Η Margrethe Vestager, αρμόδια σε θέματα ανταγωνισμού, δήλωσε: «Το σχέδιο που εγκρίθηκε σήμερα θα βοηθήσει τις σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων και επιβατών στη Σουηδία να αντιμετωπίσουν τη δύσκολη κατάσταση που προκλήθηκε από το ξέσπασμα του κορωνοϊού.
Το μέτρο θα συμβάλει στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των σιδηροδρόμων σε σύγκριση με άλλους τρόπους μεταφοράς, σύμφωνα με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.
Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με όλα τα κράτη-μέλη για να διασφαλίσουμε ότι τα εθνικά μέτρα στήριξης μπορούν να τεθούν σε εφαρμογή όσο το δυνατόν ταχύτερα και αποτελεσματικότερα, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ».
Η στήριξη θα λάβει τη μορφή μείωσης των τελών που οφείλονται από τις σιδηροδρομικές εταιρείες για την πρόσβαση σε σιδηροδρομικές υποδομές τόσο εμπορευματικών όσο και επιβατικών μεταφορών.
Το μέτρο θα συμβάλει έτσι στην αποτροπή της απώλειας μεριδίων αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών έναντι ανταγωνιστικών τρόπων μεταφοράς και θα ενθαρρύνει τη μετατόπιση της εμπορευματικής και επιβατικής κίνησης από το δρόμο στον σιδηρόδρομο.
Η στήριξη που θα προσφερθεί θα απαλλάξει τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές από μέρος των δαπανών που συνδέονται με τα τέλη υποδομής που οφείλονται για την περίοδο από 1 Μαρτίου 2020 έως 30 Σεπτεμβρίου 2021.
Η Κομισιόν διαπίστωσε ότι το σύστημα είναι επωφελές για το περιβάλλον και την κινητικότητα, καθώς υποστηρίζει τις σιδηροδρομικές μεταφορές, οι οποίες είναι λιγότερο ρυπογόνες από τις οδικές μεταφορές, ενώ παράλληλα μειώνει την οδική συμφόρηση.
Επίσης, διαπιστώθηκε ότι το μέτρο είναι αναλογικό και αναγκαίο για την επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου, δηλ. να υποστηρίξει τη στροφή από τις οδικές στις σιδηροδρομικές μεταφορές, χωρίς να οδηγεί σε αδικαιολόγητες στρεβλώσεις του ανταγωνισμού.
www.metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου