Ακόμη και με οικονομικές αξιώσεις θα κινδυνεύουν από τις διοικήσεις των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας απεργοί και συνδικαλιστικές οργανώσεις εάν δεν τηρήσουν αυστηρά το τετραήμερο από τη γνωστοποίηση κήρυξης απεργίας μέχρι την πραγματοποίησή της και ανεξάρτητα από το εάν υπάρξει προσφυγή της εργοδοσίας στα δικαστήρια για την κήρυξη της απεργίας ως παράνομης.
Διάταξη που συμπεριλαμβάνεται σε σχέδιο νόμου-σκούπα του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών επιχειρεί να προλάβει την πραγματοποίηση απεργιών, αποδεσμεύοντας έτσι δικαστές και διοικήσεις από την επίσπευση των προσφυγών για να χαρακτηριστεί παράνομη μια απεργία, π.χ στα μέσα μαζικής μεταφοράς, εφόσον δεν έχει τηρηθεί το τετραήμερο από τη γνωστοποίησή της.
Προφανώς η κυβέρνηση, επιχειρώντας να αντιμετωπίσει το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την προσφυγή των διοικήσεων στα δικαστήρια μέχρι και την έκδοση των αποφάσεων, διάστημα κατά το οποίο μια απεργία μπορεί να αξιοποιήσει το χρονικό κενό και να πραγματοποιηθεί, καθιστώντας στην πράξη αναποτελεσματική την όποια απόφαση του δικαστή, αυστηροποιεί τώρα το νομοθετικό πλαίσιο εισάγοντας μια νέα αντιαπεργιακή διάταξη.
Εάν ψηφιστεί η διάταξη περί «αυτοδικαίως παράνομης» απεργίας, οι διοικήσεις των δημόσιων επιχειρήσεων θα μπορούν να την επικαλούνται και να θέτουν τους εργαζόμενους προ του κινδυνολογικού διλήμματος εάν προτίθενται να απεργήσουν παρανομώντας.
Αναλυτικότερα, αναφορικά με την κήρυξη απεργίας στις δημόσιες επιχειρήσεις, στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το άρθρο 20 προτείνεται η αντικατάσταση της παραγράφου 2 του άρθρου 20 του νόμου 1264.1882 ως εξής: «Προκειμένου για εργαζόμενους του άρθρου 19, παρ. 2, κήρυξη απεργίας δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν περάσουν 4 πλήρεις ημέρες από τη γνωστοποίηση των αιτημάτων και των λόγων που τα θεμελιώνουν με έγγραφο που κοινοποιείται με δικαστικό επιμελητή στον εργοδότη ή στους εργοδότες, στο υπουργείο το οποίο ασκεί τη σχετική εποπτεία και στο υπουργείο Εργασίας. Η μη τήρηση της ανωτέρω προθεσμίας εκ μέρους της συνδικαλιστικής οργάνωσης που κηρύσσει την απεργία καθιστά την απεργία αυτοδικαίως παράνομη. Η απεργία δεν μπορεί να αφορά αιτήματα διάφορα από εκείνα που γνωστοποιήθηκαν».
Υπενθυμίζεται ότι το 4ήμερο γνωστοποίησης προϋπήρχε για τις απεργίες στις επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ για τις απεργίες στον ιδιωτικό τομέα το χρονικό διάστημα από τη γνωστοποίηση μέχρι και την πραγματοποίηση της απεργίας είναι ένα 24ωρο.
«Μεθόδευση»
«Ντροπιαστικές μεθοδεύσεις για την ικανοποίηση των εργοδοτικών συμφερόντων» χαρακτήρισε ο τομεάρχης Εργασίας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Γιώργος Γαβρήλος, τις τελευταίες εξελίξεις εκκαθάρισης στον ΟΜΕΔ, καταθέτοντας ήδη ερώτηση στη Βουλή την οποία 12 βουλευτές του κόμματος συνυπογράφουν διατυπώνοντας τα εξής ερωτήματα:
● Σε τι αποσκοπεί η «εκκαθάριση» του Ειδικού Σώματος Μεσολαβητών του ΟΜΕΔ οι οποίοι διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία και εξειδικευμένες γνώσεις; Ποιος αποφάσισε τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία διαμορφώθηκε η νέα προκήρυξη για Μεσολαβητές και Διαιτητές και σύμφωνα με ποιο σκεπτικό δημοσιεύτηκε η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τη στιγμή που ο ΟΜΕΔ είναι ήδη στη διαδικασία κρίσεων των Μεσολαβητών/Διαιτητών και από τη στιγμή που κάθε σχετική απόφαση για ανανέωση θητείας χρειάζεται ομοφωνία των μελών του Δ.Σ.; Πώς η παραπάνω αιφνίδια και αναιτιολόγητη απομάκρυνση των έμπειρων Μεσολαβητών θα καθυστερήσει την υποχρέωση της χώρας, σύμφωνα με τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία, για κάλυψη των εργαζομένων από Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας σε ποσοστό 80%; Πώς πρόκειται η κυβέρνηση να παρέμβει ώστε να μην υποβαθμιστεί κι άλλο η λειτουργία του ΟΜΕΔ και να μην αποδυναμωθεί και το τελευταίο προπύργιο που είχαν οι εργαζόμενοι για να βρουν το δίκιο τους, μέσα σε ένα περιβάλλον όπου οι πολιτικές της κυβέρνησης έχουν καταλύσει κάθε εργασιακό δικαίωμα και έχουν επιβάλει απορρύθμιση στις εργασιακές σχέσεις, εις βάρος της υγείας, της ασφάλειας και της ζωής των εργαζομένων; Σχεδιάζει το υπουργείο να φέρει αλλαγές στη λειτουργία του ΟΜΕΔ, όπως φημολογείται, που θα θέσουν σε κίνδυνο τον αντικειμενικό του ρόλο στη διευθέτηση των διαφορών μεταξύ των κοινωνικών εταίρων, θα υποβαθμίσουν κι άλλο τη λειτουργία του και θα αφήσουν πια εντελώς «ελεύθερο» το εργασιακό τοπίο για την πλήρη επιβολή των εργοδοτικών συμφερόντων;
Την προσπάθεια απομάκρυνσης έμπειρων και καταξιωμένων μεσολαβητών του ΟΜΕΔ από τους εργοδοτικούς φορείς «με την ανοχή της κυβέρνησης, που θα οδηγήσει σε περαιτέρω υποβάθμιση και αλλοίωση της φυσιογνωμίας του, φέρνουν στη Βουλή, επικαλούμενοι το ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.» και οι βουλευτές και βουλεύτριες της Νέας Αριστεράς Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία), Ζεϊμπέκ Χουσεΐν, Ηλιόπουλος Αθανάσιος (Νάσος), Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη), Τζανακόπουλος Δημήτριος, Τσακαλώτος Ευκλείδης με πρωτοβουλία της βουλεύτριας Θεανώς Φωτίου.
Πάντως, οι παρεμβάσεις στον ΟΜΕΔ προκαλούν νέα ερωτήματα σχετικά και με το όλο θέμα της διαφάνειας που περιβάλλει τις τελευταίες «αξιολογήσεις» που οδηγούν σε αποκλεισμό Μεσολαβητών.
Πώς είναι δυνατόν ένας τόσο αξιόπιστος θεσμός να μην έχει ενημερώσει επισήμως τους Μεσολαβητές που βαθμολογήθηκαν αρνητικά;
Ισχύει ότι για κάποιους ανανεώθηκε για έναν μήνα (!) η θητεία τους; Με ποια κριτήρια και τι περιθώριο έχουν για να ολοκληρώσουν το έργο τους αν χειρίζονται συλλογικές διαφορές;
Συνδέονται οι παρεμβάσεις στον ΟΜΕΔ με την εν εξελίξει διαδικασία που πρέπει να εκκινήσει ή έχει εκκινήσει το υπουργείο Εργασίας με τα συνδικάτα και τη ΓΣΕΕ για τη διαμόρφωση ενός οδικού χάρτη με στόχο την αύξηση των συλλογικών συμβάσεων ή όχι;
Χριστίνα Κοψίνη - efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου