Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 28 Ιουνίου 2025

Ferrovie: H μητρική της Hellenic Train αναζητά επενδυτές για σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων

 Ο επικεφαλής  του ιταλικού κρατικού ομίλου θέλει να δημιουργήσει μια βάση επενδυτών που θα διευρύνει την ιδιοκτησία ορισμένων από τις σημαντικότερες γραμμές της χώρας. Ο κρατικός σιδηρόδρομος της Ιταλίας Ferrovie dello Stato SpA προχωράει με σχέδια πώλησης

μειοψηφικών μετοχών στο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Στέφανο Ντοναρούμα.

Ο επικεφαλής  του ιταλικού κρατικού ομίλου, οι γραμμές του οποίου ανέρχονται σε σχεδόν 17.000 χιλιόμετρα (10.600 μίλια) σε όλη την Ιταλία, θέλει να δημιουργήσει μια βάση επενδυτών που θα διευρύνει την ιδιοκτησία ορισμένων από τις σημαντικότερες γραμμές της χώρας.

«Βρισκόμαστε σε προκαταρκτικές συζητήσεις με διεθνή και άλλα κεφάλαια για να πουλήσουμε μειοψηφικά μερίδια σε μια νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί από το τμήμα υψηλών ταχυτήτων της μονάδας RFI, η οποία θα μπορούσε τελικά να αυξήσει την αξία της έως και 70 δισεκατομμύρια ευρώ σε 10 χρόνια», δήλωσε ο Ντοναρούμα σε συνέντευξή του. Το δίκτυο υψηλών ταχυτήτων αποτιμάται σήμερα σε περίπου 8 δισεκατομμύρια ευρώ, είπε.

Ο διορισμός του Ντοναρούμα πριν από έναν χρόνο από την πρωθυπουργό Τζόρτζια Μελόνι ήταν από τις πιο υψηλού προφίλ αλλαγές που έχει θεσπίσει στις εταιρείες που ελέγχονται από το Δημόσιο. Η κίνηση για την αξιοποίηση των επενδυτών υπογραμμίζει πώς η οντότητα που συμβολίζει την εθνική εμβέλεια του ιταλικού κράτους εκσυγχρονίζεται και κοιτάζει πέρα από τα σύνορά της.

Υπό τον Ντοναρούμα, η Ferrovie προσπαθεί να βελτιώσει τη συγκοινωνιακή συνδεσιμότητα της χώρας εφαρμόζοντας ένα φιλόδοξο σχέδιο δαπανών συνολικού ύψους 100 δισεκατομμυρίων ευρώ για πέντε χρόνια, το οποίο περιλαμβάνει μερικά από τα μεγαλύτερα μεμονωμένα έργα που προωθούνται από το ταμείο ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στο πλαίσιο αυτό, επιθυμεί να προσελκύσει ιδιωτικά κεφάλαια και βρίσκεται σε συζητήσεις με το Υπουργείο Οικονομικών για την υιοθέτηση του λεγόμενου μοντέλου RAB, ή ρυθμιζόμενης βάσης περιουσιακών στοιχείων, το οποίο έχει προβλέψιμες ταμειακές ροές, προσφέροντας έτσι σταθερές αποδόσεις που είναι ελκυστικές για τους ιδιώτες επενδυτές.

Μιλώντας σε συνέντευξη στο γραφείο του Bloomberg στη Ρώμη, ο Ντοναρούμα δήλωσε ότι ελπίζει ότι ξένα κεφάλαια θα ενδιαφερθούν, παράλληλα με τους ιταλικούς παίκτες, όπως το ταμείο υποδομών F2i SGR SpA.

Ο 57χρονος μηχανολόγος μηχανικός, ο οποίος μεγάλωσε στο Μιλάνο και στη νότια παραθαλάσσια πόλη Σαλέρνο, δήλωσε ότι απολαμβάνει την πρόκληση να διευθύνει μια εταιρεία με έσοδα άνω των 16 δισεκατομμυρίων ευρώ και 97.000 υπαλλήλους.

Διεθνείς φιλοδοξίες

Όσον αφορά το μέλλον της Ferrovie, δήλωσε ότι η εταιρεία θα παραμείνει σταθερά ιταλική, επειδή παρέχει υπηρεσίες στη χώρα συνδέοντας ακόμη και τις πιο απομακρυσμένες περιοχές. Απέκλεισε το ενδεχόμενο εισαγωγής στο χρηματιστήριο, επιμένοντας ότι «δεν υπάρχει τέτοιο σχέδιο».

Η Ferrovie έχει όντως διεθνείς φιλοδοξίες με την επέκταση των ταξιδιών εκτός των συνόρων της Ιταλίας. Μια τέτοια ιδέα θα έπαιζε σε ένα ευρύτερο σχέδιο για την κατασκευή ενός σιδηροδρομικού συστήματος υψηλών ταχυτήτων σε ολόκληρη την ήπειρο, το οποίο θα λειτουργεί σαν μετρό και θα ανταγωνίζεται τα αεροπορικά ταξίδια.

«Θα θέλαμε να συμβάλουμε στη δημιουργία μιας ευρωπαϊκής γραμμής μετρό που θα συνδέει πολλά από τα σημεία της καρδιάς», δήλωσε.

Τα γρήγορα τρένα Frecciarossa της Ferrovie εκτελούν ήδη δρομολόγια προς το Παρίσι και τη Λυών. Νωρίτερα αυτό το μήνα, ξεκίνησε να λειτουργεί μια ακόμη σύνδεση με τη Μασσαλία.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα με μια στρατηγικής σημασίας συμφωνία στη Ρώμη, η ελληνική κυβέρνηση εξασφάλισε τη δέσμευση των Ιταλών της Hellenic Train για άμεσες επενδύσεις ύψους 360 εκατ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο, επανεκκινόντας ουσιαστικά τις διαπραγματεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τη μητρική εταιρεία της Hellenic Train, την ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane, με στόχο τη δημιουργία ενός σύγχρονου και ασφαλούς σιδηροδρόμου πριν το 2027. Οι Ιταλοί συμφώνησαν να επενδύσουν άμεσα, με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει την προμήθεια 23 νέων τρένων (των πρώτων νέων συρμών που θα παραλάβει η Ελλάδα μετά τους Ολυμπιακούς του 2004), εκ των οποίων 8 υπεραστικά ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου.

www.newmoney.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου