Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

Δίνουν 828.000 ευρώ για να διαφημίσουν την ανύπαρκτη «σιδηροδρομική μεταρρύθμιση»


 Όλα για την επικοινωνία: Την ώρα που ο σιδηρόδρομος καταρρέει μοιράζουν χρήμα για επικοινωνία

Μέχρι την 12η Δεκεμβρίου οι προσφορές για τη νέα καμπάνια που πρέπει να έχει
ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο του 2026.

Σκορπάνε χρήμα την ώρα που στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα εκτελούνται αυτή τη στιγμή μόλις 2 δρομολόγια την ημέρα έναντι 7 που εκτελούνταν όταν συνέβησαν τα Τέμπη.

Πώς «ακύρωσαν» με νόμο το σχέδιο επενδύσεων συνολικής αξίας 360 εκατομμυρίων ευρώ από την Hellenic Train.

Του Άρη Χατζηγεωργίου

Τρένα δεν έχουμε αλλά τρένα διαφημίζουμε…Πιστή στη βασική της αρχή ότι πολιτική σημαίνει επικοινωνία και πρωτίστως, έλεγχος των μέσων μαζικής ενημέρωσης, η κυβέρνηση Μητσοτάκη ετοιμάζεται να διαθέσει 828.000 ευρώ για να διαφημίσει τη «σιδηροδρομική μεταρρύθμιση» που υποτίθεται ότι υλοποιεί.

Αυτή η νέα διαφημιστική καμπάνια που έρχεται να προστεθεί σε μια μακρά σειρά από…«λίστες Πέτσα», βασίζεται σε διαγωνισμό ο οποίος ήδη βρίσκεται στον αέρα με προθεσμία υποβολής των προσφορών από τους αναδόχους, την 12η Δεκεμβρίου 2025.

Το ακόμη πιο ενδεικτικό για το νέο αυτό εργαλείο διοχέτευσης χρήματος στα μέσα ενημέρωσης, είναι ότι η σύμβαση αυτή πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο του 2026. Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση και ειδικότερα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα διαφημίσει αυτό που ονομάζει «σιδηροδρομική μεταρρύθμιση», την ώρα που:

Στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα που έχει απομείνει να συνδέει μεγάλα αστικά κέντρα, δηλαδή τον Αθήνα-Θεσσαλονίκη, εκτελούνται αυτή τη στιγμή μόλις 2 δρομολόγια την ημέρα έναντι 7 που εκτελούνταν όταν συνέβησαν τα Τέμπη.

Αυτή η απόλυτη συρρίκνωση των δρομολογίων είναι, υποτίθεται, αποτέλεσμα των καταστροφών που συνέβησαν στην περιοχή της Θεσσαλίας και του Δομοκού τον Σεπτέμβριο του 2023 με την θεομηνία Ντάνιελ αλλά και της τεράστιας καθυστέρησης που ακολούθησε για την ανάθεση των έργων αποκατάστασης, παρά το γεγονός ότι αυτά ανατέθηκαν χωρίς διαγωνισμό.

Η ίδια η κυβέρνηση, δια του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη λέει και επαναλαμβάνει ότι τα έργα αποκατάστασης από τον Ντάνιελ «εκτελούνται εντός χρονοδιαγραμμάτων» και η διπλή γραμμή θα παραδοθεί με όλα τα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας το καλοκαίρι του 2026.

Δεν έχει βρεθεί λύση στο μείζον πρόβλημα της έλλειψης συρμών και των συνεχών βλαβών που παρατηρούνται στο τροχαίο υλικό που χρησιμοποιεί η Hellenic Train για την εκτέλεση των συρρικνωμένων δρομολογίων. Βλάβες, καθυστερήσεις ακόμη και μικροί εκτροχιασμοί αποτελούν καθημερινό φαινόμενο.

Τον περασμένο Μάιο υπεγράφη Μνημόνιο ανάμεσα στην ελληνική και την ιταλική κυβέρνηση βάσει του οποίου υποτίθεται ότι θα προωθηθεί ένα σχέδιο επενδύσεων συνολικής αξίας 360 εκατομμυρίων ευρώ από την Hellenic Train που ανήκει στο ιταλικό κράτος, για «αγορά συνολικά 23 τρένων, οκτώ υπεραστικών ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου» και «διαμόρφωση σύγχρονων αμαξοστασίων ώστε να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια συντήρηση των αμαξοστοιχιών». Όμως, το ελληνικό κράτος έχει ψηφίσει από τον Ιούλιο του 2022 έναν νόμο, τον 4953, που περιγράφει αναλυτικά τις επενδύσεις που θα πρέπει να κάνει η Hellenic Train.

Αυτός ο νόμος συνεχίζει να ισχύει και δεν έχει αλλάξει. Και πουθενά δεν περιγράφει «αγορές» 23 τρένων αλλά «μίσθωση» 10 ηλεκτροκίνητων και ακόμη 10 υδρογονοκίνητων (!!!) τρένων τα οποία θα αγόραζε το ελληνικό Δημόσιο με συνολική δαπάνη για την Hellenic Train 86 εκατομμύρια ευρώ και ολοκλήρωση της επένδυσης τον Δεκέμβριο του 2027.

Εννοείται ότι ο νόμος 4953/2022 μπορεί να αλλάξει και να παραδεχθεί η κυβέρνηση ότι όσα έλεγε ο τότε αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ.Αχ.Καραμανλής ήταν φαυλότητες. Όμως, σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει πιθανότητα ο νέος νόμος και τα νέα τρένα να έχουν προκύψει έως τον Ιούνιο του 2027, διότι τα εργοστάσια παραγωγής δεν διαθέτουν ετοιμοπαράδοτο υλικό και αυτό κατασκευάζεται με βάσει τις ιδιαίτερες προδιαγραφές κάθε δικτύου.

Με λίγα λόγια, έως τον Ιούνιο του 2026, η γραμμή Αθηνών-Θεσσαλονίκης θα παραμένει μονή και χωρίς σύγχρονα συστήματα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης και αυτόματου φρεναρίσματος ETCS σε μεγάλο κομμάτι της, τα δρομολόγια θα παραμένουν 2 ημερησίως και τα τρένα που κυκλοφορούν θα είναι 25ετίας και με προβληματική συντήρηση.



Παρά ταύτα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει στον αέρα την διακήρυξη με αριθμό 16/2025, ηλεκτρονικού ανοικτού διεθνούς άνω των ορίων διαγωνισμού για την ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών για την «Προβολή και Επικοινωνία της Σιδηροδρομικής Μεταρρύθμισης». Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης είναι 690.020,32 ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ (556.468,00 € + 133.552,32 € Φ.Π.Α.), ενώ υπάρχει δικαίωμα προαίρεσης για την επέκτασή της κατά 137.888,00 ευρώ (111.200,00 € + 26.688,00 € ΦΠΑ).  Δηλαδή συνολικά 827.908,32 ευρώ, εκ των οποίων τα 160.240,32 για τον ΦΠΑ.

Η σύμβαση υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGeneration EU (κωδικός Δράσης: 16982/ Άξονας 4.6 – Εκσυγχρονισμός και βελτίωση της ανθεκτικότητας κύριων κλάδων οικονομίας της χώρας), με βάση την Απόφαση Ένταξης με αρ. πρωτ. 81694 ΕΞ 2025 / 13-05-2025.

Είναι χαρακτηριστικό, μάλιστα, ότι αυτή η απόφαση ένταξης αφορά ένα συνολικότερο πρόγραμμα για την «Οργανωτική Μεταρρύθμιση του Σιδηροδρομικού Τομέα» που υποτίθεται πως «τρέχει» από το 2021, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα στα Τέμπη στις 28/2/2023. Η απόφαση του Μαΐου 2025 κάνει λόγο για ένα συνολικό πρόγραμμα προϋπολογισμού 5.554.416,32 ευρώ, ενώ στην προηγούμενη έγκριση το 2024, ο προϋπολογισμός ήταν μεγαλύτερος, δηλαδή 6.199.380 ευρώ.

Η διαφημιστική καμπάνια για την «σιδηροδρομική μεταρρύθμιση» είναι ένα από τα τρία συστατικά του προγράμματος. Το άλλο είναι η οργανωτική μελέτη για τον «νέο ΟΣΕ» και «ο ανασχεδιασμός των εφαρμοζόμενων γενικών Διαδικασιών Ασφάλειας, εφαρμογή Διαδικασιών Διαχείρισης Κινδύνων, Συστήματος Διαχείρισης Ασφαλείας (ΣΔΑ) και Διαδικασιών Εσωτερικού Ελέγχου. Για την μελέτη αυτή δεν υπάρχουν κάποια νέα πέραν -κατά καιρούς- δημοσιευμάτων ότι γίνονται διαπραγματεύσεις με σιδηροδρομικούς οργανισμούς του εξωτερικού (γερμανικοί, γαλλικοί σιδηρόδρομοι κλπ). Το τρίτο μέρος του συνολικού προγράμματος αφορά την «υποστήριξη της ΡΑΣ κατά την υλοποίηση της αποστολής της, ως Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και παράλληλα ως Εθνικής Αρχής Ασφαλείας για τους Σιδηροδρόμους, κατά την τρέχουσα περίοδο της μεταρρύθμισης του σιδηροδρομικού τομέα, κατά την οποία αναμένεται να υπάρξει αναδιάρθρωση ρόλων και αρμοδιοτήτων (πχ συνένωση των ΟΣΕ ΕΡΓΟΣΕ και μέρος της ΓΑΙΑΟΣΕ σε ενιαία εταιρεία – Διαχειριστή Υποδομής) με παράλληλη ενίσχυση του γενικού επιπέδου ασφάλειας καθώς και της καλής λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς». Το έργο αυτό, προϋπολογισμού 510.000 ευρώ έχει ανατεθεί στην εταιρεία συμβούλων Planet.

Ας επιστρέψουμε όμως στην επικοινωνιακή καμπάνια που θα αναλάβει να μας πείσει για το πόσο σημαντικά πράγματα κάνει η κυβέρνηση για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και ας δούμε πώς η σκοπιμότητα της δαπάνης περιγράφεται στην διακήρυξη:

«Η εν εξελίξει σιδηροδρομική μεταρρύθμιση αποτελεί αναμφισβήτητα μια σημαντική παρέμβαση εκσυγχρονισμού για τις μεταφορές στη χώρα μας. Αυτή η στρατηγική μεταρρύθμιση στοχεύει να καταστήσει τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο ασφαλέστερο, αποτελεσματικότερο και πιο αξιόπιστο για όλους μας. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η προβολή της σημασίας του συνολικού έργου μέσω μιας καλά σχεδιασμένης επικοινωνιακής εκστρατείας αποτελεί κρίσιμο στοιχείο επιτυχίας. Σκοπός του έργου «Προβολή και Επικοινωνία της Σιδηροδρομικής Μεταρρύθμισης» είναι η ανάδειξη και διευκόλυνση της κατανόησης, από το ευρύ κοινό, της μεγάλης σημασίας των συντελούμενων αλλαγών στο σιδηροδρομικό τοπίο της χώρας, συνεισφέροντας στην προσπάθεια να καταστεί ο σιδηρόδρομος και πάλι ελκυστικό και ανταγωνιστικό μέσο.

Αυτό επιτυγχάνεται με την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος επικοινωνίας και προβολής με επίκεντρό του τη σιδηροδρομική μεταρρύθμιση και τα οφέλη που προκύπτουν από τις ασφαλείς, σύγχρονες, ποιοτικές και οικονομικές σιδηροδρομικές μεταφορές για τους επιβάτες και τις επιχειρήσεις, το φυσικό περιβάλλον και την περιφερειακή ανάπτυξη, καθώς και τη διασύνδεση της χώρας με τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα.

Μέσω των κατάλληλων επικοινωνιακών δράσεων, πρέπει να πραγματοποιηθεί ευρεία και έγκυρη ενημέρωση του κοινού για το σύνολο των ενεργειών που γίνονται προς όφελός του, συμπεριλαμβανομένης της αποτελεσματικής επικοινωνίας των οργανωτικών και λειτουργικών αλλαγών που επιφέρει σε εταιρικό επίπεδο η μεταρρύθμιση, προκειμένου να επιτευχθεί αποδοχή και υποστήριξή της από την ελληνική κοινωνία. Προκειμένου να διασφαλιστεί η επίτευξη των επικοινωνιακών στόχων και η προσέγγιση όλων των στοχοθετούμενων κοινών, με την αξιοποίηση ενός μείγματος εργαλείων και καναλιών επικοινωνίας, το αντικείμενο της σύμβασης θα περιλαμβάνει:

· Σχεδιασμό και υλοποίηση ολοκληρωμένου Σχεδίου Δράσεων Επικοινωνίας που θα περιλαμβάνει διαφήμιση στα ΜΜΕ (Έντυπα και διαδικτυακά ενημερωτικά μέσα), αξιοποίηση ψηφιακών καναλιών με διαφημιστικές και προωθητικές ενέργειες στο διαδίκτυο και τα social media, σειρά ενημερωτικών εκδηλώσεων, Ημερίδων και Press Event.

· Σχεδιασμό και παραγωγή εντύπων & ηλεκτρονικών ενημερωτικών υλικών για την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσεων, όπως διαφημιστικές καταχωρήσεις, ενημερωτικά εταιρικά βίντεο, Web Banners για ιστοσελίδες, ενημερωτικά Έντυπα, δημιουργικά υλικά για τα social media, δημιουργία Μicrosite κα.

· Συμβουλευτική για την εσωτερική επικοινωνία (Internal Communication), ad hoc ενέργειες δημοσίων σχέσεων και τεχνική υποστήριξη στην Αναθέτουσα Αρχή για την ευρεία ενημέρωση και προβολή της Σιδηροδρομικής Μεταρρύθμισης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου