Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Γκάζια» από Χατζηδάκη για εκκρεμότητες

Αναφορά για την έλλειψη μηχανοδηγών μετά τα όσα έγραψε το στέκι της έλξης προχτές !
«Χέρι» στις διοικήσεις των εμπλεκόμενων εταιρειών για την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής η οποία συνδέει το λιμάνι του Πειραιά, στο Ικόνιο, με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο, στο Θριάσιο Πεδίο έβαλε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκης σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα. 


Στην σύσκεψη μετείχαν οι «παλιοί», δηλαδή οι πρόεδροι του ΟΣΕ Π. Θεοφανόπουλος, και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θ. Ζηλιασκόπουλος, αλλά και οι «νέοι» δηλαδή ο κ. Κ. Σπηλιόπουλος της ΕΡΓΟΣΕ ο κ. Θ. Σχίζας της ΓΑΙΑΟΣΕ καθώς επίσης και ο κ. Στ. Αγιάσογλου της Rosco. 

Το υπουργείο Ανάπτυξης είναι θορυβημένο από τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της γραμμής. Μην ξεχνάμε ότι ο ίδιος ο κ. Χατζηδάκης είχε πει πριν λίγους μήνες ότι η γραμμή επρόκειτο να είναι έτοιμη από τον περασμένο Νοέμβριο, καθώς απειλούν να βάλουν σε κίνδυνο την υλοποίηση της εμπορικής συμφωνίας της ΤΡΑΙΝΟΣE με την Cosco και την HP. 

Η ενεργοποίηση της συμφωνίας τοποθετούνταν από όλους μέσα στο Φεβρουάριο ωστόσο στη σύσκεψη σήμερα αναφέρθηκε ότι θα είναι έτοιμη για πλήρη εμπορική χρήση ως το τέλος Μαρτίου

Η γραμμή που συνδέει το Ικόνιο με το Θριάσιο δεν είναι ακόμη έτοιμη καθώς σε 12 χιλιόμετρα της, συνολικού μήκους 17 χιλιομέτρων γραμμής, δεν έχουν στρωθεί σκύρα, υλικό που είναι απαραίτητο προκειμένου να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των δρομολογίων. Βέβαια δοκιμαστικά δρομολόγια γίνονται αλλά, όπως επισημαίνουν γνωστές του θέματος, η γραμμή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εμπορική εκμετάλλευση αν δεν είναι πλήρως έτοιμη.

Ανησυχία για τις συμφωνίες 
Το υπουργείο Ανάπτυξης αλλά και ο ολόκληρος ο Όμιλος ΟΣΕ κάθονται σε… αναμμένα κάρβουνα. Σε περίπτωση που η ελληνική πλευρά εμφανιστεί ανέτοιμη, προκειμένου να ξεκινήσει να υλοποιείται η συμφωνία, τότε δεν αποκλείεται να χρεωθεί με την αποτυχία ενός εγχειρήματος που θεωρείται κρίσιμο όχι μόνο για τον σιδηρόδρομο και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και την χώρα γενικά.
Μάλιστα οι πληροφορίες που αναφέρουν ότι η εν λόγω συμφωνία έχει ενοχλήσει πολλούς ανταγωνιστές που αναμένουν στη γωνία τυχόν «στραβοπάτημα» της ελληνικής πλευράς προκειμένου να μπουν δυναμικά στην διεκδίκηση κομματιού μιας αγοράς που φαίνεται να ανοίγει για την περιοχή. 

Εξάλλου δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι η HP είναι η πρώτη μιας σειράς εταιρειών που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα σαν βάση διαμετακόμισης των εμπορευμάτων τους προς την Ευρώπη. Γερμανοί, Βούλγαροι αλλά και Τούρκοι είναι μερικοί μόνο από αυτούς που θεωρούν είτε ότι θίγονται από την ανάδειξη της χώρας μας σαν διαμετακομιστικό κέντρο, είτε ότι μπορούν να αποσπάσουν μερίδιο. 


Οι ευθύνες 
Το θέμα δεν αποκλείεται να τεθεί και στο εν εξελίξει υπουργικό συμβούλιο που συνεδριάζει με αντικείμενο θέματα του ΕΣΠΑ. Εξάλλου πρόκειται για ένα θέμα που ενδιαφέρει ιδιαιτέρως και τον πρωθυπουργό, ο οποίος είχε χαιρετήσει με ιδιαίτερη θέρμη την σύναψη της συμφωνίας κρίνοντας ότι μπορεί να αποτελέσει την απαρχή νέων επενδυτικών πρωτοβουλιών στην χώρα. 

Εκείνο που προέχει στην φάση αυτή είναι να δοθεί λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και να ολοκληρωθούν τα έργα της γραμμής προκειμένου η ελληνική πλευρά να είναι σε ετοιμότητα για την υλοποίηση της μεγάλης συμφωνίας. Ωστόσο βέβαιο είναι ότι πρέπει να αναζητηθεί ποιος έχει την ευθύνη που τα υλικά, η προμήθεια των οποίων είχε γίνει για την συγκεκριμένη γραμμή, χρησιμοποιήθηκαν σε άλλο σημείο του δικτύου χωρίς να φροντίσει, στην συνέχεια, για την αντικατάστασή τους. Πληροφορίες αναφέρουν ότι την ευθύνη για την διαχείριση των υλικών έχει ο ΟΣΕ. 

Πάντως το ζήτημα της γραμμής Ικονίου – Θριασίου μπορεί να είναι το πρώτο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί δεν είναι όμως το μόνο. 


Προβληματισμός και για ελλείψεις μηχανοδηγών 
Από την πλευρά των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνεται με έμφαση ότι οι επιχειρησιακές δυνατότητες της εταιρείας έχουν περιοριστεί σημαντικά λόγω της αποχώρησης, είτε με μετάταξη είτε με συνταξιοδότηση, μεγάλου αριθμού του προσωπικού της. 

Ειδικά δε σε ότι αφορά την κρίσιμη ειδικότητα των μηχανοδηγών επισημαίνεται ότι, με τον ρυθμό που γίνονται οι συνταξιοδοτήσεις, ως το τέλος του έτους η εταιρεία θα έχει λιγότερους από 350 μηχανοδηγούς. Την ίδια στιγμή στο οργανόγραμμα της εταιρείας προβλέπονται 500 θέσεις μηχανοδηγών, ενώ σίγουρα οι ανάγκες θα αυξηθούν περαιτέρω αν ευοδωθεί η προσπάθεια της για ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών. 

Η επιτυχία της συμφωνίας που έχει συνάψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την COSCO και την HP είναι σημαντική και για την εταιρεία αφού τους επόμενους μήνες θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για την αποκρατικοποίησή της και τα μεγέθη αλλά και οι προοπτικές ιδίως στις εμπορευματικές μεταφορές είναι στοιχείο κρίσιμο για την αξία της εταιρείας αλλά και τους «μνηστήρες» που μπορεί να προσελκύσει. 


απο την Μάρω Τσαντήλα - euro2day

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου