Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012

Ο σιδηρόδρομος χρειάζεται αναβάθμιση και αναδιοργάνωση

Η ιδιωτικοποίηση δεν είναι λύση για το τρένο, τονίστηκε στη συνάντηση των Οικολόγων Πράσινων με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών
Συνάντηση με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ.) είχαν χθες το απόγευμα στα γραφεία τους οι Οικολόγοι Πράσινοι. Στη συνάντηση,

που έγινε στα πλαίσια επαφών της Π.Ο.Σ. με τα κόμματα της Βουλής και του ευρωκοινοβουλίου, συζητήθηκαν οι κυβερνητικές εξαγγελίες για ιδιωτικοποίηση «του λειτουργικού μέρους του ΟΣΕ» αλλά και οι προτάσεις των Οικολόγων Πράσινων για το σιδηρόδρομο και την πολιτική μεταφορών.
Από τους Οικολόγους Πράσινους στη συνάντηση συμμετείχαν οι Ζωή Βροντίση, Θανάσης Παπακωνσταντίνου και Γιώργος Δημητρίου από την Εκτελεστική Γραμματεία και οι Γιάννης Παρασκευόπουλος και Μιχάλης Πετράκος από τη Θεματική Ομάδα Μεταφορών, ενώ από την Π.Ο.Σ. συμμετείχαν οι Αθανάσιος Λεβέντης, πρόεδρος, Παρασκευάς Πουρλιάγκας Γενικός Γραμματέας, Παναγιώτης Παρασκευόπουλος Οργανωτικός Γραμματέας, Γιάννης Ντίτσας αν.οικ. Γραμματέας, Πέτρος Παναγούλιας μέλος ΔΣ ΠΟΣ, Ντίνος Σουρμελής μέλος ΔΣ ΠΟΣ, Γιώργος Αναγνωστόπουλος εκπρ. μηχανικών ΟΣΕ.
Από τους Οικολόγους Πράσινους τονίστηκε η ανάγκη να ενισχυθεί το μεταφορικό έργο του σιδηροδρόμου σε όλα τα επίπεδα (τοπικές, προαστιακές, περιφερειακές, υπεραστικές και διεθνείς συνδέσεις, τόσο στον επιβατικό, όσο και στον εμπορευματικό τομέα), αφού η κυριαρχία των οδικών μεταφορών επιδεινώνει την οικονομική κρίση και επιβαρύνει το ισοζύγιο πληρωμών.
Η λύση βρίσκεται στην προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών με κορμό το σιδηρόδρομο για μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις και αυτό απαιτεί ριζική στροφή στην πολιτική μεταφορών. Προτεραιότητες αποτελούν η επαναλειτουργία των γραμμών που έκλεισαν και ο σχεδιασμός για την επείγουσα συμπλήρωση των βασικότερων κενών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Κοινή εκτίμηση και των δύο πλευρών ήταν ότι η ιδιωτικοποίηση δεν απαντά και δεν είναι λύση για τον κομβικό ρόλο του σιδηροδρόμου στις μεταφορές. Ελάχιστες ευρωπαϊκές χώρες την έχουν επιχειρήσει, και παντού σχεδόν οι εμπειρίες ήταν αρνητικές. Η ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα απειλούσε να οριστικοποιήσει το πρόσφατο κλείσιμο πολλών γραμμών, καθώς ο αγοραστής θα επεδίωκε να περιοριστεί σε τομείς και δρομολόγια με μεγαλύτερο οικονομικό για τον ίδιο ενδιαφέρον.
Η απόρριψη της ιδιωτικοποίησης δεν αποκλείει το άνοιγμα του δικτύου στον ανταγωνισμό, με είσοδο και ιδιωτικών εταιριών όπως προβλέπεται ήδη από την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία ειδικά για τις εμπορευματικές μεταφορές.
Ακόμη πιο σημαντικό και επείγον είναι όμως να προχωρήσει η αναδιοργάνωση και αναβάθμιση του ΟΣΕ, ώστε ο σιδηρόδρομος να ξαναγίνει ελκυστικός. Ιδιαίτερη σημασία αποκτά η πρόταση των Οικολόγων Πράσινων για εκ βάθρων αναδιοργάνωση του ΟΣΕ από άλλο ευρωπαϊκό δημόσιο σιδηρόδρομο, με διαφανείς διαδικασίες επιλογής, αμοιβή με ποσοστό από τα έσοδα, αλλά και με συγκεκριμένες δεσμεύσεις τόσο για τους εργαζομένους όσο και για τους επιβάτες. (ολόκληρη στο link http://www.ecogreens-gr.org/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=1083:2010-05-19-13-10-39&catid=16:climate-energy&Itemid=33)
Σε δήλωση του ο εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων Θανάσης Παπακωνσταντίνου σημείωσε:
«Η ιδιωτικοποίηση δεν απαντά στο ρόλο του σιδηροδρόμου στις μεταφορές, όπως δείχνει και η ευρωπαϊκή εμπειρία. Λύση φυσικά δεν είναι ούτε η διαιώνιση της σημερινής κατάστασης, με το χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών, την οικονομική ασφυξία και το περιορισμένο μεταφορικό έργο. Οι Οικολόγοι Πράσινοι καταθέτουμε συγκεκριμένες εναλλακτικές λύσεις για ένα σιδηρόδρομο πραγματικά ευρωπαϊκό, που θα προσφέρει διεξόδους στους πολίτες απέναντι στο ακριβό ΙΧ, θα αλληλοσυμπληρώνεται με τα υπόλοιπα μεταφορικά μέσα και θα συμβάλλει στον περιορισμό της εξάρτησης από τα οικονομικά και περιβαλλοντικά αδιέξοδα του πετρελαίου. Είναι σημαντικό που οι προτάσεις μας βρίσκουν έδαφος συζήτησης και με τους εκπροσώπους των σιδηροδρομικών. Η υπεράσπιση του σιδηροδρόμου απαιτεί ισχυρές κοινωνικές συμμαχίες και οι εργαζόμενοι στον μπορούν να είναι κι αυτοί μέρος της λύσης».

Φωτογραφικό υλικό από τη συνάντηση:
http://farm9.staticflickr.com/8010/7588515594_d3315c5aaa_o.jpg
http://farm9.staticflickr.com/8284/7588516026_e39180e5a0_o.jpg

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου