωτερική ενημέρωση, το πρόβλημα είναι μείζον. Εάν υπήρξε σκόπιμη παραποίηση της διοίκησης, είναι ακόμη μεγαλύτερο. Και στις δύο περιπτώσεις φαίνεται πως τίποτε δεν άλλαξε από την εποχή του εγκλήματος των Τεμπών και η συγκάλυψη των ευθυνών παραμένει σταθερή αρχή στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

www.efsyn.gr - Άρης Χατζηγεωργίου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου