Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Στους δρόμους οι Ισπανοί κατά των εργασιακών μεταρρυθμίσεων

Ο Ευρωπαϊκός Νότος φλέγεται από τις
μεταρρυθμίσεις
των Νεοφιλελεύθερων ταλιμπάν.
Κρατώντας κόκκινες σημαίες και πανό που γράφουν «Γενική απεργία» και «Όχι στην εργατική μεταρρύθμιση», ομάδες συνδικαλιστών έχουν ήδη κατέβει στους δρόμους και άλλοι έχουν πάρει θέσεις στις εισόδους επιχειρήσεων, στην κεντρική αγορά της Μαδρίτης και στους βασικούς σταθμούς των μέσων μαζικής κυκλοφορίας.

Σοβαρά επεισόδια σε πολλές πόλεις (δείτε φώτο που μαζέψαμε από το διαδίκτυο, πρόσφατα είχαμε αλλαγή Κυβέρνησης στην Ισπανία που όμως συνεχίζει την ίδια αδιέξοδη πολιτική λιτότητας.)


Την ίδια ώρα που τα συνδικάτα τόνιζαν «την τεράστια επιτυχία» της απεργίας, το υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωνε πως 33 άνθρωποι συνελήφθησαν και πέντε αστυνομικοί τραυματίστηκαν ελαφρά σε επεισόδια.

Περίπου εκατό διαδηλώσεις έχουν προγραμματιστεί σε όλη τη χώρα. Έπειτα από συμφωνία ανάμεσα στα συνδικάτα και στις αρχές, οι κρατικές συγκοινωνίες θα διασφαλίσουν την ελάχιστη εξυπηρέτηση των επιβατών. Για παράδειγμα, στη Μαδρίτη θα πραγματοποιηθεί το 30% των δρομολογίων των λεωφορείων και του μετρό.


Η εργασιακή μεταρρύθμιση καθιστά ευκολότερες τις απολύσεις υπαλλήλων από τις εταιρείες και δυσχερέστερες τις μισθολογικές αυξήσεις σε συνάρτηση με τον πληθωρισμό. Επιπλέον επιφέρει μείωση των αποζημιώσεων σε περίπτωση απόλυσης.

Η κυβέρνηση του Μάριο Ραχόι ανακοίνωσε ότι δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στις μεταρρυθμίσεις. Η Μαδρίτη ελπίζει ότι με τη μεταρρύθμιση θα βελτιωθεί το επιχειρηματικό κλίμα και θα υπάρξει μεγαλύτερη προθυμία των εργοδοτών για νέες προσλήψεις.

Αντίθετα, οι μεγάλες συνδικαλιστικές συνομοσπονδίες CCOO (Επιτροπές Εργατών) και UGT (Γενική Ένωση Εργαζομένων) υποστηρίζουν ότι πρόκειται για την πιο βαθιά περικοπή των δικαιωμάτων των εργαζομένων μετά την επιστροφή της Ισπανίας στη δημοκρατία.



Σημειώνεται ότι η ανεργία στην Ισπανία έχει φθάσει στο 23% – είναι η υψηλότερη στον ανεπτυγμένο κόσμο, με έναν στους δύο Ισπανούς να είναι άνεργοι στο ηλικιακό φάσμα των κάτω των 25 ετών.

Εν τω μεταξύ, την πραγματοποίηση απεργίας 30 ημερών, κάθε Δευτέρα και Παρασκευή από τις 9 Απριλίου ως τις 20 Ιουλίου, αποφάσισαν οι πιλότοι της ισπανικής αεροπορικής εταιρείας Iberia, για να διαμαρτυρηθούν κατά της δημιουργίας της Iberia Express, όπως ανακοίνωσε το συνδικάτο τους Sepla.

Η πρώτη πτήση της Iberia Express, θυγατρικής χαμηλού κόστους που αποσκοπεί να καλύψει το ελλειμματικό τμήμα των πτήσεων μικρών και μεσαίων αποστάσεων της Iberia, έγινε την Κυριακή, καθώς η διεύθυνση σύναψε συμφωνία με την πλειοψηφία του προσωπικού, εκτός των πιλότων.

Το συνδικάτο των πιλότων επισημαίνει ότι πήρε την απόφαση να προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις λόγω της έλλειψης συμφωνίας στη μεσολάβηση που πρότεινε η κυβέρνηση αλλά και λόγω των παραβιάσεων στη συλλογική σύμβαση εργασίας των πιλότων που φέρνει η δημιουργία της θυγατρικής εταιρείας. Το Sepla σημειώνει μεταξύ άλλων ότι η μεταφορά 40 αεροπλάνων της μητρικής στη νέα εταιρεία σημαίνει την περικοπή 8.000 θέσεων εργασίας.



Εν τω μεταξύ, εν μέσω της απεργίας, το ισπανικό υπουργείο Μεταφορών έχει συμφωνήσει με το συνδικάτο εργαζομένων στα αεροδρόμια να υπάρξει ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσιών και να πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 1240 από 4.500 τακτικές πτήσεις. Σε σιδηρόδρομους, μετρό και υπεραστικά υπολογίζεται ότι θα πραγματοποιηθούν περίπου το ένα τρίτο των δρομολογίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου