Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

ΑΣΙΔ θέσεις-προτάσεις

Ο συνάδελφος Σελερίδης απο την Αλεξανδρούπολη ,  σε συνέχεια της πρώτης επιστολής του , επανέρχεται καταθέτοντας πολύ χρήσιμες θέσεις και προτάσεις για το θέμα των ΑΣΙΔ.Το στέκι θα μεταφέρει και τις προτάσεις στο ΔΣ της ΠΕΠΕ.
Ευχαριστούμε τον Τριαντάφυλλο που επιλέγει το στέκι της έλξης για να δημοσιοποιήσει απόψεις που μπορεί να φανούν πολύ χρήσιμες για την ΠΕΠΕ.
Καλούμε και όλους όσους έχουν αντίστοιχες προτάσεις να τις αποστείλουν για να δημοσιευτούν και να βοηθήσουν με αυτές  και τους συνδικαλιστές μας. Ολόκληρη η επιστολή >> 
Σαν συνέχεια του πρώτου κειμένου σχετικά με τις ΑΣΙΔ καταθέτω και κάποιες σκέψεις- προτάσεις για το θέμα.
  
Φαντάζομαι και ελπίζω ότι, εκτός αυτών που το μεροκάματο τους το γράφουν σε δελτίο έλξης, ίσως τις διαβάσουν και κάποιοι αρμόδιοι με το θέμα και ιδρώσει λίγο το αυτί τους. Είναι καθημερινό φαινόμενο να επιδίδεται στις αμάξ.  υπόδειγμα  1001  με ολόκληρο κατεβατό από ΑΣΙΔ χαλασμένες ή με προβληματική λειτουργία. Καθημερινά ο μηχανοδηγός έχει κλεισμένα ραντεβού με το πρόβλημα, που οι συνέπειές του φθάνουν από  φυλάκιση κάποιων ετών, έως τον σοβαρό τραυματισμό ή το θάνατό του. Η κατάσταση στην βόρειο Ελλάδα είναι πια εκτός έλεγχου. Το προσωπικό συντήρησης είναι ανύπαρκτο. Στο τμήμα που εργάζομαι υπάρχει ένας τεχνίτης για απόσταση 280km  και 68 ΑΣΙΔ . Είναι φύσει αδύνατον να μπορέσει να ανταπεξέλθει στο πρόβλημα. Τι κάνουμε όμως εμείς, πέραν των προβλεπόμενων στον Κανονισμό Κυκλοφορίας?  Τα ατυχήματα είναι πολύ συχνά και συρόμαστε κατηγορούμενοι στα δικαστήρια. Τα σιδηροδρομικά ατυχήματα είναι πολύ εξειδικευμένα και απαιτούν ειδικές γνώσεις από δικαστές και δικηγόρους. Δυστυχώς ο νομικός κόσμος είναι άσχετος ή ελλιπώς  πληροφορημένος για την σιδηροδρομική πραγματικότητα. Οι δίκες διεξάγονται χωρίς ουσιώδη νομική και υπηρεσιακή προετοιμασία, με αποτέλεσμα στις αίθουσες των δικαστηρίων να ακούγονται απόψεις ακόμα και από μάρτυρες υπεράσπισης που αντί να βοηθήσουν τον κατηγορούμενο τον βλάπτουν. Οι περισσότεροι δικαστές αντιμετωπίζουν το τρένο με την λογική του αυτοκινήτου. Όσοι λοιπόν συμπληρώνουμε δελτίο έλξης είμαστε εν δυνάμει κατηγορούμενοι και θύματα, έρμαια προβληματικής υπηρεσιακής λειτουργίας, ελλιπώς πληροφορημένων δικαστών και δικηγόρων, και απροετοίμαστης νομικής υποστήριξης.
Το νέο ΔΣ πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες σχετικά με το θέμα. Σαν προτάσεις οι οποίες μπορούν να βελτιωθούν ή και να προστεθούν ακόμα περισσότερες καταθέτω και τα παρακάτω:
1.     Δημιουργία δύο κλιμακίων(ΜΑΙ και ΜΘ) από μηχ/γούς που έχουν πολύ καλή γνώση κανονισμών και σιδηροδρομικής λειτουργίας και σοβαρής διάθεσης να εργασθούν για τέτοια θέματα, ώστε σε κάθε ατύχημα να συγκεντρώνουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την υπόθεση, δίνοντας σαφείς και καθαρές απαντήσεις στις δίκες, ώστε να αποφεύγονται οι παρανοήσεις και οι ασάφειες που δημιουργούνται πολλές φορές εσκεμμένα.
2.    Ουσιαστική αναβάθμιση του θεσμού του ΜΕΚ. Την θέση πρέπει να καταλαμβάνουν οι αντικειμενικά <<καλυτερότεροι>> και όχι οι ημετερότεροι. Να σταματήσει το φαινόμενο της παρέλασης από τον βαθμό, αστέρων που είδαμε στο παρελθόν, με ουσιαστική αδυναμία προσφοράς στον θεσμό. Ο ΜΕΚ είναι στην ουσία ο εμπειρογνώμων και πραγματογνώμων για τον μηχ/γό. Πρέπει να διαθέτει γνώσεις, σκέψη και λόγο.
3.    Επιθετική τακτική έναντι των αντιδίκων, όπου είναι δυνατόν, με υποβολή μηνύσεων και αξίωση αποζημιώσεων για ψυχική οδύνη και οτιδήποτε άλλο στέκει νομικώς, βασιζόμενοι και υποστηρίζοντας το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ΑΣΙΔ .
4.    Εξεύρεση δύο ή περισσότερων δικηγόρων που θα έχουν διάθεση να ασχοληθούν με τα παραπάνω και θα υποστηρίξουν τις υποθέσεις για να ξεκαθαρίσει το καθεστώς των ΑΣΙΔ , έναντι σοβαρού κινήτρου αν τα καταφέρουν, ώστε να δημιουργηθούν δεδικασμένα και να τελεσιδικίσει ότι ο ΚΟΚ είναι ξεκάθαρος και το STOPείναι το κυρίαρχο σήμα για το ΙΧ.
5.    Πριν από κάθε δίκη, συγκέντρωση όλων των εμπλεκομένων σιδηροδρομικών στη νομική υπηρεσία, παρουσία και των δικηγόρων υπεράσπισης, για πραγματοποίηση εικονικής δίκης, ώστε να φαίνονται οι αδυναμίες της υπόθεσης και να δίνονται κατευθυντήριες οδηγίες στους εμπλεκομένους.
6.    Αλλαγή κατεύθυνσης πόρων από την ΠΕΠΕ με πιθανή αλλαγή καταστατικού για την ενδυνάμωση της νομικής κάλυψης των μελών (θα επανέλθω με συγκεκριμένες προτάσεις για το θέμα).
7.    Κατάργηση και κάλυψη με μαύρο κάλυμμα και τοποθέτηση σχετικής πινακίδας σε όσες ΑΣΙΔ είναι προβληματικές για αρκετό χρονικό διάστημα.
8.    Εφαρμογή κανονισμού, όχι αλά καρτ εις βάρος μας. Με την παραλαβή υποδ. 1001 σχετικά με χαλασμένες ΑΣΙΔ, άμεση καταχώρηση σχετικής παρατήρησης στο ΦΠ ότι δεν φυλάσσονται ως όφειλαν από τον κανονισμό, ώστε να αναλάβουν κάποιοι τις ευθύνες που τους αναλογούν.
9.    Ξεκαθάρισμα όλων των περιττών πινακίδων και πασσάλων από τις διαβάσεις. Ειδικότερα των πακτωμένων κομματιών σιδηροτροχιάς με κίτρινο και μαύρο χρώμα που βρίσκονται εκατέρωθεν της γραμμής, δεξιά και αριστερά της διάβασης. Σε πολλά ατυχήματα, λειτούργησαν σαν σταθερό σημείο σύνθλιψης του παρασυρόμενου οχήματος.
10. Τοποθέτηση πινακίδας πριν τις μπάρες που να τονίζει στον οδηγό ΙΧ την υποχρέωση του να σταματήσει και κατόπιν ελέγχου να περάσει τις γραμμές, πχ <<STOP. φίλε οδηγέ, μην εμπιστεύεσαι τις μπάρες, εμπιστέψου τον εαυτό σου. Έλεγξε αν πλησιάζει τραίνο και μετά πέρνα με ασφάλεια τις γραμμές>>.
11.  Ενημερωτική καμπάνια σε δήμους και περιφέρειες σχετικά με το θέμα ώστε να αναδείξουν στους κατοίκους τους την υποχρέωση έναντι του ΚΟΚ και τον κίνδυνο που διατρέχουν από το τραίνο όταν τον παραβαίνουν.  
Πιστεύω πως αν τελικά προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της ΤRΑΙΝΟSΕ , πέραν των άλλων που θα δούμε, θα είναι και η εντελώς διαφορετική πολιτική αντιμετώπισης των ατυχημάτων από τον νέο ιδιοκτήτη.
                                                  Αλεξανδρούπολη  5-7-2012
                                                  Τριαντάφυλλος  Σελερίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου