Δάνεια άνω των 138 εκατ. ευρώ είχε χορηγήσει, έως τα τέλη του 2023, η Ferrovie dello Stato Italiane στη Hellenic Train. Έως τα τέλη του 2023, η μητρική εταιρεία είχε χορηγήσει στην ελληνική θυγατρική 7 δάνεια, τα οποία αναλύονται ως ακολούθως:
Όπως αναφέρει η Hellenic Train στην οικονομική έκθεση του 2023, για τη χρηματοδότηση του χρηματοδοτικού κενού που έχει προκληθεί από την καθυστέρηση των εισπράξεων από τη σύμβαση ΥΔΥ, η μητρική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane Holding S.p.a. («FSI»), με την εγγύηση του μετόχου, Trenitalia S.p.a., εξασφάλισε στην εταιρεία επιπρόσθετη χρηματοδοτική γραμμή για κεφάλαιο κίνησης ύψους 95 εκατ. μέχρι την 31/12/2023, εκ των οποίων 70 εκατ. αναλήφθηκαν κατά τη χρήση 2023 και τα 25 εκατ. κατά τη χρήση 2022, επιβαρύνοντας τα αποτελέσματα της εταιρείας για τις χρήσεις 2022 και 2023 με σημαντικά επιπρόσθετα χρηματοοικονομικά έξοδα.
Παράλληλα, στην οικονομική έκθεση του 2023 υπογραμμίζεται ότι «η μοναδική μέτοχος, η Trenitalia S.p.A., χορήγησε στην εταιρεία έγγραφη διαβεβαίωση, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της να παρέχει συνεχή οικονομική υποστήριξη και να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου η εταιρεία να διασφαλίσει την συνέχιση της επιχειρηματικής της δραστηριότητας για τουλάχιστον 12 μήνες από την έγκριση των τελευταίων δημοσιευμένων χρηματοοικονομικών καταστάσεων από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων».
Στην οικονομική χρήση του 2024 και συγκεκριμένα στα τέλη του 2024, η HT ανακοίνωσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 50 εκατ., εκ των οποίων 15 εκατ. αφορούσαν απευθείας ταμειακή «ένεση» της μητρικής εταιρείας και 35 εκατ. αφορούσαν συμψηφισμό, με υφιστάμενες υποχρεώσεις προς τον μέτοχο Trenitalia S.p.A. για την απόκτηση των τρένων ETR – 470
Με γνώμονα τα ανωτέρω, αλλά και από το γεγονός ότι η Hellenic Tran παρουσίασε το 2023 ζημιές μετά από φόρους 65 εκατ., διαπιστώνει κανείς ότι, επί του παρόντος, η μητρική εταιρεία, η FSI έχει «στηρίξει», σε οικονομικό επίπεδο, τη Hellenic Train.
Σύμφωνα με αναλυτές της σιδηροδρομικής αγοράς, «η απόφαση της μητρικής εταιρείας για το μέλλον της θυγατρικής θα εξαρτηθεί, κυρίως, από τις διαθέσεις της ελληνικής πλευράς».
Νέα παράταση, έως τις 31 Μαρτίου, έλαβαν Hellenic Train – Damco για το Θριάσιο ΙΙ
Νέα παράταση, έως και τις 31-03-2025, δόθηκε στην ισχύ της προσφοράς της κοινοπραξίας Hellenic Train – Damco για τη σύμβαση παραχώρησης για τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια εξοπλισμού του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι. Θριασίου Πεδίου ή αλλιώς, του Θριασίου ΙΙ.
Σημειώνεται ότι, στις 30 Οκτωβρίου 2024, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έδωσε το «πράσινο φως», υπό προϋποθέσεις, σε Hellenic Train – Damco για το Θριάσιο ΙΙ.
Η ανακοίνωση της ΕΑ τον Οκτώβριο
Με την υπ’ αριθ. 861/2024 Απόφαση της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού εγκρίθηκε, κατά πλειοψηφία, η συγκέντρωση που αφορά στη σύσταση Κοινής Επιχείρησης, από τις εταιρείες «HELLENIC TRAIN – ΑΝΩΝΥΜΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και από την «DAMCO ENERGY A.E. ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ – ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ», υπό όρους και προϋποθέσεις (διορθωτικά μέτρα), σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 6 και 8 του ν. 3959/2011.
Η Κοινή Επιχείρηση θα αναλάβει τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού του Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ. Θριασίου Πεδίου (Θριάσιο ΙΙ).
metaforespress.gr- Φ. Φωτεινός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου