Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 14 Αυγούστου 2025

Οι μηχανοδηγοί εξέθεσαν τον κ. Αθανασόπουλο για τον κλιματισμό των τρένων

Πλήρως εκτεθειμένος ο -πρώην Δ/νων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ- και σημερινός Διευθυντής Λειτουργίας της Hellenic Train κ. Αθανασόπουλος μετά την επιστολή του Σωματείου των Μηχανοδηγών για την πραγματικότητα γύρω απο τα προβλήματα στον κλιματισμό στα τρένα. 

Στην επιστολή του το Σωματείο των Μηχανοδηγών δίνει "μαθήματα" επαγγελματισμού και μετριοπάθειας στον κ. Αθανασόπουλο ενώ στο τέλος της επιστολής εύχεται καλό καλοκαίρι στην Διεύθυνση, μια πρόταση που φέρνει   μυαλό όλων των εργαζομένων στην Hellenic Train αυτούς που εισηγήθηκαν απολύσεις, έλαβαν bonus και έσπευσαν να φύγουν για διακοπές. 

Υπενθυμίζουμε ότι στην Διεύθυνση του κ. Αθανασόπουλου, εργάζονταν οι 5 απολυμένοι συνάδελφοι και ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει η μαρτυρία του  στα δικαστήρια,  ενόψει των αγωγών που θα καταθέσουν οι συνάδελφοι μας για την ακύρωση των απολύσεων τους. 

Τα γεγονότα πάντως, εξέθεσαν διπλά τον κ. Αθανασόπουλο, αφού όπως μαθαίνουμε η Hellenic Train ΜΕΙΩΣΕ την πληρότητα των συρμών των InterCity στο 75% μετά τις συνεχείς καταγγελίες επιβατών για προβλήματα στον κλιματισμό των τρένων. Και πραγματικά αναρωτιόμαστε. Τι ακριβώς έχει αλλάξει προς το καλύτερο τους τελευταίους 10 μήνες και μετά την ανάληψη της υπερ-Διεύθυνσης της Hellenic Train απο τον κ. Αθανασόπουλο; 

Η επιστολή του Σωματείου των Μηχανοδηγών 

To Σωματείο των Μηχανοδηγών πάντα επιζητούσε και επιζητά ξεκάθαρες απόψεις και δημιουργικό διάλογο με σκοπό το καλό του Ελληνικού Σιδηροδρόμου αλλά και της Hellenic Train, χωρίς να επιτρέπει παρανοήσεις και μη ουσιαστική εξέταση των θιγόμενων κάθε φορά προβλημάτων. 

Με αυτό το πνεύμα είμαστε αναγκασμένοι να επανέλθουμε στο θέμα των βλαβών και της μη ορθής λειτουργίας των κλιματιστικών συσκευών των χώρων των επιβατών και των θαλάμων μηχανοδήγησης σχολιάζοντας όσα αναφέρονται ως αιτίες των προβλημάτων στην επιστολή – αιτιολόγηση του Διευθυντή Λειτουργίας,  την οποία κοινοποιήσαμε και στους μηχανοδηγούς – μέλη του Σωματείου μας.

Με μετριοπάθεια και επαγγελματισμό καταθέτουμε στον διάλογο τα ακόλουθα 

1) Όλες οι κλιματιστικές συσκευές κατασκευάζονται για πλήρη απόδοση σε καθορισμένες περιοχές συνθηκών θερμοκρασίας και υγρασίας με το 100% του θερμικού φορτίου της προδιαγραφής των. Αυτό όμως δεν συνεπάγεται ότι σταματούν να λειτουργούν σε συνθήκες εκτός των προδιαγεγραμμένων περιοχών θερμοκρασίας και υγρασίας. Τότε απλά επιτυγχάνουν την απαιτούμενη μείωση θερμοκρασίας του χώρου με μια χρονική καθυστέρηση εξαρτώμενη και από το πραγματικά θερμικό φορτίο της κάθε συσκευής. Προφανώς αν το θερμικό φορτίο δεν είναι πλήρες (όχημα γεμάτα με επιβάτες) μια αύξηση της εξωτερικής θερμοκρασίας δεν θα επιφέρει καμία μείωση της απόδοσης. 

2) Η κλιματική αλλαγή υφίσταται και εξελίσσεται. Αν όμως τα αποτελέσματα της ήδη προξενούσαν σοβαρές δυσλειτουργίες βλάβης και μειωμένη απόδοση των κλιματιστικών των σιδηροδρομικών οχημάτων η Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων θα είχε ήδη επιβάλλει μέτρα για τυχόν επεμβάσεις στις συσκευές προς άρση των ανωτέρων φαινομένων. Αυτό εξ όσων γνωρίζουμε δεν έχει γίνει. 

Όμως, αν οι ανωτέρω αναφερόμενες αιτίες από τον  Διευθυντή  Λειτουργίας της Hellenic Train ίσχυαν πραγματικά τότε θα έπρεπε να έχουμε καθολική δυσλειτουργία των συσκευών σε ένα συρμό (που υπάρχουν οι ίδιες συνθήκες) στην χώρα μας και στην Νότια Ευρώπη. Αυτό δεν συμβαίνει και άρα κάποιες άλλες είναι οι αιτίες των βλαβών και της υπολειτουργίας των κλιματιστικών. 

Επιβάλλεται λοιπόν να εξετασθούν και άλλες αιτίες όπως : 

Είναι αρκετοί οι 5 υπηρετούντες ψυκτικοί στα μηχανοεργοστάσια της Hellenic Train(Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη) για να καλύψουν τις ανάγκες των  επιβατικών δρομολογίων, της προληπτικής συντήρησης, των προαναχωριτικών ελέγχων και των επισκευών των βλαβών των συσκευών όλων των κυκλοφορούντων και εφεδρικών οχημάτων ; 

Μήπως έπρεπε μετά τα 20 και πλέον έτη κυκλοφορίας των οχημάτων  να έχει γίνει εκτεταμένη ανακατασκευή των οχημάτων και κατά συνέπεια των συστημάτων αυτών, όπως ορίζεται για όλα τα οχήματα από τους κατασκευαστές ως όρος για την ασφαλή και αξιόπιστη κυκλοφορία τους; 

Μήπως πρέπει    τώρα πλέον  να εξετασθεί η φύση των βλαβών που διαπιστώνονται μετά από κάθε συμβάν και κατόπιν να εξηγηθούν τα γεγονότα και να φανεί τι πρέπει να γίνει;  Αφού    δηλαδή  η Τεχνική Yπηρεσία  και η Διεύθυνση Λειτουργίας  μετρήσουν τα ποσοστά των βλαβών ηλεκτρικής φύσεως και διαρροών στα ψυκτικά κυκλώματα, που θα μπορούσαν να αποφευχθούν με εντατικότερους ελέγχους  που επιβάλλονται την θερινή περίοδο  και την έγκαιρη  εκτέλεση των συντηρήσεων,  αντι να γίνεται  λόγος για τις προδιαγραφές κατασκευής των οχημάτων και το φαινόμενο του θερμοκηπίου ; 

Μήπως πρέπει να δούμε πως γινόταν σε προγενέστερο χρόνο (πέρυσι για παράδειγμα ή και προηγούμενα έτη ) η διαχείριση των προς αναχώρηση συρμών τις μεσημεριανές ώρες, αντί να αναχωρούν αφού έχουν μείνει εκτεθειμένοι στον ήλιο για πολλές ώρες πριν ξεκινήσουν ; 

Μήπως πρέπει να γίνεται η πρόψυξη των συρμών για περισσότερο χρόνο τους θερινούς μήνες μιας και εξελίσσεται και η κλιματική αλλαγή ; 

Η εξέταση των ανωτέρω – και άλλων ακόμη – επιβάλλεται, αφού «ο κοινός νους» δεν επιτρέπει να δεχθούμε ότι την μια ημέρα δεν  λειτουργεί μια συσκευή λόγω των χαμηλών προδιαγραφών της και της κλιματικής αλλαγής,  και την άλλη (με όμοιες καιρικές συνθήκες) όλα πάνε καλά.    

Για  να λυθούν τα προβλήματα χρειάζεται σοβαρή αντιμετώπιση και όχι βιαστικές επιστολές χωρίς «τεχνική βάση».

Αυτά προς το παρόν.

Καλό καλοκαίρι στην Διεύθυνση Λειτουργίας 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου