ΣΥΡΙΖαίοι και ομοσπονδίες εργαζομένων εταιρειών του δημοσίου που βρίσκονται στο … κατώφλι ιδιωτικοποίησης, βλέποντας τον δικηγόρο Σπύρο Σαγιά να αναλαμβάνει γενικός γραμματέας της κυβέρνησης, εξέφρασαν - σε «πηγαδάκια» - τις πρώτες τους αμφιβολίες – επιφυλάξεις.
Του Φώτη Φωτεινού - metaforespress.gr
Κάποιες από αυτές εκφράστηκαν και δημοσίως. Για παράδειγμα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος, Γιώργος Γεωργακόπουλος, στην συνέντευξη Τύπου της ομοσπονδίας κατά της πώλησης των ΟΛΠ και ΟΛΘ, έθεσε θέμα «ηθικής τάξης», υποστηρίζοντας ότι ο σημερινός συντονιστής του κυβερνητικού συμβουλίου διατέλεσε νομικός σύμβουλος της PCT (είναι η θυγατρική της Cosco στην Ελλάδα).
Υποθέσεις ΟΛΠ, Cosco, περιφερειακά αεροδρόμια, ΟΣΕ, Ολυμπιακή
Ο κ. Γεωργακόπουλος αναφερόταν στον Σπύρο Σαγιά και στο δικηγορικό του γραφείο, το οποίο έχει μακρά εμπειρία σε ζητήματα δημόσιου οικονομικού δικαίου (δημόσιες συμβάσεις, δημόσια έργα, συμβάσεις παραχώρησης, επενδυτικά σχέδια, κ.α.).
Πράγματι, έτσι είναι: Μεταξύ άλλων, το γραφείο του κ. Σαγιά συμμετείχε στην ομάδα των νομικών συμβούλων για την εισαγωγή του ΟΛΠ στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, ενώ συνέταξε την πρώτη σύμβαση παραχώρησης των προβλητών του ΟΛΠ στη Cosco.
Στη συνέχεια, το δικηγορικό γραφείο του κ. Σαγιά «μεταπήδησε» στη Cosco, αναλαμβάνοντας υποθέσεις της κινεζικής εταιρείας και – σύμφωνα με καταγγελίες της ΟΜΥΛΕ – κάποιες από αυτές εναντίον της ομοσπονδίας.
Η συνεργασία με την Cοsco φαίνεται ότι αποτέλεσε την αφετηρία για τη δημιουργία καλών σχέσεων με το Πεκίνο και τη δημιουργία ανοικτών δίαυλων επικοινωνίας, κάτι που φάνηκε και από γεγονός ότι ο πρώτος πρέσβης που επισκέφθηκε τον Αλέξη Τσίπρα, πριν καν ορκιστεί, ήταν ο Κινέζος.
Το δικηγορικό γραφείο του κ. Σαγιά συμμετείχε, ακόμη, στη διαδικασία παραχώρησης του σταδίου «Γ. Καραϊσκάκης», σε έργα που αφορούν στον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ (π.χ. Διαδικασία αναθεώρησης του υπηρεσιακού οργανισμού του ΟΣΕ), στην ιδιωτικοποίηση των θυγατρικών και λοιπών συμμετοχών της Ολυμπιακής Αεροπορίας, στη διαπραγμάτευση και κατάρτιση συμβάσεων για την παραχώρηση, από την ΥΠΑ, σε ιδιώτες περιφερειακών αεροδρομίων και σε σειρά άλλων ιδιωτικοποιήσεων, με πιο πρόσφατες του πρώην Ανατολικού Αερολιμένα στο Ελληνικό και του ακινήτου στο Μικρό Καβούρι στη Βουλιαγμένη.
Σημαντικά συμβόλαια χειρίστηκε επί κυβερνήσεως Κώστα Σημίτη, αλλά και μετά, ενώ άξιο αναφοράς είναι ότι διατηρεί στενές σχέσεις, σχεδόν με όλο το φάσμα του πολιτικού χώρου που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας.
Πρόσφατα, πάντως, δέχθηκε τα βέλη στελεχών της ΝΔ για την «Παράκτιο Μέτωπο» και για τη διαμάχη του ελληνικού δημοσίου, με την εταιρεία - ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου Grand Resort Λαγονήσι.
Ολοένα και αναβαθμίζεται ο ρόλος του Σπύρου Σαγιά
Η επιρροή του κ. Σπύρου Σαγιά στη κυβέρνηση ολοένα και ενισχύεται. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Σαγιάς είναι ένα από τα πρόσωπα του στενού επιτελείου που έχει αναλάβει την τοποθέτηση προσώπων σε διοικήσεις οργανισμών και νευραλγικές θέσεις. Παράλληλα, μετά τον πρόσφατο ανασχηματισμό των ομάδων που έχουν αναλάβει το έργο της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές, εμπλέκεται κι σε αυτόν τον τομέα.
Η γνωριμία του με τον πρώην κυβερνητικό εκπρόσωπο του Ανδρέα Παπανδρέου και σημερινό διοικητή της ΕΥΠ, Γιάννη Ρουμπάτη, καθώς και με τον Αλέκο Φλαμπουράρη φαίνεται ότι αποτέλεσαν το διαβατήριο για να έρθει κοντά με τον Αλέξη Τσίπρα, ενώ όλο το προηγούμενο διάστημα ήταν σε ανοιχτή επικοινωνία (και) με τον Νίκο Παππά.
Εκτός των ανωτέρω και με όσα έχουν προαναφερθεί, θεωρείται – από πολλούς – ως ο «άνθρωπος – κλειδί» για τις ιδιωτικοποιήσεις στον τομέα των μεταφορών. Η κυρίαρχη αποκρατικοποίηση είναι του ΟΛΠ και ακολουθούν ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πέρα από τα περιφερειακά αεροδρόμια που θεωρούνται «κλεισμένη αποκρατικοποίηση».
Μάλιστα, ακούγεται ότι οι νομικές συμβουλές του κ. Σαγιά και των συνεργατών του λαμβάνονται σοβαρά υπόψη, λόγω της μακράς τους εμπειρίας σε συναφή θέματα.
Ελπίζω τα πιο πάνω σενάρια να είναι απλά ''υποθετικά" γιατί όταν διαβάζουμε για συμβόλαια που χειρίστηκε επί Σημίτη- σίγουρα- έχει "γνώση'' και πείρα ο πιο πάνω αναφερόμενος στην διαχείριση πολλών υποθέσεων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε κάθε περίπτωση, ευχόμαστε την αποφυγή ιδιωτικοποιήσεων που θα βάλουν σε κίνδυνο θέσεις εργασίας εργαζομένων. Ηδη ο ιδιωτικός τομέας "μετράει" 1.500.000 άνεργους.
Αγγελική Γιωτοπούλου-Αποστολάκη
ανήκεις στηνΤΡΑΙΝΟΣΕ,τι δουλειά εχεις στο blog των μηχανοδηγών.Και επειδή εχω 35 χρονια υπηρεσια σου λεω ότι σιδηροδρομικοι είναι μονο οι μηχανοδηγοί και η τεχνική υποστήριξη. ΚΑΡΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Διαγραφή