Η πανδημία του Covid – 19 έχει προκαλέσει μεγάλη ύφεση στην παγκόσμια οικονομία, με αποτέλεσμα το 2020 πολλές επιχειρήσεις να καταγράφουν σημαντικές ζημιές σε σχέση με το 2019.Σύμφωνα με έγκυρα
δημοσιεύματα (metaforespress), που ανακοινώθηκαν πρόσφατα,η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2020 παρουσίασε μεγάλη πτώση εσόδων από τις επιβατικές μεταφορές κατά 44% (τα έσοδα το 2019 ανήλθαν στα 57,9 εκατ. Ευρώ), ενώ στις εμπορευματικές μεταφορές υπήρξε οριακή αύξηση μόλις 0,18% (τα έσοδα το 2019 ανήλθαν στα 13,9 εκατ. ευρώ).Εν μέσω αυτής της δύσκολης κατάστασης, που βιώνει ολόκληρος ο κόσμος, η χώρα μας, αλλά και οι σιδηροδρομικές εταιρείες στις οποίες εργαζόμαστε,υπογράφηκε η νέα επιχειρησιακή Σ.Σ.Ε. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το σωματείο της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και από το σωματείο των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ), δύο σωματεία που εκπροσωπούν το 65% του συνόλου του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το τρίτο σωματείο που δραστηριοποιείται στην εταιρία (ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ) κλήθηκε να συμμετάσχει στις διαπραγματεύσεις, πλην όμως επέλεξε να αποχωρήσει.
Το Δίκτυο Σιδηροδρομικών υποστήριξε και συνέβαλε στην υπογραφή της νέας Σ.Σ.Ε.
Με την υπογραφείσα Σ.Σ.Ε συμφωνήθηκαν, σε μία ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική συγκυρία, η ένταξη του προσωπικού της πρώην ΕΕΣΣΤΥ, η διασφάλιση της εργασιακής σταθερότητας, η διατήρηση των οικονομικών και θεσμικών όρων της προηγούμενης Σ.Σ.Ε. και η έκτακτη οικονομική ενίσχυση των χαμηλόμισθών συναδέλφων.
Ως προς το προσωπικό της πρώην ΕΕΣΣΤΥ συμφωνήθηκε η ένταξή του στο μισθολόγιο της Σ.Σ.Ε. στην κατηγορία του Διοικητικού Προσωπικού για τους διοικητικούς υπαλλήλους και στην κατηγορία του Προσωπικού Κίνησης για τους τεχνίτες και στο μισθολογικό κλιμάκιο που αντιστοιχεί στην αναγνωρισμένη προϋπηρεσία κάθε υπαλλήλου.
Λόγω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας που ανάτρεψε την κερδοφόρα πορεία της εταιρίας, συμφωνήθηκε ότι οι αυξήσεις που προκύπτουν από τους νέους – μετά την ένταξη – μισθούς του προσωπικού της πρώην ΕΕΣΣΤΥ δεν θα καταβληθούν πλήρεις, αλλά με πλαφόν 100,00 € για όσους ο μισθός τους θα είναι έως 1.050,00€ και 60,00€ για όσους ο μισθός τους θα είναι υψηλότερος. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το πλαφόν αυτό συμφωνήθηκε ότι θα ισχύει και για το υπόλοιπο προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το οποίο για οποιονδήποτε λόγο θα δικαιούται αύξηση των αποδοχών του. Η ως άνω πρόβλεψη του πλαφόν συμφωνήθηκε προσωρινά, με την ρητή πρόβλεψη για την αυτοδίκαιη κατάργησή του το έτος 2022, εφόσον η εταιρία επιστρέψει στην κερδοφορία και τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 δεν είναι ζημιογόνα, οπότε αυτοδίκαια οι εργαζόμενοι θα λάβουν πλήρεις τις ονομαστικές αποδοχές τους.
Με την υπογραφείσα Σ.Σ.Ε. διατηρούνται οι όροι της προηγούμενης Σ.Σ.Ε. 2018-2020, θεσμικοί και οικονομικοί και παραμένουν σταθεροί οι ονομαστικοί μισθοί των κλιμακίων, παρά τον προσωρινό περιορισμό των αυξήσεων και το προσωρινό πάγωμα της καταβολής των ωριμάνσεων, ενώ παράλληλα προβλέπεται η καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης μέσω διατακτικών, ύψους 400,00 €, στους χαμηλόμισθους εργαζόμενους.
Εν κατακλείδι, η υπογραφείσα Σ.Σ.Ε. ρυθμίζει κατά τρόπο δίκαιο το εργασιακό και οικονομικό καθεστώς του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ιδίως το εκκρεμές σοβαρό ζήτημα της ένταξης των εργαζομένων της πρώην ΕΕΣΣΤΥ, με όρους ισότητας και αλληλεγγύης και με μέριμνα προς τους ασθενέστερους οικονομικά υπαλλήλους.
Συναδέλφισσες / συνάδελφοι,
Στην μισθοδοσία Φεβρουαρίου φάνηκαν τα αποτελέσματα της νέας Σ.Σ.Ε. Όλοι διαπίστωσαν αυξήσεις. Μικρές μεν, αλλά αυξήσεις. Τόσο στο μισθό, όσο και στις δευτερεύουσες απολαβές.
Το ΔΙΚΤΥΟ Σιδηροδρομικών αλλά και όλοι οι σιδηροδρομικοί της Θεσσαλίας θα συνεχίσουμε
• να διεκδικούμε Σ.Σ.Ε. για όλους τους συναδέλφους σε όλες τις σιδηροδρομικές εταιρείες
• να διεκδικούμε διαφάνεια και κανόνες στις προσλήψεις και στις τοποθετήσεις προσωπικού.
Το ΔΙΚΤΥΟ Σιδηροδρομικών, η μοναδική συνδικαλιστική παράταξη που έχει ενώσει το σύνολο των σιδηροδρομικών ανεξαρτήτως κομματικών πεποιθήσεων καλούμε τους συναδέλφους σε αγωνιστική επαγρύπνηση.Ενωμένοι θα νικήσουμε.
Βόλος, 09Φεβρουαρίου 2021
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου