Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024

"Επερώτηση 19 βουλευτών της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στις 25/9 , για το τρενάκι του Πηλίου.

 


"
Φήμες ότι κλήθηκαν και αυτοί σε.. απολογία, δεν επιβεβαιώνονται"

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

 

ΘΕΜΑ: «Κενά ασφάλειας & αυξημένη επικινδυνότητα στα δρομολόγια του Τρένου του

Πηλίου. Έκθετος ο ΟΣΕ για απόκρυψη στοιχείων»

Το Τρένο του Πηλίου, ο θρυλικός «Μουτζούρης», αποτελεί διαχρονικά για την περιοχή της Μαγνησίας από τα σημαντικότερα νεώτερα μνημεία, αλλά και πόλο έλξης πλήθους επισκεπτών. Η σιδηροδρομική διαδρομή που εκτελεί, από τα Άνω Λεχώνια Μαγνησίας μέχρι τις Μηλιές Πηλίου, είναι απαράμιλλου κάλλους, διασχίζοντας τις κατάφυτες πλαγιές με την πυκνή βλάστηση.

Το Τρένο του Πηλίου έχει χαρακτηριστεί «ιστορικό διατηρητέο μνημείο» (ν.3028/2002), ενώ η αρμοδιότητα για τη συντήρηση της υποδομής του Τρένου, συμπεριλαμβανομένων των γραμμών και του τροχαίου υλικού, ανήκει στον ΟΣΕ.

Μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023, η γραμμή είχε τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω εκτεταμένων ζημιών σε όλο το εύρος της. Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί μόνο προσωρινές αποκαταστάσεις.

Στις 2 Μαΐου 2024 και μετά τις προσωρινές αποκαταστάσεις στη σιδηροδρομική γραμμή, ανακοινώθηκε ότι δίνεται σε κυκλοφορία το τμήμα της γραμμής: Σιδηροδρομικός Σταθμός Άνω Λεχωνίων –Σιδηροδρομικός Σταθμός Μηλεών.

Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση του ΟΣΕ, από τις 2 Μαΐου 2024 ως τις 20 Αυγούστου 2024 το Τρένο του Πηλίου είχε πραγματοποιήσει άνω των εκατό (100) δρομολογίων. Τα δρομολόγια του Τρένου ήταν για τους παραπάνω μήνες καθημερινά, με τη χωρητικότητά του να φτάνει τους εκατόν είκοσι (120) επιβάτες ανά δρομολόγιο.

Μάλιστα, για τη φετινή θερινή σεζόν τα δρομολόγια του Τρένου ήταν αυξημένα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης του δρομολογίου από το επιβατικό κοινό (επισκέπτες εσωτερικού αλλά και τουρίστες από το εξωτερικό). Μόνο για το διάστημα από 05/05/2024 έως και 18/9/2024 μετακινήθηκαν με το Τρένο του Πηλίου πάνω από 11.000 επιβάτες.

Στις αρχές Αυγούστου 2024 και ενώ τα δρομολόγια του Τρένου του Πηλίου πραγματοποιούνταν σε καθημερινή βάση με πλήρως καλυμμένη χωρητικότητα, η αρμόδια υπηρεσία του ΟΣΕ πραγματοποίησε μετρήσεις στο δίκτυο του Τρένου, το οποίο τελούσε και συνεχίζει να τελεί σε καθεστώς προσωρινής αποκατάστασης, εν αναμονή οριστικής εργολαβίας για την οριστική επισκευή της υποδομής.

Στις 23 Αυγούστου 2024 και ενώ τα δρομολόγια του Τρένου του Πηλίου πραγματοποιούνταν καθημερινά μεταφέροντας πλήθος κόσμου, με το υπ. αριθμ. 68503/23.08.2024 υπηρεσιακό έγγραφο, η Υπηρεσία Συντήρησης Γραμμής - Τμήμα Γραμμής ΟΣΕ Βόλου, ενημέρωσε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ για συγκεκριμένα προβλήματα στη σιδηροδρομική γραμμή του Τρένου.

Συγκεκριμένα, αναφέρονται:

·         Φθορές στις εξωτερικές σιδηροτροχιές των καμπυλών με ακτίνες <R60μ., με παρουσία στρώματος ρινισμάτων σιδήρου.

·          Μετακίνηση ξύλινων στρωτήρων ένθεν και ένθεν των μικρών γεφυριδίων πλάτους έως 1 μέτρο, που δεν έχουν μεταλλικό φορέα.

·         Κάλυψη των σιδηροτροχιών με φερτά υλικά σε κάθε μικρή ή μεγάλη βροχόπτωση στην περιοχή.

·         Φθορές στο τροχαίο υλικό της γραμμής και συγκεκριμένα στις έξι (6) ξύλινες επιβατάμαξες του Τρένου γαλλικής κατασκευής.

Το ενημερωτικό σημείωμα που καταγράφει σημαντικές φθορές στη σιδηροδρομική γραμμή του Τρένου του Πηλίου δεν κοινοποιείται στη HellenicTrain ως βασικό (και μοναδικό) πάροχο σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών στη χώρα.

Παρά τις ανωτέρω διαπιστώσεις για σημαντικές φθορές στη σιδηροδρομική γραμμή και στο τροχαίο υλικό του Τρένου του Πηλίου, τα καθημερινά δρομολόγια συνεχίστηκαν κανονικά.

Στις 10 Σεπτεμβρίου 2024 και ενώ το Τρένο του Πηλίου βρισκόταν σε καθημερινή λειτουργία, εντοπίστηκε καταγραφή ρινισμάτων μετάλλου επί της γραμμής. Πραγματοποιήθηκε αυτοψία και μέτρηση στο QR («νύχι») των τροχών κυλίσεως  των δύο (2) Ντιζελαμαξών - SCHOEMA του Τρένου, όπου διαπιστώθηκε φθορά κατά πολύ μεγαλύτερη από τα επίπεδα ασφάλειας λειτουργίας των συγκεκριμένων μηχανών.

Καμία ενημέρωση δε γίνεται στον πάροχο (HellenicTrain) ούτε και για τα αποτελέσματα της εν λόγω αυτοψίας, που κατέδειξε σημαντική φθορά στις μηχανές του Τρένου του Πηλίου.

Εννέα μέρες μετά και συγκεκριμένα στις 19 Σεπτεμβρίου 2024 και ενώ το Τρένο του Πηλίου εκτελούσε καθημερινά δρομολόγια εξυπηρετώντας πλήθος επιβατών, η αρμόδια Υπηρεσία του ΟΣΕ Βόλου αποστέλλει ενημερωτικό σημείωμα στη HellenicTrain με το οποίο ενημερώνει τον πάροχο ότι τα δρομολόγια του Τρένου του Πηλίου διακόπτονται λόγω μη διαθεσιμότητας τροχαίου υλικού.

Απόδειξη της πλήρους άγνοιας του παρόχου για την επικίνδυνη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η γραμμή και το τροχαίο υλικό του Τρένου του Πηλίου είναι ότι, στο επίσημο σύστημα δρομολογίων της HellenicTrain, το δρομολόγιο του Τρένου του Πηλίου είναι προγραμματισμένο σε καθημερινή βάση μέχρι τις 30/09/2024 και μάλιστα με έγκριση του ΟΣΕ για την καταλληλότητα τροχαίου υλικού και γραμμής!

Επί σχεδόν ένα μήνα και ενώ η αρμόδια Υπηρεσία του ΟΣΕ είχε εντοπίσει συγκεκριμένα προβλήματα, φθορές και βλάβες στη γραμμή και το τροχαίο υλικό, το Τρένο του Πηλίου εκτελούσε καθημερινά δρομολόγια με καλυμμένη χωρητικότητα κατά εκατοντάδες επισκέπτες.

Επί σχεδόν ένα μήνα και ενώ η αρμόδια Υπηρεσία του ΟΣΕ είχε εντοπίσει συγκεκριμένα προβλήματα, φθορές και βλάβες στη γραμμή και το τροχαίο υλικό του Τρένου του Πηλίου δεν πραγματοποίησε, ως όφειλε, επίσημη ενημέρωση στη HellenicTrain, ως πάροχο της σιδηροδρομικής μεταφοράς.

Επί σχεδόν ένα μήνα και ενώ η αρμόδια Υπηρεσία του ΟΣΕ είχε εντοπίσει συγκεκριμένα προβλήματα, φθορές και βλάβες στη γραμμή και το τροχαίο υλικό, το Τρένο του Πηλίου λειτουργούσε σε καθημερινή βάση, με ενεργό κίνδυνο εκτροχιασμού ανά πάσα στιγμή και υπαρκτή απειλή για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα εκατοντάδων επιβατών, προσωπικού κινήσεως και μηχανοδηγών.

Η επικινδυνότητα λειτουργίας του δρομολογίου σε συνθήκες επισφάλειας και με σημαντικές φθορές στη γραμμή εντείνεται και από το γεγονός ότι πρόκειται για ένα δρομολόγιο σε δύσβατο ανάγλυφο, με γέφυρες ύψους και 25 μέτρων, χαράδρες και γκρεμούς. 

Σχεδόν ένα χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, τον άδικο χαμό 57 αθώων συμπολιτών μας και την αυταπόδεικτη ευθύνη της Πολιτείας για τις τραγικές ελλείψεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, η καθημερινή λειτουργία του Τρένου του Πηλίου για πάνω από ένα μήνα σε απαιτητικό γεωγραφικό ανάγλυφο, χωρίς τη διασφάλιση των αναγκαίων όρων ασφαλούς μεταφοράς επιβατών και προσωπικού, καταδεικνύει το διαρκές έλλειμμα ενεργών πολιτικών πρόληψης και διασφάλισης της ασφάλειας στο κομμάτι της σιδηροδρομικής μεταφοράς.

Η συστηματική απόκρυψη των βλαβών και των προβλημάτων της σιδηροδρομικής γραμμής του Τρένου του Πηλίου και η μη ενημέρωση της HellenicTrain ως μοναδικού παρόχου, συνιστά αντισυμβατική και παράνομη ενέργεια εκ μέρους του ΟΣΕ, που εγείρει και σαφείς ποινικές ευθύνες.

Η διασφάλιση της ασφάλειας των πολιτών της Μαγνησίας και των επισκεπτών της περιοχής κατά τη σιδηροδρομική τους μεταφορά δεν μπορεί να εναπόκειται στην μακρά εμπειρία και το ισχυρό αίσθημα καθήκοντος με το οποίο ασκεί τα καθήκοντά του το προσωπικό των μηχανοδηγών.

Την ίδια ώρα, η εκτέλεση του τουριστικού δρομολογίου του Τρένου του Πηλίου σε συνθήκες επισφάλειας και επικινδυνότητας με ενεργό ανά πάσα στιγμή τον κίνδυνο ατυχήματος, συνιστά ένα ακόμα πλήγμα στο ήδη «πληγωμένο» τουριστικό προϊόν της Μαγνησίας.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.      Λαμβάνοντας υπόψη τις σημαντικές φθορές και βλάβες που εντοπίστηκαν από τις αρχές Αυγούστου στη σιδηροδρομική γραμμή του Τρένου του Πηλίου και στο τροχαίο υλικό και την απόκρυψη των αποτελεσμάτων των αυτοψιών από τη HellenicTrain ως μοναδικό πάροχο της γραμμής, προκύπτουν συμβατικές αλλά και ποινικές ευθύνες εκ μέρους του ΟΣΕ;

2.      Έχει αρμοδιότητα ο ΟΣΕ να συντηρεί το τροχαίο υλικό του Τρένου του Πηλίου;

3.      Δεδομένης της ιδιαιτερότητας και του εξοπλισμού του Τρένου του Πηλίου, διαθέτει ο ΟΣΕ το αναγκαίο προσωπικό και την απαραίτητη τεχνογνωσία, προκειμένου να συντηρεί και να προβαίνει στις απαραίτητες επιδιορθώσεις βλαβών σε Ντιζελάμαξες τύπου SCHOEMA; Αν όχι, πώς προτίθεται να παρέμβει προκειμένου να εξασφαλιστεί η ορθή συντήρηση και επισκευή  του συγκεκριμένου τροχαίου υλικού;

4.      Παρακολουθεί ο ΟΣΕ ως οφείλει τα χιλιόμετρα που εκτελούν οι Ντιζελάμαξες τύπου SCHOEMA αλλά και το αν πραγματοποιούνται οι αναγκαίες αλλαγές κατευθύνσεων ανά συγκεκριμένα χιλιόμετρα για να μην γίνεται φθορά των τροχών, όπως προβλέπεται;

5.      Έχει ενημερωθεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για την επικινδυνότητα και την επισφάλεια με την οποία εκτελούσε μέχρι πρότινος τα δρομολόγιά του το Τρένο του Πηλίου;

6.      Πότε αναμένεται να επανεκκινήσουν με ασφάλεια τα δρομολόγια του Τρένου του Πηλίου, δεδομένης της αυξημένης επισκεψιμότητας της γραμμής και της τουριστικής και αναπτυξιακής της δυναμικής; 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου