Η συνάντηση επικεντρώθηκε στο Δίκτυο Σιδηροδρόμων Υψηλών Ταχυτήτων (HSR) στην Ευρώπη, τη διαλειτουργικότητά του, τη χρηματοδότηση, την έκδοση εισιτηρίων, τους εργαζομένους και τους πελάτες, και διατυπώσαμε ορισμένες παρατηρήσεις εκ μέρους των εκπροσώπων των μηχανοδηγών:
Ένα ευρύτερο δίκτυο HSR σε ευρωπαϊκό επίπεδο (περισσότερα τρένα) είναι καλοδεχούμενοαλλά όχι με κάθε κόστος.,
Έχουμε την εμπειρία από την απελευθέρωση των υπηρεσιών Υψηλών Ταχυτήτων σε χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία, όπου πλέον οι επιβάτες υφίστανται τις συνέπειες μιας υπερφορτωμένης υποδομής, η οποία αυξάνει τις καθυστερήσεις, την υπερβολική χρήση του τροχαίου υλικού, τις μεγαλύτερες βάρδιες εργασίας και την ανάγκη για περισσότερη συντήρηση — γεγονός που οδηγεί τους πελάτες να επιλέγουν άλλες (πιο αξιόπιστες) μορφές μεταφοράς.
Πρέπει να καθιερωθούν αξιόπιστες συμφωνίες συνεργασίας μεταξύ των γειτονικών Εθνικών Αρχών Ασφάλειας (NSA), με στόχο την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων και οι Εθνικές Αρχές Ασφάλειας θα πρέπει να διαθέτουν την απαραίτητη οργανωτική ικανότητα, τόσο σε ανθρώπινους όσο και σε υλικούς πόρους, εσωτερικά και εξωτερικά.
Πρέπει να εφαρμοστούν επιχειρηματικά μοντέλα με κατάλληλες συλλογικές συμβάσεις, ώστε ο επαγγελματίας μηχανοδηγός να προσελκύεται από τις εταιρείες, αποφεύγοντας την έλλειψη προσωπικού και τον υψηλό κύκλο εργασιών, που οδηγούν σε μείωση των δρομολογίων ή ακόμη και σε προσωρινή αναστολή τους.
Υπενθυμίσαμε ότι η αναθεώρηση της Οδηγίας για την Πιστοποίηση των Μηχανοδηγών βρίσκεται ακόμη υπό επεξεργασία.
Για την ALE, αποτελεί ένα βασικό εργαλείο για την επίτευξη πραγματικής διαλειτουργικότητας, μέσω της ενίσχυσης των δεξιοτήτων, της εκπαίδευσης, της ασφάλειας και της προσέλκυσης νέων γενεών στο επάγγελμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου