Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025

Επιστολές των 3 Σωματείων της Ηellenic στα πολιτικά κόμματα

 Επιστολή των τριών Σωματείων της Hellanic train προς τα κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου. ΣΕΠ.ΠΕΠ.ΠΕΠΕ.

Κύριε Πρόεδρε, 

       Το 2013 οι εταιρίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ εντάχθηκαν από την τότε Κυβέρνηση στο ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου αυτές να ιδιωτικοποιηθούν. Είχε προηγηθεί ο Νόμος 3891/2010 περί δήθεν εξυγίανσης του σιδηροδρόμου, όπου μετατάχθηκαν χιλιάδες έμπειροι σιδηροδρομικοί, χάθηκε πολύτιμη
τεχνογνωσία ενώ παράλληλα έκλεισε το 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου προκειμένου οι σιδηροδρομικές εταιρείες να γίνουν "κερδοφόρες" και να προκαλέσουν το ενδιαφέρον σε επίδοξους επενδυτές.

              Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής με τον ίδιο Νόμο καταργήθηκαν και όλες οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που ίσχυαν μέχρι το 2010 στον σιδηρόδρομο. 

Στην συνέχεια, το 2016, η επόμενη κυβέρνηση ακολουθώντας την ίδια πολιτική προχώρησε στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία κατά την άποψη μας θα έπρεπε να επαναληφθεί μιας και η κατάθεση της μοναδικής προσφοράς, αυτής του ομίλου TRENITALIA δεν συνιστούσε διαγωνιστική διαδικασία.

         Δυστυχώς όμως η πώληση ολοκληρώθηκε και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε έναντι τιμήματος 45 εκ.€ , την ώρα που είχε ήδη υπογραφεί, ήταν σε ισχύ από το 2012 και ανανεώθηκε το 2015 μια σύμβαση μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Ελληνικού Δημοσίου, με την οποία το δημόσιο θα κατέβαλε κάθε χρόνο 50 εκ.€ για την λειτουργία των άγονων γραμμών με την παράλληλη υποχρέωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να χρησιμοποιεί το τροχαίο υλικό περιουσίας της ΓΑΙΑΟΣΕ.

             Με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2017 και την υπογραφή συμφωνίας μεταξύ των δυο μερών, οι Ιταλοί δεσμεύτηκαν για μια σειρά επενδύσεων οι οποίες μέχρι σήμερα οκτώ χρόνια μετά καταγράφονται μόνο στα 35ετιας «Λευκά βέλη» στην ανακατασκευή και εκσυγχρονισμό της υποδομής στην Θεσσαλονίκη που υποδέχεται τα ETR, τα οποία συντηρεί η Alstom, με το ομολογουμένως όχι ευκαταφρόνητο ποσό των 5 εκ.€ ετησίως! Παράλληλα με την επέκταση της συμφωνίας επιδότησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εκτέλεση των άγονων γραμμών για μια 15ετια, το 2022 συμφωνήθηκαν και άλλες επενδύσεις δισεκατομμυρίων € οι οποίες...αγνοούνται!!!

           Λίγο πριν τις βουλευτικές εκλογές του 2019 η τότε κυβέρνηση προχώρησε και στην πώληση της μοναδικής σε σιδηροδρομική τεχνογνωσία εταιρείας συντήρησης και επισκευής τροχαίου υλικού της ΕΕΣΣΤΥ με το τίμημα των 22 εκ.€ και πάλι με αντίστοιχες διαδικασίες με μια συμμετοχή, όπως ακολουθήθηκαν στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και φυσικά κατοχυρώθηκε στην ιταλικών συμφερόντων FS.

       Από την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι και μέχρι σήμερα, οι διοικήσεις που διαχειρίστηκαν την τύχη της μοναδικής εταιρείας μεταφοράς επιβατών, ακολούθησαν ένα διοικητικό μοντέλο που παρόμοιό του δεν υπάρχει στην Ελληνική αγορά και επικράτεια, καθώς αντί να έχει στόχο την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου και την ενίσχυση των εμπορευματικών μεταφορών, έχει μοναδικό σκοπό την αύξηση των εισόδων από την κρατική επιχορήγηση. Με την λειτουργία αυτού του μοντέλου διοίκησης και διαχείρισης του προσωπικού καθιερώθηκε το bullying και οι εκβιασμοί που χρησιμοποιούν τα στελέχη της εταιρείας ενάντια σε όσους επιδιώκουν την νομιμότητα απέναντι στις παραβατικές συμπεριφορές.

      Τα προβλήματα όμως αυτά αποτελούν μόνο την κορυφή του παγόβουνου των προβλημάτων που καθημερινά αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στην HELLENIC TRAIN, λόγω των τραγικών σε:

ελλείψεις εξειδικευμένου προσωπικού 

χώρους υγιεινής, αποδυτήρια WC 

ασφάλεια κατά την εκτέλεση των τεχνικών εργασιών

ελλείψεις ανταλλακτικών

γερασμένο τροχαίο υλικό

απουσία συστημάτων ελέγχου παραβατών

   με αποτέλεσμα τις καθημερινές πολύωρες καθυστερήσεις των δρομολογίων, την ταλαιπωρία των επιβατών, τα ατυχήματα στους εργασιακούς χώρους, τον ξυλοδαρμό του προσωπικού επί των αμαξοστοιχιών, με συνέπεια την απαξίωση και την δυσφήμηση του σιδηρόδρομου. Είναι τραγικό ότι οι επιβάτες δηλώνουν στους συναδέλφους μας νοσταλγοί του παρελθόντος  όταν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκονταν υπό δημόσιο έλεγχο και φυσικά έχουν δίκιο...

        Εμείς οι εργαζόμενοι και τα σωματεία που δραστηριοποιούνται στην Hellenic train, πριν ακόμη συμβεί το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, με ανακοινώσεις, δελτία τύπου και κινητοποιήσεις, κρούαμε τον κώδωνα του κινδύνου. Δυστυχώς όμως, κάποιοι, ακόμα και σήμερα δεν έχουν αντιληφθεί την σοβαρότητα των προβλημάτων που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων σε όλους τους τομείς, είτε αφορούν την τεχνική υποστήριξη είτε όσους βρίσκονται επί των αμαξοστοιχιών για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους χρήστες του μέσου.

     Είναι αξιοσημείωτο ότι η αγορά των ETR από την Hellenic train, ενός πολυδιαφημιζόμενου τροχαίου υλικού 35ετίας, αναδεικνύει το πως αντιλαμβάνεται ο Ιταλικός όμιλος της TRENITALIA την είσοδο του στην Ελλάδα και στην μεταφορά των επιβατών-πελατών της, η οποία όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στα ευρωπαϊκά στάνταρ, αλλά αντιθέτως απέχει δεκαετίες από την αντίστοιχη δραστηριότητα που αναπτύσσει ο Ιταλικός όμιλος σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

         Άλλωστε η πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από έγκριτη Γαλλική εφημερίδα, με την οποία κατατάσσει την Hellenic train ως ΔΕΥΤΕΡΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ εταιρεία μεταφοράς επιβατών στην Ευρώπη, ουσιαστικά δικαιώνει πλήρως τις αιτιάσεις και τις ανησυχίες μας.


      Εύλογα θα έλεγε κανείς ότι η Ελλάδα αντιμετωπίζεται ως μπανανία και για αυτό σίγουρα υπάρχουν ευθύνες καθότι δεν υπάρχει ο απαραίτητος έλεγχος για την πιστή εφαρμογή -τήρηση των όρων της σύμβασης που έχει υπογραφεί μεταξύ των δύο πλευρών, κυβέρνησης και Hellenic train.


Κύριε Πρόεδρε,  


       Με την επιστολή μας αυτή αφενός θέλουμε να αναδείξουμε τα τεράστια κενά και τα δεκάδες προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως εργαζόμενοι και τα οποία συνεχώς συσσωρεύονται στην σιδηροδρομική εταιρεία και αφετέρου να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν πρόκειται να ανεχθούμε την συνέχιση αυτής της αρρωστημένης κατάστασης που επικρατεί, για αυτό και προσπαθούμε με διάλογο αλλά και με κινητοποιήσεις να βρούμε λύσεις. Ο διάλογος όμως πρέπει να δίνει λύσεις, να έχει αρχή μέση και τέλος και δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι και δικαιολογία για να μην γίνονται οι απαραίτητες επενδύσεις σε τροχαίο υλικό και στον εκσυγχρονισμό των υποδομών.


     •Απαιτούμε να προχωρήσουν άμεσα τα έργα επισκευής, συντήρησης και εκσυγχρονισμού των τεχνικών εγκαταστάσεων, ώστε οι εργαζόμενοι να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε ασφαλή εργασιακό περιβάλλον.

        •Απαιτούμε άμεσες προσλήψεις προσωπικού σε όλες τις ειδικότητες και εισαγωγή αυτών στο μητρώο εργαζομένων της εταιρείας ώστε να εξαλειφθούν τα φαινόμενα αλλότριων καθηκόντων.

         •Απαιτούμε την άμεση λήψη μέτρων για την εξάλειψη της παραβατικότητας, κλοπές χρημάτων και αντικειμένων, καθώς και τα φαινόμενα παραβατικών συμπεριφορών ορισμένων ατόμων κατά των εργαζομένων και των επιβατών.

      •Απαιτούμε την αγορά σύγχρονου τροχαίου υλικού εφάμιλλο των ευρωπαϊκών προδιαγραφών με το οποίο οι επιβάτες-χρήστες του τραίνου θα απολαμβάνουν την ποιοτική, γρήγορη και ασφαλή μεταφορά τους.

Αγαπητέ  κύριε  Πρόεδρε,  

        Για όλα τα παραπάνω και για άλλα που θέλουμε να σας αναπτύξουμε ζητάμε συνάντηση μαζί σας, προκειμένου με τον θεσμικό σας ρόλο, να στηρίξετε με τις προσπάθειες μας για έναν ασφαλή, ποιοτικό και σύγχρονο σιδηρόδρομο στην υπηρεσία των πολιτών.

ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ HELLENIC TRAI   

ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                          Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 ΝΙΚ. ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ                           ΒΑΣ. ΠΑΤΙΝΙΩΤΗΣ                                             

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                          Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΒΑΣ. ΖΑΒΟΓΙΑΝΝΗΣ                 ΣΩΤ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ 


ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΠΕ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                          Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 Δ. ΚΙΟΥΤΣΑΦΤΗΣ                            Μ. ΚΑΛΑΜΑΡΑΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου