Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για ενδεχόμενη διακοπή δρομολογίων σε Προαστιακό Πάτρας και Οδοντωτό

 

Σε κατάθεση Κοινοβουλευτικής Ερώτησης προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών προχώρησε ο τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος σχετικά με την ενδεχόμενη αναστολή της λειτουργίας του Προαστιακού Πάτρας και του Οδοντωτού για δύο έως
τέσσερις μήνες.

«Σύμφωνα με επανειλημμένες δημοσιογραφικές αναφορές, αλλά και με έντονη ανησυχία φορέων και εργαζομένων, η Hellenic Train φέρεται να έχει αιτηθεί από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) αναστολή των δρομολογίων, επικαλούμενη την ανάγκη γενικής συντήρησης και επισκευής συρμών που βρίσκονται σε οριακή κατάσταση.

Εάν αυτό το “χειρόφρενο” γίνει πράξη, θα προκαλέσει μείζον θέμα στη μετακίνηση χιλιάδων Αχαιών που χρησιμοποιούν τον Προαστιακό της Πάτρας καθημερινά, και σοβαρά προβλήματα στα Καλάβρυτα εν μέσω εορταστικής περιόδου, καθώς και μεγάλη βλάβη για τον χειμερινό τουρισμό της ευρύτερης περιοχής.

Η προοπτική μιας τέτοιας διακοπής θεωρείται πρωτόγνωρη και πρωτάκουστη απόφαση, καθώς η εταιρεία θα έπρεπε να έχει προνοήσει για την απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας του Προαστιακού, αντί να διακόψει τελείως τη γραμμή.

Την ίδια ώρα, η διακοπή συνιστά ευθεία παραβίαση των υποχρεώσεων της Hellenic Train βάσει της Σύμβασης Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) που κυρώθηκε με τον Ν. 4953/2022. Πρόκειται για υποχρεώσεις που αφορούν:


την αδιάλειπτη παροχή υπηρεσιών (Άρθρο 5),

την επαρκή συντήρηση και διαθεσιμότητα τροχαίου υλικού (Άρθρο 8),

την ποιότητα των υπηρεσιών (Άρθρο 3),

και τις προβλεπόμενες ποινές σε περίπτωση παραβάσεων (Άρθρο 15)», ανέφερε ο βουλευτής.

Σύμφωνα με τον κ. Μεϊκόπουλο, η κυβέρνηση έχει αποτύχει πλήρως τόσο στη στρατηγική για τον σιδηρόδρομο όσο και στην εποπτεία της εφαρμογής των συμβάσεων που η ίδια ψήφισε.

«Η εικόνα συνεχών βλαβών, αλληλοκατηγοριών μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train και απόλυτης κυβερνητικής αδράνειας επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός για τις περιφερειακές σιδηροδρομικές γραμμές και ειδικότερα για την Πελοπόννησο. Η πιθανή αναστολή λειτουργίας δύο κρίσιμων σιδηροδρομικών γραμμών αποτελεί πρωτοφανές δείγμα πλήρους εγκατάλειψης της δημόσιας σιδηροδρομικής υπηρεσίας, εκθέτει τη χώρα και δημιουργεί σοβαρό προηγούμενο για το μέλλον των περιφερειακών δικτύων. Η κυβέρνηση οφείλει να επιβάλει την τήρηση της Σύμβασης ΥΔΥ και να αποτρέψει ένα ακόμη πλήγμα στον ήδη απαξιωμένο ελληνικό σιδηρόδρομο», τόνισε.

Στην ερώτησή του, που συνυπογράφουν συνολικά 16 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ καλεί τον αρμόδιο υπουργό να δώσει απαντήσεις στα εξής κρίσιμα ερωτήματα:

Ποια άμεσα μέτρα θα ληφθούν ώστε να αποτραπεί η διακοπή λειτουργίας του Προαστιακού Πάτρας και του Οδοντωτού;

Ποιες κυρώσεις προβλέπεται να επιβληθούν στην Hellenic Train για την αποδεδειγμένη αδυναμία συντήρησης του τροχαίου υλικού;

Ποιος θα αναλάβει το κόστος ανάταξης των συρμών και με ποια διαδικασία θα πιστοποιηθεί η ασφάλεια και η ορθότητα των εργασιών;

Υπάρχει σύμβαση παραχώρησης του τροχαίου υλικού του Οδοντωτού από τον ΟΣΕ προς την Hellenic Train; Και αν ναι, ποιοι είναι οι όροι και ποιες οι αντίστοιχες πληρωμές;

Ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός του Υπουργείου για τη διασφάλιση της επάρκειας, αξιοπιστίας και βιωσιμότητας των δύο γραμμών στο μέλλον;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου