Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Τι συζητήθηκε στην Ρώμη μεταξύ των συνδικάτων των μηχανοδηγών

Σοβαρά τα προβλήματα στις χώρες που συμμετείχαν στην σύσκεψη του προγράμματος STEP για τον σιδηρόδρομο.(Strengthening the Employee Participation in Railway Sector). Προβλήματα που  ξεκινούν απο την εφαρμογή ακραία νεοφιλελεύθερων πολιτικών σε όλη την Ευρώπη.Αναλυτικότερα και όπως μας ενημέρωσε μέλος της τριμελούς αντιπροσωπείας της ΠΕΠΕ η κουβέντα περιστράφηκε γύρω απο
τα αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης στον σιδηρόδρομο.


Στην Πολωνία όπως ενημέρωσαν οι συνάδελφοι γίνεται προσπάθεια να συναφθεί νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ενώ δεν υπάρχουν καλά νέα για τους εργαζόμενους εδώ και πολύ καιρό, ενώ όπως τόνισαν οι συνάδελφοι η Κυβέρνηση εκεί εκμεταλεύετε την πολιτική κατάσταση για να επιβαρύνει τον σιδηρόδρομο.Οι πόροι απο τις ιδιωτικοποιήσεις δεν χρησιμοποιούνται για την εγχώρια ανάπτυξη, η ανεργία κυριαρχεί (2 εκκατομύρια νέοι έχουν μεταναστεύσει , ενώ πάνω απο 2 εκκατομύρια είναι οι καταγεγραμμένοι άνεργοι) ενώ υπάρχει σοβαρό πρόβλημα λόγω της έλλειψης προσωπικού και τα ωράρια εργασίας.
Στην χώρα έχει δημιουργηθεί όμιλος για την διακίνηση των εμπορευμάτων ενώ μεγάλα είναι τα προβλήματα στον επιβατικό τομέα όπου παρατηρείται μεγάλη πτώση των μετακινούμενων με τον σιδηρόδρομο επιβατών παρά το ότι το τροχαίο υλικό είναι νέο.

Στην Ιταλία η κρίση έπληξε πολύ σοβαρά τον τομέα των μεταφορών. Προωθούνται ιδιωτικοποιήσεις με αφηρημένο χαρακτήρα και χωρίς διάλογο, απλά για λόγους εντυπωσιασμού.Οι αλλαγές επιβλήθηκαν με βίαιο τρόπο ενώ η χώρα έχει χωριστεί  σιδηροδρομικά σε 2 τομείς. Στον Βορρά όπου υπάρχουν υπερταχείες που συνδέουν τις μεγάλες πόλεις και στον υπανάπτυκτο Νότο (λιγότερο πλούσιες περιοχές)όπου τόσο τα επιβατικά όσο και τα εμπορικά δρομολόγια έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό ενώ υπάρχουν και πολύ σοβαρά προβλήματα στις εκεί υποδομές.
Πάνω απο 30 εταιρείες έχουν λάβει πιστοποιητικό ασφαλείας για τις εμπορικές μεταφορές αλλά αυτό δεν είχε αποτέλεσμα την αύξηση του όγκου των μετακινούμενων με τον σιδηρόδρομο αγαθών , αλλά αντίθετα την μείωση του ! 
Όπως τόνισε ο Ιταλός συνάδελφος ενώ η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία μετέφερε πριν απο μερικά χρόνια  το 15%των αγαθών, σήμερα με την παρουσία 30 νέων εταιρειών μεταφέρετε μόλις το 10%!!
Ο κύριος όγκος μεταφοράς γίνεται στον Βορά μεταξύ Μπολόνιας και Άλπεων ενώ στον Νότο (και κάτω απο την Νάπολη) η εμπορική δραστηριότητα έχει σχεδόν εξαφανιστεί.
Στο επιβατικό τομέα δραστηριοποιούνται πάνω απο 1200 εταιρείες (κυρίως δημοτικές ή περιφερειακές) με το γεγονός αυτό να καθιστά εξαιρετικά δύσκολη την προσπάθεια για την θέσπιση κοινών κανόνων. Ωστόσο το τελευταίο διάστημα η Κρατική Εταιρεία Σιδηροδρόμων προχωρά μαζικά σε εξαγορά αυτών των εταιρειών μέσω μιας νέας θυγατρικής. Στα εργασιακά βγαίνουν συνεχώς νόμοι χωρίς να υπάρχει έγκυρη ενημέρωση.Τέλος η νέα ιδιωτική εταιρεία σε γραμμή υπεραταχείας ανταγωνίζεται την Κρατική αλλά εμφανίζεται συνεχώς  ζημιογόνος, με τις αρχές να αρχίσουν να ερευνούν το θέμα.Οι αμοιβές των μηχανοδηγών σε αυτήν την ιδιωτική εταιρεία είναι αυξημένες κατά 15% σε σχέση με αυτές του Δημοσίου.

Στην Σλοβακία όπως γράψαμε υπάρχει αύξηση των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο (επιβατικό τμήμα) έπειτα απο την απόφαση της Κυβέρνησης για δωρεάν μετακίνηση φοιτητών και μαθητών, απόφαση που επέφερε και αύξηση των μεταφερόμενων επιβατών.
Ωστόσο  υπάρχει μεγάλη πτώση στον τομέα μεταφοράς εμπορευμάτων που φτάνει το 29%! Η Δημόσια Εταιρεία μεταφέρει το 85% των εμπορευμάτων ενώ λόγω της μείωσης του μεταφερόμενου όγκου το προσωπικό μειώθηκε κατά 50% απο 12 χιλιάδες σε 6 χιλιάδες εργαζόμενους. Συνολικά 900 μηχανοδηγοί είδαν την πόρτα της εξόδου είτε με εθελουσία έξοδο (κίνητρα) είτε με συνταξιοδοτήσεις ενώ 20% απο αυτούς απασχολείται πλέον σε ιδιωτικές εταιρείες (οι οποίες έχουν φτάσει στο σημείο να μην κολλούν τα ένσημα στους μηχανοδηγούς!).
Σοβαρά προβλήματα έχουν επιφέρει και οι εκπτώσεις για οικονομικούς λόγους στα προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης μηχανοδηγών, ενώ οι ιδιωτικές εταιρείες πληρώνουν 15% παραπάνω γιατί πολύ απλά τα χρήματα για την εκπαίδευση των μηχανοδηγών δίνονται απο το Κράτος και υπάρχει σοβαρή εξοικονόμηση για τους ιδιώτες.

Στην Ουγγαρία λόγω της οικονομικής κρίσης κλείσανε 33 γραμμές ενώ υπήρξανε και απολύσεις σιδηροδρομικών. Στους μηχανοδηγούς υπήρξαν διαπραγματεύσεις που οδήγησαν σε πρόωρες συνταξιοδοτήσεις 700 εργαζόμενους ενώ κάποιοι εξ αυτών μετακινήθηκαν σε άλλες θέσεις εργασίας.
Στον τομέα εμπορευμάτων υπάρχει μικρή αύξηση απο το 2013 αφού το 2014 δρομολογήθηκαν 150 χιλιάδες τρένα με εμπορεύματα. Η ιδιωτική εταιρεία που δραστηριοποιούνταν στα εμπορεύματα εξαγοράστηκε απο την Real Cargo (Αυστριακών συμφερόντων) και μετά υπήρξε σοβαρή μείωση του προσωπικού. Οι εργαζόμενοι σε αυτήν μπορεί να έχουν ένα κάπως υψηλότερο μισθό, αλλά δεν υπάρχει ΣΣΕ και αυτός προκύπτει επειδή δουλεύουν συνεχώς υπερωριακά.Δεν υπάρχει καμία σταθερότητα και βεβαιότητα, ενώ οι Ούγγροι έθεσαν και το θέμα της διαλειτουργικότητας τονίζοντας ότι κάθε μηχανοδηγός πρέπει να εργάζεται στην χώρα του. Το τροχαίο υλικό είναι παλαιό,δεν υπάρχουν τρένα υψηλών ταχυτήτων ενώ το συνδικάτο κατόρθωσε να εξασφαλίσει στην Κρατική Εταιρεία κάποιες αυξήσεις.

Ίδια κατάσταση και στην Τσεχία με μείωση του εμπορευματικού έργου και της επιβατικής κίνησης ενώ και εκεί υπήρξαν πρόωρες συνταξιοδοτήσεις ενώ οι συνάδελφοι είναι προβληματισμένοι επειδή έχουν να γίνουν προσλήψεις εδώ και πολλά χρόνια και το προσωπικό είναι γηρασμένο.
Λόγω της κρίσης στην Τσεχία , οι μηχανοδηγοί έχουν αναγκαστεί σε κάποια δρομολόγια να εκτελούν και χρέη συνοδού - ελεγκτή.

Η τριμελής Ελληνική Αντιπροσωπεία αποτελούντο απο τους Κυριαζή Καπιτάνο, Συρόπουλο Σπύρο και Γενιδούνια Κώστα. 
Σημειώνουμε ότι τα έξοδα διαμονής και μετακίνησης καλύπτονται εξ ολοκλήρου απο το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Θα ακολουθήσουν άλλες 4 συσκέψεις (Πράγα - Μπρατισλάβα - Βουδαπέστη-Αθήνα) όπου θα υπάρξουν άλλα θέματα συζήτησης.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου