Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015

Χρ. Σπίρτζης: Οι ΔΕΚΟ διοικούνται καλύτερα, εάν είναι ξεχωριστά πρόσωπα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος

Κατατέθηκε τροπολογία για να λυθεί το ζήτημα που προέκυψε στις συγκοινωνίες. Πιο διάφανη και εκσυγχρονισμένη διοίκηση θα ασκείται στους δημόσιους φορείς, εάν εφαρμοστεί το μοντέλο της
δυαρχίας (διαφορετικά πρόσωπα στη θέση του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου), υποστήριξε, σε ραδιοφωνική συνέντευξη, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Ακολουθεί, το επίμαχο σημείο:   
Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Τώρα, ο κ. Σταύρος Θεοδωράκης χθες είπε και κάτι άλλο κ. Σπίρτζη, είπε ότι "συνεχίζει η Κυβέρνηση αυτή την τακτική των τελευταίων 40 ετών, όπου όλες οι Κυβερνήσεις εγκαθιστούν ουσιαστικά ένα κομματικό κράτος, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι σπαταλούν τα χρήματα του ελληνικού λαού" και ανέφερε ως ένα από τα παραδείγματα ότι "εσείς περάσατε μια ρύθμιση με την οποία σε χρεοκοπημένους οργανισμούς του δημοσίου θα υπάρχουν δύο και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος με δύο υψηλούς μισθούς".
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως και πιστεύω ότι αυτό είναι μία πολιτική άποψη και θέση το να υπάρχει και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, για μία διαφανέστερη και εκσυγχρονισμένη διοίκηση στους δημόσιους φορείς.
Και το λέω κ. Χατζηνικολάου αυτό γιατί έχουμε την πικρή εμπειρία και σε αυτούς τους οργανισμούς και σε άλλους, αλλά ας μιλήσουμε γι΄ αυτούς συγκεκριμένα, που δεν είχαν Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο, αλλά είχαν μόνο Διευθύνοντες Συμβούλους.
Να σας πω λοιπόν τι ζήσαμε τους τελευταίους μήνες που είχαμε έναν Διευθύνοντα Σύμβουλο στον ΟΑΣΑ: Μιλούσε για αρκετούς μήνες με την τρόικα, χωρίς να το ξέρει η Ελληνική Κυβέρνηση, είχε προβλεφθεί και η διαπραγμάτευση που έγινε από τις προτάσεις του ήταν να υπάρχει Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος στον ΟΑΣΑ στην ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ ο ίδιος, δεν ξέρω αν το καταλαβαίνετε αυτό που σας λέω..
Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Ναι, ναι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ωραία. Αυτό μας ήρθε δηλαδή σαν πρόταση που την έδωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ από τους θεσμούς, στη λογική της καλύτερης «ομιλικής» λειτουργίας και μας ήρθαν και πολλά άλλα πράγματα όπως το να έχουμε αστυνομία…
Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Ακούστε, εγώ για την εταιρική διακυβέρνηση και το είπα και χθες στη συνέντευξη με τον κ. Θεοδωράκη, έχω την άποψη ότι οι θέσεις του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου είναι διαφορετικές θέσεις, όπου..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βέβαια είναι διαφορετικές θέσεις.
Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Όπου ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου ελέγχει ως εκπρόσωπος του Διοικητικού Συμβουλίου τη Διοίκηση και τοΔιευθύνοντα Σύμβουλο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και βεβαίως είναι διαφορετικές θέσεις.
Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Αλλά παράλληλα ότι υπάρχει ένα θέμα υψηλού κόστους εταιρειών, δημόσιων κρατικών εταιρειών, οι οποίες είναι χρεοκοπημένες, υπάρχει και εκεί πρέπει να δείτε τι θα κάνετε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κύριε Χατζηνικολάου βεβαίως πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε, αλλά το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να λειτουργήσουν αυτές οι εταιρείες σε μία άλλη λογική.
Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Δηλαδή κάπου σας ακούω να μιλάτε για όλα τα ισοδύναμα, αλλά δε σας ακούω να μιλάτε κ. Υπουργέ για το πιο μεγάλο ισοδύναμο που είναι η μείωση της κρατικής σπατάλης. Είναι σα να θέλετε όλοι να κρατήσετε το κράτος αλώβητο, ακόμη και Οργανισμούς που δεν προσφέρουν τίποτε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, για όνομα του Θεού, το ανάποδο θέλουμε να κάνουμε και ειδικά στους τρεις Οργανισμούς υπάρχει κι ένα βαρύ action plan εκσυγχρονισμού με το πώς αυξάνουμε τα έσοδα και ρίχνουμε το κόστος λειτουργίας τους. Είναι περασμένο από τη Βουλή, έχει ψηφιστεί και πιστεύω ότι υπάρχουν και εκεί θα βαδίσουμε.
Αλλά από κει και πέρα μη μας λέτε ότι δεν κοιτάμε πως θα εξοικονομήσουμε χρήματα από τη λειτουργία των φορέων. Έχω καταγγείλει τουλάχιστον 40 φορείς κι εκεί είναι το πρόβλημα που δεχόμαστε και την επίθεση που δεχόμαστε, ότι ο ΟΑΣΘ που είναι ένας ιδιωτικός ΟΑΣΑ στη Θεσσαλονίκη κοστίζει στο Ελληνικό Δημόσιο πέντε φορές περισσότερο από ότι ο ΟΑΣΑ.
Άρα όσοι επικαλούνται δογματικά ότι σε κρίσιμους τομείς του δημόσιου τομέα πρέπει να πάμε σε ένα άλλο μοντέλο με ιδιώτες και τα λοιπά και το Ποτάμι πρέπει να τοποθετηθεί σε αυτό και ο κ. Θεοδωράκης, μάλλον μπορούν να δουν στη χώρα μας παραδείγματα που κοστίζουν στο Ελληνικό Δημόσιο, στο κράτος, στον κάθε πολίτη, πολύ περισσότερο από ότι αυτοί οι οργανισμοί που πραγματικά θέλουν εκσυγχρονισμό, θέλουν βαθιές τομές και μια άλλη λογική λειτουργίας.
Αυτό όμως που ζούμε είναι πως κάνουμε το άσπρο μαύρο κ. Χατζηνικολάου. Εδώ, είδα εγώ, ότι καταγγέλλομαι για κάτι που έπρεπε να μας επιβραβεύσουν. Δηλαδή προβλέπεται από το νόμο να υπάρχει διακριτός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, υπήρξε μία διατύπωση για το αν θα μετέχει στην Επιτροπή που θα επιχειρεί τοactionplanκαι στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΑ, μία λάθος διατύπωση.
Δεν είχε «καταργηθεί», διότι είναι διακριτά τα δύο μέρη. Υποχωρήσαμε για να μην αποχωρήσουν οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας προκειμένου να αλλάξουν οι Διοικήσεις μετά την ψήφιση της τροπολογίας και τώρα καταγγελλόμαστε, γιατί θέλαμε να πετύχουμε μεγαλύτερες συγκλίσεις. Είναι τρομερό και έχουμε ακούσει τα χίλια μύρια για φιάσκο.
Σήμερα διάβαζα σε μία εφημερίδα, αν θέλετε την κατονομάζω κιόλας δεν έχω πρόβλημα, ότι οι τρεις Πρόεδροι που θα τοποθετηθούν εκεί, θα κοστίσουν 1 εκατομμύριο ευρώ. Δηλαδή ο λαϊκισμός πρέπει να έχει και όρια. Ειδικά όταν κάποιοι επικαλούνται ότι είναι ενάντια στο λαϊκισμό και ότι θέλουν να εκσυγχρονίσουν, να κάνουν τομές, μεταρρυθμίσεις και τα λοιπά.
Δεν είναι καθόλου έτσι, πρέπει να δούμε πραγματικά ποιες τομές και ποιες μεταρρυθμίσεις κάνουμε και πρέπει πραγματικά να πάμε σε μια δημοκρατική διακυβέρνηση και διοίκηση και των δημόσιων φορέων. Να σας πω ένα παράδειγμα..
Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Και με αυτό να κλείσουμε παρεμπιπτόντως.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και με αυτό να κλείσουμε κ. Χατζηνικολάου γιατί θα τα πω και στη Βουλή. Ο ΟΑΣΑ έχει εταιρεία επικοινωνίας, θεωρεί ότι τη χρειάζεται; Στο Υπουργείο ας πούμε δεν έχουμε. Είναι αυτό ένα κόστος που μπορεί να καλύψει τον Πρόεδρο για να έχουμε μεγαλύτερη διαφάνεια και να έχουμε και εξοικονόμηση;
Αυτά ανοίγουν άλλου είδους θέματα, εμείς δεν πρόκειται να τα κρύψουμε αυτά τα θέματα, ούτε πρόκειται να κρύψουμε ότι στους τρεις οργανισμούς η Διοίκηση που ήταν εκεί μιλούσε χωρίς να το ξέρει η Ελληνική Κυβέρνηση με την τρόικα, ούτε ότι δεν έχει τοποθετήσει σε μία θέση ευθύνης έναν άνθρωπο που έχει περάσει από κρίση από Υπηρεσιακό Συμβούλιο από κάτι, αλλά ήταν όλα με ανάθεση.
Ούτε πρόκειται να κρύψουμε ότι σε αυτά που μας ήρθαν σαν προτάσεις των θεσμών υπήρχαν και ονομαζόταν συγκεκριμένοι οργανισμοί του εξωτερικού για συνεργασία, ούτε ότι θέλαμε όποιος δεν κόβει εισιτήριο να τον περνάμε λαϊκό δικαστήριο και να τρώει τρία με πέντε χρόνια φυλακή και να πηγαίνει και αυτόφωρο.
Ξέρω ότι έχουν ενοχλήσει αυτά τα πράγματα. Ξέρω ότι έχουν ποινικοποιήσει την κοινωνική πολιτική της Κυβέρνησης, δηλαδή να μετακινούνται οι άνεργοι δωρεάν, γιατί πρέπει να μπορούν να μετακινούνται δωρεάν, αλλά εμείς θα μείνουμε πιστοί σε αυτή την πολιτική.
Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Σας ευχαριστώ κ. Σπίρτζη.
Metaforespress.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου