Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 3 Μαΐου 2015

Η κυβέρνηση επιδιώκει αλλαγές στους όρους αποκρατικοποιήσεων

Ευσεβείς πόθοι» των μελών της κυβέρνησης χαρακτηρίζονται οι προθέσεις που εκφράζουν κατά καιρούς σχετικά με τις αποκρατικοποιήσεις, τουλάχιστον για όσες βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν συμφωνηθεί. Στην πρώτη κατηγορία εντάσσονται οι αποκρατικοποιήσεις των ΟΛΠ-ΟΛΘ, Τραινοσέ-ΕΕΣΣΤΥ και στη δεύτερη κατηγορία οι αποκρατικοποιήσεις
των Αστέρα Βουλιαγμένης, Ελληνικού, των περιφερειακών αεροδρομίων κ.ά.

Πριν από λίγες ημέρες συναντήθηκε ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης με τον επικεφαλής του Fraport Group, Στέφαν Σούλτε. Στη Fraport Group έχει κατακυρωθεί ο διαγωνισμός για την εκχώρηση του 100% των περιφερειακών αεροδρομίων και ο Ελληνας υπουργός επανέλαβε την άποψή του περί αλλαγής των όρων της σύμβασης παραχώρησης. Ο συνομιλητής του ανέφερε ότι η δική του πλευρά είναι ανοιχτή σε αλλαγές των όρων της σύμβασης, υπό τον όρο όμως ότι αυτές δεν καθιστούν διάτρητη νομικά τη σύμβαση παραχώρησης. Ο κ. Σούλτε γνωρίζει πολύ καλά ότι αλλαγές όπως αυτές που προτείνει ο κ. Σταθάκης και πιθανώς η κυβέρνηση στο σύνολό της, όπως είναι η αλλαγή του ποσοστού συμμετοχής, η μείωση των τελών των αεροδρομίων και η μείωση της διάρκειας της σύμβασης, συνιστούν ουσιώδεις αλλαγές στην προκήρυξη του διαγωνισμού, γεγονός που θα την καταστήσει νομικά εύθραυστη, τόσο από πλευράς των αρχών Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσο και τρίτων που δεν συμμετείχαν στον διαγωνισμό.

Τον ίδιο κίνδυνο ενέχει και η αλλαγή του όρου που αφορά στο ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στον ΟΛΠ μετά την αποκρατικοποίησή του. Ολοι γνωρίζουν ότι η μείωση του ποσοστού συμμετοχής του προτιμητέου επενδυτή από 67% σε 51%, φέρνει τη διαδικασία του διαγωνισμού στο όριο της νομιμότητας, δεδομένου ότι οι εκχωρούμενες μετοχές είναι ένας ουσιαστικός όρος της προκήρυξης του διαγωνισμού. Παρόμοιος όρος κόντεψε να ακυρώσει τον διαγωνισμό της αποκρατικοποίησης του Ελληνικού στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Εκεί όμως η σχετική προκήρυξη του διαγωνισμού έκανε λόγο για εκχώρηση στον προτιμητέο επενδυτή πλειοψηφικού μεριδίου της Ελληνικόν Α.Ε., χωρίς όμως αυτό να προσδιορίζεται αριθμητικά.

Παράγοντες του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι υπάρχει το περιθώριο του ελιγμού, με την προϋπόθεση ότι αυτό θα είναι συγκυριακό, και ότι σε βάθος χρόνου η πώληση θα αφορά το 67% των μετοχών της εταιρείας. Και φυσικά, εφόσον αυτό συμβεί για τον ΟΛΠ, τότε η ίδια στρατηγική θα ακολουθηθεί και στην αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ.

Σε ό,τι αφορά πάντως τα περιφερειακά αεροδρόμια, το ΤΑΙΠΕΔ, που είναι ο αντισυμβαλλόμενος, δεν έχει αντιπροτείνει στη Fraport το νέο πλαίσιο διαπραγμάτευσης. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους: πρώτον, επειδή προείχαν άλλα ζητήματα όπως ο Ιππόδρομος, ο ΟΛΠ και ο Αστέρας Βουλιαγμένης και, δεύτερον, επειδή τα περιφερειακά αεροδρόμια αποτελούν κομβικό σημείο της διαπραγμάτευσης με τους πιστωτές της χώρας, αλλά και στους στόχους του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ, όπως στον ΟΛΠ, θα επιδιώξει τη μείωση της συμμετοχής του επενδυτή, έτσι ώστε να αποκτήσει συμμετοχή το Δημόσιο ή/και οι τοπικοί φορείς κάθε περιφερειακού αεροδρομίου. Οι Γερμανοί δεν είναι αντίθετοι σε μια τέτοια ιδέα, αρκεί βεβαίως να μην οδηγήσει σε «ναυάγιο» τη διαδικασία του διαγωνισμού. Αυτό γνωστοποίησε πριν από λίγες ημέρες και ο ισχυρός άνθρωπος της Fraport στον υπουργό Οικονομίας Γ. Σταθάκη.

Νομικοί κίνδυνοι

Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ τηρεί «σιγήν ιχθύος» στις δηλώσεις των κυβερνητικών στελεχών, σε ό,τι αφορά την αλλαγή όρων στις αποκρατικοποιήσεις. Ταυτόχρονα αρχίζει να αντιλαμβάνεται τους νομικούς κινδύνους που εμπεριέχουν όλες αυτές οι πιθανολογούμενες αλλαγές. Επίσης γνωρίζει πολύ καλά ότι, στην περίπτωση που υπάρξει συμφωνία με τους πιστωτές της χώρας, δύσκολα θα μπορέσει η κυβέρνηση να ρισκάρει το αποτέλεσμα των εν εξελίξει αποκρατικοποιήσεων. Αλλωστε το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων και η κυβέρνηση θα έχουν την ευκαιρία να εφαρμόσουν τη δική τους πολιτική και λογική στην αξιοποίηση του δημοσίου πλούτου για όσες αποκρατικοποιήσεις δεν έχουν ξεκινήσει. Για παράδειγμα, στα περιφερειακά λιμάνια, τις μαρίνες, στην Εγνατία Οδό κ.λπ. Επίσης είναι πιθανό να δοκιμάσουν τη δική τους συνταγή αποκρατικοποιήσεων και στις Τραινοσέ-ΕΕΣΣΤΥ, που «καρκινοβατούν» και η επαναπροκήρυξή τους είναι πολύ πιθανή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου