Εφόσον δώσει το «πράσινο φως» το Ελεγκτικό Συνέδριο, η σύμβαση θα οδηγηθεί στη Βουλή, οπότε και θα παρουσιαστούν οι λεπτομέρειες της.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην τελευταία οικονομική έκθεση της Hellenic Train, στις 12.5.2025, υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας ανάμεσα στην εταιρεία και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη βελτίωση των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα, με προβλέψεις για επανεξέταση της «Σύμβασης ΥΔΥ».
Στο Μνημόνιο αναφέρονται πολλαπλές ενέργειες, τόσο από την πλευρά του ελληνικού Δημοσίου, ανάμεσα τις οποίες αναφέρεται η δέσμευση στην ολοκλήρωση, εντός του 2026, των έργων αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη, τόσο από την πλευρά της εταιρείας, και συγκεκριμένα στην αναθεώρηση του επενδυτικού της πλάνου, στο πλαίσιο της εκτέλεσης της «Σύμβασης ΥΔΥ», με επενδύσεις σε νέο τροχαίο υλικό, με συνολικό ενδεικτικό προϋπολογισμό ύψους 300 εκατ. ευρώ, πλέον τις απαραίτητες επενδύσεις στις τεχνικές εγκαταστάσεις, ύψους 60 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα όσα έκανε γνωστά, τον Μάιο του 2025, η ελληνική κυβέρνηση, η HT και ο μητρικός όμιλος της FS δεσμεύτηκαν για επενδύσεις 360 εκατ. ευρώ, οι οποίες αφορούν την αγορά 23 τρένων, 8 υπεραστικών ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου, αλλά και για τη λειτουργία σύγχρονων αμαξοστασίων, ώστε να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια συντήρησή τους.
«Όσον αφορά τα νέα τρένα, στην επαναδιαπραγμάτευση με τη Hellenic Train έχει τεθεί ρήτρα, ώστε εάν δεν υλοποιηθεί η δέσμευση για επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ σε 23 καινούργια τρένα ως το 2027, τότε το δημόσιο αποκτά για πρώτη φορά το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση και να τη σπάσει», ανέφερε, μεταξύ άλλων, πριν από λίγες ημέρες, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης.
Φ. Φωτ. - metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου