Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

Ερώτηση Μεϊκόπουλου για τις σοβαρές πολιτικές ευθύνες για το εργατικό δυστύχημα στη ΣΤΑΣΥ

 «Η ανθρώπινη ζωή δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως παράπλευρη απώλεια ενός συστήματος που λειτουργεί χωρίς ελέγχους»
Τις σοβαρές πολιτικές και διοικητικές ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα της 26ης Νοεμβρίου 2025 στο αμαξοστάσιο Πειραιά, που στοίχισε τη ζωή σε έναν 59χρονο αρχιτεχνίτη της ΣΤΑΣΥ, αναδεικνύει με κοινοβουλευτική του Ερώτηση ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.

«Σύμφωνα με τα ευρήματα της Επιθεώρησης Εργασίας, ο εργαζόμενος βρήκε τραγικό θάνατο όταν κιβώτιο βαρέως εξοπλισμού υποχώρησε κατά τη διαδικασία μεταφοράς με γερανό — σε έναν χώρο που χρησιμοποιούνταν ταυτόχρονα για αποθήκευση και για εργασίες. Η ίδια η Επιθεώρηση έκρινε ότι η συγκεκριμένη πρακτική παραβιάζει βασικούς κανόνες ασφάλειας, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο το προσωπικό. Ακόμη πιο αποκαλυπτικό είναι το γεγονός ότι πέντε ημέρες πριν το δυστύχημα, η Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ είχε προειδοποιήσει εγγράφως τη διοίκηση για την επικινδυνότητα των χώρων του αμαξοστασίου. Η αναφορά της έκανε λόγο για “γενικώς ανεπαρκείς χώρους εργασίας” και για περιβάλλον που “ελλοχεύει κινδύνους τραυματισμού” και αποδεικνύεται εκ των υστέρων προφητική.

Το ότι η διοίκηση είχε πλήρη γνώση της κατάστασης και δεν έλαβε τα απαιτούμενα μέτρα, συνιστά βαρύτατη ευθύνη. Σε αυτό το πλαίσιο τίθεται και το ζήτημα της επιλογής του κ. Αθανασίου Κοτταρά στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΣΤΑΣΥ, μια επιλογή που, χρεώνεται απευθείας στην κυβέρνηση και στο Υπουργείο. Ο κ. Κοτταράς διετέλεσε προηγουμένως Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, συμμετέχοντας στην Επιτροπή που είχε αποφανθεί για τη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη των Τεμπών», ανέφερε ο Βουλευτής.

Σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο, τον Αύγουστο του 2025 ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Κυρανάκης επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο, γεγονός που καταδεικνύει ότι και η πολιτική ηγεσία ήταν ενήμερη για τις συνθήκες που επικρατούσαν. «Το δυστύχημα στον Πειραιά έρχεται να προστεθεί στον τραγικό χαμό του Πέτρου Γιάμαλη, του άτυχου εργοδηγού που το 2021 σκοτώθηκε κατά τη διαδικασία λείανσης στη γραμμή 1 του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Τρία χρόνια μετά, ένα ακόμη τραγικό γεγονός, αναδεικνύει ότι τα ελλείμματα ασφάλειας στους χώρους εργασίας των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς παραμένουν εκτεταμένα και ανεπίλυτα», σημείωσε.

Στην Ερώτησή του, που συνυπογράφουν συνολικά 13 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος ζητά από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών:

Να απαντήσει εάν προτίθεται να αποπέμψει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ, με δεδομένη την προειδοποιημένη και τεκμηριωμένη γνώση της διοίκησης για τους κινδύνους.

Να ξεκαθαρίσει αν θα κινηθούν πειθαρχικές διαδικασίες για τα μέλη της διοίκησης, που φέρεται να αμέλησαν κρίσιμα ζητήματα ασφαλείας.

Να εξηγήσει τι διαπίστωσε ο ίδιος κατά την επίσκεψή του στο αμαξοστάσιο τον Αύγουστο και τι ενέργειες ακολούθησαν.

Να δεσμευθεί για πλήρη και ενδελεχή έλεγχο όλων των χώρων εργασίας της ΣΤΑΣΥ, σε απόλυτη συμμόρφωση με τις συστάσεις της Επιθεώρησης Εργασίας.

Να παρουσιάσει άμεσα μέτρα για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων, ειδικά στο αμαξοστάσιο του Πειραιά.

Να περιγράψει πώς θα διασφαλιστεί στο μέλλον η άμεση διερεύνηση εργατικών ατυχημάτων και η λογοδοσία όσων ευθύνονται.

«Η ανθρώπινη ζωή δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως παράπλευρη απώλεια ενός συστήματος που λειτουργεί χωρίς ελέγχους, χωρίς ευθύνη και χωρίς σεβασμό στους εργαζόμενους. Το ελάχιστο που οφείλει η κυβέρνηση είναι η πλήρης διερεύνηση, η ανάληψη ευθύνης και η άμεση θωράκιση των χώρων εργασίας, ώστε να μη θρηνήσουμε ξανά ζωές που χάνονται επειδή κάποιοι δεν έκαναν το αυτονόητο», κατέληξε ο Βουλευτής.


Το Γραφείο Τύπου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου